Cultuurshock Bangkok en 100 muggenbulten verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van denise - WaarBenJij.nu Cultuurshock Bangkok en 100 muggenbulten verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van denise - WaarBenJij.nu

Cultuurshock Bangkok en 100 muggenbulten verder

Blijf op de hoogte en volg denise

10 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

Sawadeeeee,

Daar ging ik dan met met me volle backpack naar Thailand, een nieuw avontuur gaat beginnen.
De vlucht naar Dubai was goed verlopen, veel geslapen en een beetje actie films lopen kijken.
Aangekomen in Dubai midden in de nacht,half slapend gewacht op mijn tweede vlucht naar jawel BANGKOK! Ik vroeg me een paar keer af waarom ik ook alweer ging.. Ik dacht ik kan ook gewoon terug vliegen naar Nederland maar nee eenmaal in het vliegtuig was er geen weg meer terug.
Aangekomen in Bangkok, niet normaal hoe heet het hier is!! Met 2 andere meiden een taxi gedeeld die ons naar Khao san road bracht, Oh lord niet normaal hoe auto's hier rijden! Van links naar recht naar links, wanneer ze een leeg plekje zien voegen ze er bij in. Mega gevaarlijk! But Welcome in Bangkok.
Zo lachen, brommers waar vader, moeder, oma en een kind op zitten, het kan hier allemaal!
Maar goed aangekomen bij koh san road (bekendste backpackersstraat in bangkok) Had ik zo geen zin om met me mega zware backpack + normale rugtas op sjouw te gaan om me hotel te zoeken.
Ik nam een tuk tuk maar de driver vroeg 140 bath, ja flikker op ik geef je 100 bath. Oke geen probleen en ik zat met me backpacks in de tuk tuk. Scheuren dat hij deed, me tassen vlogen bijna over straat hehe.
Maar we zijn in het hotel aangekomen, ik dacht eerst dat het een vergissing was want me tassen werden naar binnen gedragen ik moest gaan zitten op een bank, gelijk daarna kwam een Thais vrouwtje met koude handdoekjes en een glas drinken.
Oke snel me backpack uitpakken op zoek naar me bikini (ik heb 4 bikini's meegenomen geen idee waarom haha)
Ik met de lift naar boven, WAUW infinity pool alles. Madame bestelde maar een alcohol vrije cocktail aangezien ik misschien last zou krijgrn van een jetlag is het niet echt een beste combinatie.

Best vreemd eigenlijk, vanaf je zwembad kijk je over de stad uit. En recht voor je zie je een armzalig sloppenhuisje. Oke verschil moet er wezen maar ik ben blij dat ik geen Thai ben.
Ik had wel zin om naar Koh san road te gaan, Maar niet normaal hoe warm het hier is. Waarom heb ik eigenlijk me stijltang meegenomen? Zo niet nodig weer want het blijft echt niet stijl. Du we gaan gewoon lekker baic doen, staart in en make up loos door het Thaise lezen.
Even langs een reis bureau gegaan om een fiets tour te boeken, genaamd Co van Kessel!
Daarna liep ik een beetje rond en ik hoor DENIES?? Ik zei verbaasd Yeah whut??
''You can't remember me? I'm Jimmy from Sydney, We met up in Sydney''
Dat was echt zo toevallig! Jimmy kwam ik 2 jaar geleden tegen in Sydey en met hun trokken we de laatste weken op. En nu is hij hier? Bizar en vooral in mega drukke Bangkok!
Jimmy zijn schoenen zijn gestolen bij de tempel en liep heel zielig op zijn blote voeten, ik zei dat hij echt schoenen moest halen. Straks krijg je nog een vieze bacterie! Dus wij op zoek naar nieuwe schoenen. Ik wou ook graag een tempel bezoek dus Jimmy ging met me mee (hopelijk worden zijn scvhoenen niet weer gestolen) Ik hoorde verhalen dat je schouders en knieen bedekt moeten zijn maar ik kon alleen me rokje tot me knieen doen maar me shouders dan?
Oke we proberen het gewoon en ik kwam binnen, ik stapte op de drempel wat totaal NOT DONE is. Hahaha ja moet je ook maar weten, ik bedoel ik ga nooit naar een tempel.
iedereen zat daar in een kleermakerszit, ja en ik dan? Hoe moet ik dat doen in me rok.
Na 5 minuten doodse stilte liet Jimmy en harde scheet waardoor ik zo hard moest lachen dat iedereen ons boos aankeek, ja moke tijd om te gaan ik heb DORST! Dus op het terras een koud drankje gedaan.
Jimmy vroeg of ik met hem en zijn vrienden s'avonds mee ging naar de skybar (bekend van de film hangover) Maar voor een cocktail betaal je gewoon al snel 25 euro! En de dress-code was natuurlijk GALA. Jammer nou want laat ik nou precies geen galajurk bij me hebben. Hey ik vind een backpack al heet wat.
Ik besloot om bij het hotel te blijven, hij zei later of ik kwam naar khao san road, dus ik nam een kijkje daar! WTF Salou nummer 2 daarzo. Overal dronken jongen mensen dansen op de tafels, lady boys, drank drank en nog veel meer drank. Oke ik ben bang en wordt 36 keer aangesproken door een Thai of Backpacker, ik besluit om maar terug te gaan! Ik heb zo geen zin om tussen al die bezopen mensen in te staan.

Dinsdag om 6 uur in de ochtend vetrok ik naar Co van Kessel, het reisbureau zei dat ik beter een ferry kon pakken dus ik op zoek naar een ferry. Yessss ferry coming zei een Thaise man, ik wachten wachten, nog een half uur, waar blijft die verdomme ferry nou? Ik kom nog te laat ook ging er door me jetlag hoofd heen.
Flikkers ik sta hier gewoon een uur te wachten, vroeg me bed uit gegaan en dsn geen ferry? Ik nam maar een taxi en die bracht me netjes naar Co van Kessel.
Aangekomen bleek dat ik een prive tour heb, want ik was de enigste blijkbaar voor die ochtend. Maar ik kon in de middag terug komen want dan bestond de groep uit 15 mensen waaronder 13 Nederlanders, ahh dat is beter! Aangezien ik in de buurt was van China town, kon ik het niet laten om daar naar toe te gaan. GASTVERDAMME!! Wat ben jij toch smerig Chinatown. Ik was het enigste blonde vrouw die daar liep, dus iedereen vond het natuurlijk helemaal geweldig. Nou ik niet, vies vies en nog een vies. Mensen zonder been die op straat bedelen. Hele varkenskoppen die ze verkopen, na maak paspoorten, na maak rijbewijsen. Het kan hier gewoon allemaal, en het ziet er origineel uit ook nog!
Ik werd misselijk van alle vieze luchtjes door elkaar, en nam maar snel een tuk tuk terug naar Khao san road.
Op het moment dat ik een lekkere smoothie bestelde stond naast me ook een Nederlandse jongen, we raakte aan de praat en besloten om samen te gaan lunchen. Ik heb gewoon voor het eerst Pad Thai gegeten en het was zo lekker! Daarna even langs het reisbureau gegaa, ik heb me trein ticket geboekt naar Chiang Mai (noorden) en vertrek woensdagavond.
Wouter was ook op zoek naar een goedkoop hostel en ik ook dus besloten we onze backpacks op te halen en op zoek te gaan naar een verblijf. Hij heeft dus gewoon een tuk tuk afgedingt naar 20 bath!! 20 Bath? Hoe doe je dat? Ik betaal gewoon dood leuk 100 Bath (staat ongeveer gelijk aan 2,65euro.) Ook nog goedkoop!
Dat ga ik dus ook de volgende keer doen vieze oplichters hier.

Wij met onze mega zware backpacks op onze rug naar een hostel, oke eerste hostel zat vol, hup naar de volgende. Voor 220 bath een 4 bedroom inclusief ontbijt, oke laten we het maar doen. HAHA ik heb gelachen, we sliepen op matrassen van 2 vingers dik iehll!
De douche die gemaakt is voor Thaise mensen, en waar alleen maar koud water uitkomt. Welcome backpackers life.

Ik moet helaas stoppen want me internet is op, ik ben op dit moment ook een beetje ziek. Gisteren hadden we rare dingen gegeten die me een beetje dwars zitten.
Meer hierover en natuurlijk Co van Kessel tour in het volgende verslag! Ja Ja ik hou het spannend, lijkt wel een beetje op GTST zo haha.

Ik vetrek vanavond met de trein naar Chiang Mai en blijf daar t/m maandag, ik heb wel voor de eerste nacht een hotel geboekt zodat ik even lekker een frisse douche kan nemen.

Voor nu dit verhaal en tot snel :-)

Liefs uit het hete Bangkok!


P.s. Sorry voor me typfouten, maar in het internet cafe hebben ze geen airco waardoor het zweet op het toetsenbord druipt, haha nee dat is natuurlijk een smoes.

Xx

  • 10 Juni 2015 - 10:44

    Sonny:

    Leuk verslag denies!!!! Je kan goed schrijven!!!! Veel plezier en pas goed op jezelf xxxxx sonny

  • 10 Juni 2015 - 11:52

    Rosita:

    Aahaha Denise... Ik zit heerlijk in mezelf te lachen!! Zoveel herkenbare dingen van mijn reis!! Wat een heerlijk verslag!! Veel plezier!! En pas goed op jezelf!! Have fun!!!
    Xx

  • 10 Juni 2015 - 13:03

    Ineke Arler:

    Hoi denise ,saaie reis hè naar dubai blll vorig jaar via dubai naar zuid Afrika geweest

  • 10 Juni 2015 - 14:37

    Yvonne:

    leuk verslag doe voorzichtig x

  • 10 Juni 2015 - 14:46

    Gerrit:

    Hoi Denise,

    Super leuk verhaal. Met heel veel plezier gelezen, maar soms hou ik mijn hart vast.
    De eerste dagen zijn spectaculair begonnen. Hopelijk gauw het vervolg.
    Kijk goed uit, koppie , koppie gebruiken, maar vooral genieten!!!!

  • 10 Juni 2015 - 14:48

    Frieda:

    Ha Denise ow spannend allemaal wat je daar meemaakt en mee gaat maken leuk verslag ben benieuwd naar het volgende verhaal veel plezier en uitkijken grtjs frieda

  • 10 Juni 2015 - 19:44

    Michael:

    He zusje gaaf verslag. Geniet er van

  • 11 Juni 2015 - 00:16

    Connie & Jack:

    Hoi lieverd, wat een heerlijk verhaal. Als we onze ogen sluiten, zien we het helemaal voor ons hahaha. Gaaf dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en dat je al zoveel meegemaakt hebt. Go for it, het wordt nu vast en zeker alleen maar mooier en leuker meis. We genieten met je mee!!! Dikke knuf

  • 11 Juni 2015 - 00:16

    Connie & Jack:

    Hoi lieverd, wat een heerlijk verhaal. Als we onze ogen sluiten, zien we het helemaal voor ons hahaha. Gaaf dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en dat je al zoveel meegemaakt hebt. Go for it, het wordt nu vast en zeker alleen maar mooier en leuker meis. We genieten met je mee!!! Dikke knuf

  • 11 Juni 2015 - 00:17

    Connie & Jack:

    Hoi lieverd, wat een heerlijk verhaal. Als we onze ogen sluiten, zien we het helemaal voor ons hahaha. Gaaf dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en dat je al zoveel meegemaakt hebt. Go for it, het wordt nu vast en zeker alleen maar mooier en leuker meis. We genieten met je mee!!! Dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 26562

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: