Roadtrip - Reisverslag uit Lancelin, Australië van denise - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Lancelin, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg denise

26 Augustus 2012 | Australië, Lancelin

Olaaaaaa [Onee dat is Spaans]
Hi Mate how you doing?

& daar zijn we weer! Dit keer wat sneller.

Bijgekomen van Sunshine Coast, maandag de volgende dag moest ik vroeg opstaan. Want de moeder is 2 weken weg en nu komt er nog veeeeeeel meer op me lijstje te staan.
Me mobiel is dus weg wat ik al zei, dus ik moest op de gok wakker worden. Nou als ik dus me wekker niet zet word ik zo om 11:00 uur pas wakker. Onee hier in Australie heb ik dat niet meer, dan word ik meestal al heel vroeg wakker omdat ik zo in me ritme zit.
De volgende ochtend sprong ik uit me bed om gelijk me laptop aan te zetten om te kijken hoelaat het is, ohhh goed gedaan! Het is 7:05.
Vervolgens heb ik in de kinderen naar school gebracht en ben ik met Nadia naar een wildlifepark geweest [ja alweer haha]
Zonder tom-tom heb ik toch de weg kunnen vinden, na een uur rijden waren we eindelijk aangekomen.
Het was nog lekker rustig! Maar wat wil je, s'ochtends vroeg en op een maandag, kan niet beter! Toen we gezellig naar de kangeroos liepen, waren ze na 10 min niet zo blij met ons. 1 kangeroo sloop naar onze tas toe en ging uit de tas eten [Onee onze broodjes] Wij schrokken ervan en begonnen gelijk te schreeuwen OH MY GOD OH MY GOD. Nou dat hadden we geweten ook! Alle kangeroos stonden op en keken ons aan. Het leek de taliban wel!
Op dat moment konden we maar beter weggaan. Toen we nog even achterom keken stonden ze nog in dezelfde positie kijkend naar ons. Net of ze ons in 3 seconde konden aanvallen. Oké dit is wel een beetje eng straks rennen ze nog op ons af.
Dinsdag had ik met een Nederlands meisje afgesproken in Fremantle, ik heb haar nog nooit ontmoet dus dat was wel gezellig! Ze woond ook niet ver bij me vandaan in Nederland, Harderwijk. Het wereldje is klein.
Woensdag coffeetime met Nadia, we hadden afgesproken in een cafe, eerst had ik even op google maps gekeken waar het precies zat. Nou makkelijk te vinden! Ik kwam daar aan op bestemming en zag geen cafe, het was een kledingswinkel. Oke misschien was het eerst een cafe en heeft meneer google dat nooit verandert. En vrouw met aan elke been een andere legging, een zwarte jurk met groene mouwen. Een grote rode witten stippen strik in d'r haar. Ze was aan het vegen. Nou nog even en ze kon wegvliegen op haar bezemstil.
''Hi do you know a cafe in the Glyde street ?'' Oh yes this is the cafe zei ze met een vriendelijke stem.
Come in and take a drink. Oke, aan de voorkant lijkt het toch echt op een kledingswinkel? In de etalage hangt kleding toen ik met 1 voet binnen kwam zag ik overal jurken hangen. Hmmm secret, en ja rarara het cafe heet ook; Cafe Secret haha heel toevallig!
Oke Nadia was er nog niet, dus ik bleef maar buiten staan voordat zij misschien ook denkt dat het een kledingswinkel is ipv een cafe.
Donderdag heerlijk naar het strand geweest, en vrijdag was de oudste vrij en toen had ik een leuk idee. Het aquarium in Hillary's, zo 50 minuten rijden, ach in Australie is dat niks. In Nederland ga je echt niet voor een aquarium waar je misschien een uurtje bent, 50 minuten rijden. Het is wel leuk om andere vissoorten te zien in een Aussie-sea life.
Je kan ook met haaien,roggen [Die zijn groot! 3 bij 3 meter] Schildpadden noem maar op zwemmen. Of een Koraalrif-walk doen, dat lijkt me super gaaf! Maar dat begint pas half september. Even wachten nog!
Nou en dacht dat ik om 18:00 uur klaar was, maar wij wachten en wachten, 18:30 was hij er nog niet, ook z'n telefoon niet opnemen en om 18:45 ging ik maar eten koken, want de kinderen hadden aardig trek. En hij was er nog steeds niet. Kinderen maar naar bed gedaan, en om 21:00 uur was hij er nog steeds niet. Dus ik besloot maar om 21:30 uur te gaan slapen want de volgende dag ging ik met Angelica naar Lancelin [Roadtrip]

ROADTRIP;
it was so exciting, s'ochtends vroeg vetrok ik naar Wanneroo om daar Angelica op te pikken [Een uur rijden] Daarna zijn we doorgereden naar Lancelin, zo 2,5 uur rijden. Een lange weg door the outback, het was zo mooi! Door een nationalpark gereden, dan kwam je weer langs een droog-gebied en dan weer bergen met volop groen en dan zag je weer witte zand duinen. Je band moet ook niet even lek gaan, want dan kan je nergens heen.
Onderweg nog een paar stops gemaakt, bij the two rocks, een super mooi verlaten strand.
Verder gereden en daar zagen we dan het bordje [Lancelin] Eindelijk zijn we er dan. Snel naar het strand gereden, oh zo blauw! En het zand was zo wit en knetterde gewoon als je erop liep.
Daarna hebben we sandboards gehuurd en zijn we wezen sandboarden. [Snowboarden maar dan op zand] Ik kan helemaal niet snowboarden, nog nooit gedaan dus een nieuwe uitdaging. Nou daar gingen we dan, stijl de duines op. En we konden eraf boarden. Dat was zo stijl en zo gaaf! Na paar keer op me muil te zijn gegaan en het zand echt werkelijk OVERAL zat.
NOG EEN KEER NOG EEN KEER!
Alleen het geklim was niet zo leuk, het was zo stijl en hoog en het weer was ook nog een keer warm! Oke geen geklaag; haha. Ik had het er echt voor over, ook al zat het zand overal!
Later gingen we er nog een paar keer zittend er vanaf. Oh zo leuk!
Toen gingen we maar inchecken in het hostel om vervolgens naar the pinnacles te gaan [De Pinnacles zijn puntvormige stenen die zijn gevormt door de verstening van grote bomen die daar ooit hebben gestaan] Het was 1 uur rijden daar naar toe, een lange weg door de outback waar je alleen wat struiken ziet.
Onderweg hebben we nog een bosbrand gezien;
Het is 1 lange weg die helemaal naar het Noorden gaat, Exmouth-Broome-Darwin. Als je wil kan je gewoon via die weg naar de oostkust rijden. En dat doen ook een hoop mensen, zoveel caravans reden voorbij of gewoon helemaal niemand.
Aangekomen bij de pinnacles, je kon er voor kiezen om je auto te parkeren en lopend naar de pinnacles te gaan, of de pinnacles drive. Nou ik volg het bordje pinnacles drive. Mijn hemel! De weg ging over in een zandweggetje. Ik dacht bij mezelf.. Help dit is geen Jeep maar een normale auto.
Het was erg grappig, we reden straks langs de pinnacles op een super smal weggetje. Ik was af en toe wel een beetje bang of ik geen steen raakte. & weer heuvel op heuvel af, en toen ik de auto wou starten deed hij helemaal niks meer. DIT GA JE ME TOCH NIET MENEN. Oke even een minuutje gewacht en hij deed het weer [volgesns mij heeft de auto overuren gereden;
Het begon al wat donker te worden en besloten terug te gaan om de sunset te zien. Geen licht op de weg helemaal niks, even wezen stoppen bij een '''speciaal foto momentje stukje'' Met tim tams en een kleedje op ons schoot zaten we te wachten op het 'O zo mooie geniet moment'
Ik heb in totaal wel 321 keer gezegd hoe mooi dit is, en wat ik hou van dit leven in Australie. Haha. Het was echt AMAZING;
Later kwamen er nog 2 auto's aan dus toen was het wel een goed idee om weg te gaan, en toen kwamen er toch een berg met chinezen uit. TJOP TJOJ, FOEJONG HAII;
De rit ging verder, het was donker op de weg maar als je naar rechts keek waar het strand was. Daar was het GEEL, een gele lucht! BEAUTIFULLL.'
Ik heb maar rustig aan terug gereden, want er kan maar zo een kangeroo oversteken;
Aangekomen veilig en wel in Lancelin, op naar het hostel. Even gekookt en we gingen slapen. Het was pas 21:00 uur maar we waren zo gebroken en vooral ik! Na zoveel gereden te hebben, en een druk dagje.
Volgende ochtend werd ik al om 07:30 wakker. Daarna even aan het strand gelegen en toen kon de rit terug naar Perth. Gestopt te hebben in Yanchep; National park waar we koala's hebben gezien en kangeroos. Nou mooi allemaal.. Ik had al een nachtmerrie van het ene national park in Sunshine Coast, waar Kelly en ik 6 uur lang hadden gelopen met de Franse bomen-dokters.
Dus het leek me echt geen goed idee om dat nog een keer te doen. Dus gingen we maar in de auto terug. Aangekomen in Wanneroo, ging me reis verder in me eentje. Nog een uurtje rijden en ik ben ook veilig thuis.
Ik moest via de stad naar huis want de andere weg was afgesloten, zet mij niet met de auto in Amsterdam neer want dat word ik gek denk ik. Maar dit leek er ook op, en heb toch via bordjes de weg terug kunnen vinden. Weer iets wat ik heb gedaan! Stiekem ben ik wel een beetje trots haha.

* Oh gut, de kat had ik vrijdag perongeluk opgesloten in de kast, ja dat stomme beest zat in een kast in de badkamer. En ik was helemaal vergeten dat arme beest eruit te halen,. NO way dat ik dat beest op ga tillen. En toen eind van de middag schoot me iets te binnen! Ja de kat; Onee even gekeken en hij zat er nog in. OEPS;

Tot de volgende;

CHEERS - Bye mates
xxxx

  • 27 Augustus 2012 - 15:31

    Kell:

    SUPER GAAF!!!

  • 27 Augustus 2012 - 15:31

    Kell:

    SUPER GAAF!!!

  • 27 Augustus 2012 - 15:31

    Kell:

    SUPER GAAF!!!

  • 27 Augustus 2012 - 15:31

    Kell:

    SUPER GAAF!!!

  • 27 Augustus 2012 - 15:31

    Kell:

    SUPER GAAF!!!

  • 27 Augustus 2012 - 15:31

    Kell:

    SUPER GAAF!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lancelin

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 26556

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: