New life Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van denise - WaarBenJij.nu New life Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van denise - WaarBenJij.nu

New life Sydney

Blijf op de hoogte en volg denise

21 December 2012 | Australië, Sydney

Hello blog-volgers!

Ik ben sneller dan snel met me nieuwe verhaal, dat komt omdat er weer veel is gebeurd en natuurlijk me 1e week in het bruisende Sydney.
Na afscheid te hebben genomen van de Aussie familie, bracht Kate me naar de bus. Al me bagage weer mee! & daar gaan we weer.
Na 2 uur in de greyhound bus te hebben gezeten kwam ik aan bij domestic airport. Ik vloog met een ''goedkope'' maatschappij. Dus het inchecken liet even op zich wachten. Ze gaan strikt 3 kwartier van te voren dicht en in totaal heb je maar een uur de tijd om in te checken. Ik wist gewoon al dat me koffer te zwaar zou zijn, dus ik besloot maar uit de rij te gaan om wat kleren weg te gooien. Niet bij nadenken gewoon weg ermee dacht ik toen. Lange broeken weg want het is toch mooi weer, jasjes en vestjes konden ook hallo zeggen tegen de prullenbak. ik ging maar weer in de rij staan, toen ik een papiertje zag hangen met '; only 2 carry-on baggage! ; Onee tochhhh ik heb me kleine koffertje, laptoptas en handtas bij me. Ik weer uit de rij om me laptoptas maar gedag te zeggen. Zo opgeruimd staat netjes [ik koop wel weer een nieuwe laptopstas]
Okeee weer achter aan sluiten in de rij, en ja ik was aan de beurt en me koffer was te zwaar. Ik zei maar gelijk dat ik er voor wil betalen [want ja meer kleren kan ik echt niet missen] Dat was prima, maar me handbagage was ook te zwaar, dus ze verzocht me om de rij uit te gaan en spullen over te zetten in me koffer of anders weggooien. Afscheid genomen van me ''zoveel gebruikte vriend'' Achh me haar laat ik wel in de buitenlucht opdrogen, zo erg is dat ook weer niet. WEER in de rij, ik moest snel zijn want anders gaat de incheck balie dicht. Hehe we zijn er door heeeen met bloed zweet en tranennnnnnn.

Van Brisbane naar Sydney is ongeveer 1 uur en 20 minuten vliegen. Ik viel al heerlijk in slaap maar er werd al snel omgeroepen dat we bijna gingen landen. Ohhhhh korte vlucht maar.
WE ZIJN IN SYDNEY JEEEJJJ HIEPHOIIII.

Met een welkoms ballon werd ik opgewacht, super leuk!!
Dit gezin is echt helemaal top, super lief zijn ze. Ik kan nu al zeggen een betere gezin kan je niet krijgen. Ik ben echt zo blij;
Ze hadden als grapje een zak drop voor me gekocht, dat was wel erg lang geleden dat ik een droppie heb gegeten.
De volgende dag zijn we met z'n 4e boodschappen wezen doen, want zondag hadden we een feest hier, met allemaal Nederlandse mensen,
Als dat niet gezellig wordt! Onder het motto when sinterklaas meet Santa. Na boodschappen te hebben gehaald en kerst versieringen. Zijn we daarna naar de 5 stranden gereden, Bronte beach-Tamarana-Bondi-Cogee en de andere... [even het naampje kwijt]
Oh wauww het was zo mooi! Vooral Bondi beach! [ ik hoorde dat ze daar weer aan het filmen zijn voor het progamma Bondi Rescue]
Dit weekend maar even een kijkje nemen.
We hadden trouwens in de ochtend een heel Nederlands ontbijt! Met hagelslag, calvé pindakaas, beschuit, gestampte muisjes. lekker Nederlands in Aussie;

Zondag konden we de voorbereidingen doen, ik ging het huis maar versieren met de kerst decoratie, en oranje ballonnen.
Anne en Paul hadden al Nederlands eten ingeslagen [Speculaas, spekjes, ontbijtkoek, drop, taai taai koek, poffertjes, kalkoen en ojaaaaa heerlijke sangria [die ze zelf hebben gemaakt!] Jam jam.
En ik had jaja pepernoten gemaakt! EN het viel in de goeie smaak..
Het was een erg geslaagde dutch party. Vrienden van Anne en Paul hebben ook een Nederlandse aupair en die kwam ook gezellig mee.
Toen het feestje afgelopen was, gingen we nog even lekker buiten zitten met een glaasje sangria.
En toen was het alweer maandag, een drukkke-volle week! Veel met Finn wezen wandelen, in de ochtend en de middag.
Er is zoveel te doen hier, zo wandel ik met Finn naar het strand of naar Centennial park [een super mooi groot park, wat iets weg heeft van het vondelpark] En het is tevens ook het grootste park van Sydney.
Of naar de library want dan is er speciaal voor baby's story time.
Deze week moest ik wel even wennen aan de drukte hier, en de weg vinden. Want dat sta je bij een druk kruispunt en dan weet je het even niet meer welke straat je in moest. Dus dan loop je te zoeken, maar uiteindelijk vind je toch altijd wel weer de weg terug.
Dinsdag had ik met een Nederlands meisjes afgesproken [die ook op de party was] Zij heeft ook 1 jongetje en is 3 maanden jonger dan Finn. Dus dat was een gezellige boel op het strand! Finn vond het water alleen niet zo leuk, z'n pootjes gingen daarom ook iedere keer omhoog. Dus geen pootje baden in het water;
ik besloot om op de terug weg maar lopend naar huis te gaan, Anne en Paul hadden me al gewaarschuwd dat ik beter met de bus kon gaan, ze hadden me al een buskaart gegeven voor het geval. Maar nee ik besloot sportief te doen [aangezien iedereen sportief is in Sydney!] Ze lopen zelfs met hardloopschoenen achter de kinderwagen. & op het strand zijn ze ook alleen maar aan het hardlopen of breed wezen.
Maar grote grutten! dat was even zwaar de heuvel op komen, met een zware kinderwagen + kind erin + een zware tas [die voorzien is van luiers-eten-drinken-speelgoed-flesvoeding-paraplu-reserve kleren en noem maar op + een picknick kleed en oja een felle zon op je gericht. Ik zat alleen maar te puffen en Finn maar lachen, ja hij zit lekker in z'n koets en ik maar duwen haha.
GROTE GRUTJES kwam er uit me mond opzetten, Australische mensen keken me een beetje raar aan, want de G klinkt natuurlijk heel apart voor hun. En vooral 2 woorden die met een G beginnen.
Anne zei al tegen me: Het is echt een feest dat je hier bent, het is zo fijn thuis komen, het huis is netjes en Finn is rustig.
Natuurlijk was ik super blij met het compliment.
Paul werkt nog niet. dus hij kook iedere avond een heerlijke maaltijd, jaaaa en gezond ook nog!
Me schoenen heb ik helemaal kapot gelopen, gaten overal maar ik dacht dat ik wel even verder erop kon lopen. Nou het waren geen schoenen meer maar een verknipte schoenendoos [? Uhhh schoenendoos? Ja dat maak ik er maar even van]
Dus ging ik van de week naar Bondi Junction Center, schijnt het grootste shoppingcenter van de wereld te zijn, jaja met 6 verdiepingen. Ja ik denk Rotterdam Alexander maar dan met 6 verdiepingen en daar naast zit nog een gebouw met 6 verdiepingen. Ik was al helemaal de weg kwijt, en werd ook wel een beetje gek ervan. Steeds verdwalen en niet weten waar je bent, en ik kon iedere keer de uitgang maar niet vinden.
Ik ging op zoek naar een computer winkel want ik moest een nieuwe adapter voor me laptop hebben. Ze hebben hier elektronische informatie borden, dan kan je zoeken waar welke winkel zit en hoe je moet lopen & op welke verdieping het zit. Erg handig! Dus de computer winkel was ook makkelijk te vinden, naja makkelijk neeee dat is niet waar. Want ik was de tunnel doorgelopen naar het andere gebouw terwijl ik juist daar niet moest wezen.
Oplader gevonden en nieuwe slippers! [waar ik nu al blaren van heb gekregen, of komt het door het vele lopen?]
Volgende avond ging ik weer naar het centrum, ja zo ideaal als het maar 10 minuten lopen is vanaf je huis.
En rarara het centrum is tot 12 uur s'nachts open!! Wat een gekke mensen zeg. Beetje kerstshoppen laat in de avond.
Het was MEGA druk, zelfs in de supermarkt karren met snoepgoed en kerst spullen.
Ik wist niet wat ik zag, in een dierenwinkel verkopen ze gewoon honden en katten! Zo zielig honden en katten in glazen hokken, met een felle lamp op hun gericht. Ik zou er zo 1 willen kopen! Maar goed hier mag dat blijkbaar nog. En het is ook wel een attractie voor iedereen, want veel mensen staan met kwijlende gezichten erna te kijken. En zelfs Finn vindt het leuk, dat zet ik de kinderwagen ervoor en gaat hij helemaal lachen.
Hij is echt super lief! Alleen als je hem gaat verschonen of aankleden vind hij dat niet zo leuk, dus wanneer ik iets op me hoofd zet gaat hij minutenlang naar je staren, mooie luier truck om hem dan een schone luier te geven. Ik ben benieuwd hoelang hij dat leuk vindt! Anders moet ik weer iets anders verzinnen; Ook iedereen in de lift zei: Ahh what a cutie. En allemaal gezichten die naar hem kijken, hij zou ook wel niet denken, waarom kijkt iedereen zo?';
Wat een drama in de lift, sta je 10 minuten te wachten voordat er 1 komt, of dan is die helemaal vol of dan gaat hij helemaal naar benenden terwijl jij juist omhoog moet. Daarom hebben ze ook banken voor de lift staan zodat je zittend kan wachten.
Ik heb nu spierpijn in me benen en blaren op me voeten. Voetjes omhoog want morgen is het weekend! Dan gaan Anne-Paul en Finn een paar dagen weg, dus dan kan ik op verkennings tocht. Zo is me planning om morgen de bondi walk te doen, schijnt erg mooi te zijn.
En nog een dagje naar the City! Genoeg om te doen, en even een paar dagen relaxen.

Ik kwam trouwens nog echte Amsterdammers tegen in een winkeltje, zegt de vrouw tegen haar man op z'n plats: Zegggg wat vind jij er nou van? Ik weeet het niet hoor. Waarop ik zei: Ook lekker aan het winkelen. Ze keek verbaasd naar me; Najaaaa wat leuk zeg zei ze. Jaaaa Nederlanders kom je overal tegen zelfs in Sydney zei ik.
Hele verhalen dat ze het zo duur vinden in Australie, een biertje voor 10 dollar, en in Nederland betalen we 2 euro belachelijkkkkkkk zei ze 8291 keer.

Nu is het wel weer even genoeg geweest!
Ik gaaaaa me verhaaltje weer even afsluiten en ik typ snel weer een nieuwe!

Alvast voor iedereeeeeen Merry Christmas And a happy new year!!
Voor mij kerst en oud&nieuw op het strand ;)


Ik zal me Melbourne foto's ook nog even op internet zetten, wel zo leuk! En de andere foto's volgen nog!


  • 22 December 2012 - 09:57

    Kelllllll:

    hahah denies wat een geweldig verhaal weer!!!!!!1
    tis om te gieeeeeerennn!!! hahaha

    ik mis je wel hoor en ik ben ook zwaaaaar jaloers op je!!!!!
    je doet t goed!!!!! jy ziet in dit jaar lekker veel van aussie!!!!

    schat have fun en een hele fijne kerstdag!! 1tje maar. of nu je in een nederlands gezin zit heb je dr wel meer?

    LOTS OF LOVEEEE vanuit t bloedhete brissie!!!!! <3

  • 22 December 2012 - 09:57

    Kelllllll:

    hahah denies wat een geweldig verhaal weer!!!!!!1
    tis om te gieeeeeerennn!!! hahaha

    ik mis je wel hoor en ik ben ook zwaaaaar jaloers op je!!!!!
    je doet t goed!!!!! jy ziet in dit jaar lekker veel van aussie!!!!

    schat have fun en een hele fijne kerstdag!! 1tje maar. of nu je in een nederlands gezin zit heb je dr wel meer?

    LOTS OF LOVEEEE vanuit t bloedhete brissie!!!!! <3

  • 22 December 2012 - 09:57

    Kelllllll:

    hahah denies wat een geweldig verhaal weer!!!!!!1
    tis om te gieeeeeerennn!!! hahaha

    ik mis je wel hoor en ik ben ook zwaaaaar jaloers op je!!!!!
    je doet t goed!!!!! jy ziet in dit jaar lekker veel van aussie!!!!

    schat have fun en een hele fijne kerstdag!! 1tje maar. of nu je in een nederlands gezin zit heb je dr wel meer?

    LOTS OF LOVEEEE vanuit t bloedhete brissie!!!!! <3

  • 22 December 2012 - 09:57

    Kels:

    owwwww sorry voor de 3 berichtjes. stomme ding werkt niet!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 26541

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: