The good life - Reisverslag uit Perth, Australië van denise - WaarBenJij.nu The good life - Reisverslag uit Perth, Australië van denise - WaarBenJij.nu

The good life

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg denise

22 Juli 2012 | Australië, Perth

Here we go again*

Hallo lieve allemaal!

Ik kan wel 2321 keer zeggen, dat het zo leuk is in Australie! En hierbij wil ik iedereen zeggen, dat jullie ook een keer moeten gaan! Dit mag je gewoon niet missen!
Maar we gaan verder met mijn leventje in Aussie;

Sunday; Yeah het weer was ook behoorlijk zonnig & in Nederland??
Ik had met een Nederlands meisje afgesproken in Perth City. Was gezellig en ze heeft me wat dingen laten zien, handy =)!

& toen was het maandag, ik had alle 3 de kinderen thuis van 08:00 till 18:00 uur. Mijn hemel dat was ook echt de zwaarste dag in mijn hele leven!
Ik was net wakker en ze begonnen gelijk te schreeuwen en te springen op de bank. Ik had maar de tv aangezet zodat ze even rustig waren.. Maar het ging maar door. Oh help kan ik het tv progamma the nanny inschakelen?!
Please helpppp me;
Is er misschien een alarm nummer die ik kan bellen?
Nee helaas ik moet het zelf doen!
Oke misschien ben ik nu nog een lieve en makkelijke oppas maar straks verander ik in een boze heks en word ik hun ergste nachtmerrie.
Genaamd juffrouw Bulstronk [van de film Matilda]
& laat ik ze rond slingeren in de kamer, nee grapje!
Straks leest de kinderbescherming dit nog!
& dit ging ook dinsdag de hele dag door, gelukkig scheen de zon en konden we naar het park. & ik kon de hele dag denken ach morgen ben ik de hele dag vrij, straks is de vakantie voorbij en heb ik alle tijd.
Ik was blij dat ik mezelf even kon opsluiten in me kamer, stoom afblazen!

Woensdag mijn vrije dag! Ohyeah..
Afgesproken met een aupair in Perth City. Even haar de stad laten zien, want voor haar was het de eerste keer in the city. Voelde gelijk of ik hier al alles wist en of ik hier al een paar paanden ben.
Later kwam er nog een andere aupair en zijn we met de auto naar kingspark gereden. Wauuww amazing uitzicht over de stad! Paar foto's geschoten en we konden weer verder met de toerist uihangen. Kingspark is ook zo groot, we hebben nog papegaaien gezien. Daarna hadden we erg honger gekregen van al dat gewandel en konden we ons buikje vullen met zulke lekkere dingen! Zo grappig, want je krijgt een soort van bel mee naar je tafel, en als die afgaat kan je je eten op komen halen.
Vervolgens heeft Nadeen ons afgezet in de stad en ben ik met de andere aupair nog even wezen shoppen, mennmennn wat een winkels!! Nog leukere winkels dan in Nederland. Maar niet zo leuk voor me portemonnee! Maar alles is zo goedkoop hier, ik keek me ogen uit. En jaaaaa ik heb maar 1 shirtje gekocht [best knap van mezelf]
Daarna konden we ons zelf wel even trakteren op warme choco + een banana cake. Jummjummie daar word je blij van!

Donderdag kwamen er 2 vriendjes van de kinderen spelen, nou die waren echt makkelijk!!! Bij alles wat je gaf zeiden ze: Thank you of may I please have some water, ahh water je mag ook een sappie? Op water kan je toch niet leven.
& als ik zei: Kom we gaan even naar de supermarkt liepen ze al met je mee naar de voordeur terwijl we daar nog een uur stonden te wachten op de andere 2 [ja die van mij]
Op naar de supermarkt. Hee hallo hoe gaat het ermee hoor ik van een afstand. Ohhh hoi haha, daar was meneer de Hollander weer die ik al een keer eerder tegen kwam bij het station.
Toen later de middag de kinderen weg gingen zeiden ze: thank you very much for playing. Ahh wat een schatjes!
Ik denk dat ik de kinderen hier in dit huis maar wat manieren ga bijleren zoals, Thank you zeggen etc.
S'avonds ging de hele familie eten bij vrienden, dus het hele huis voor mezelf.
Ik ging nog even naar de supermarkt om shampoo en wat andere dingen te halen die op waren. Mijn hemel!! Het was donker, en echt pik donker op straat!
En daar liep ik dan, alle huizen zijn voorzien van een hek dus als iemand me aanvalt kan ik niet even bij iemand aankloppen. Dus begon ik maar te rennen, zo hard al ik kon!
Hehe ik ben bij de supermarkt veilig en wel.
Ik zet 1 voet in de supermarkt en gelijk vroeg er iemand ''This morning you were here or not? Uhh yes that's right. & bij de kassa, zeiden ze het weer! Nouu jullie hebben wel een heel goed geheugen.

& toen was het alweer vrijdag, mijn vrije dag! & vandaag zou het echt heel mooi weer worden [en dat in de winter]
Ik vond het een beetje to much om in me korte broek te gaan lopen, terwijl hier iedereen in winterjassen,sjaals,handschoenen loopt.
Dus alleen een t-shirtje met een lange broek vond ik dan wel kunnen. [viel ik niet zo op tussen de mensen met dikke jassen]
Feeling HOT HOT HOT. Had ik maar me korte broek aan gedaan, nou mensen keken me nu ook al raar aan dat ik een t-shirtje aan had.
Jaaa hallooo ik heb het echt heet, en ik ga me echt niet kleden zoals jullie!
Heerlijk naar het strand gegaan, nu maar van genieten. Want in Nederland moet je 1,5 uur in de auto zitten en hier loop je er gewoon even heen.
En daar waren de surfers in de zee, goeie vermaak zo! Aangezien er vorige week een surfer is aangevallen door een haai. Zat ik met zweethandjes te kijken of het wel goed ging.
Blijkbaar hadden de haaien geen honger vandaag.
Dus ik liep maar een stukje verder, oh wauw wat een hoop gras, wat mooi hier. Misschien zie ik wel een kangeroo. 'Tikkk' er vloog iets langs me heen, ik kon niet zo snel bedenken wat het kon zijn misschien een vliegende kikker. Keek ik opeens rechts van me, zag ik jongens die aan het golf waren. Aaaaaaah dat ''oh zo mooie groene park'' was een GOLFBAAN!! Snel weg rennen, en ik was weer veilig van de rondvliegende golfballen. De golfbanen zijn hier ook zo openbaar, je kan er gewoon in lopen.
[De jongens hadden ook wel niet gedacht,[ hee een verdwaalde toerist haha]

*Het is zes uur en de week is weer voorbij, op naar het weekend want voor je het weet staat de volgende week weer in de rij* Haha.
Oneee voor mij was het gister ''vrijdag'' al weekend!
Piep piep piep, de wekker gaat af en dat op een zaterdag. Ik wil er niet uit, laat me liggen! Ik wil weer terug naar dromenland. Onee dit is dromenland, ik zit in dromenland!!! Aussstraliaaaaaaaa =)
Ik wil er uit, want ik ga ontbijten en daarna auto rijden! [met een compliment dat ik de beste, relaxte auto rijder ben, nou mooi compliment bestaat er niet. Maaaaar ze kunnen ook wel een beetje overdrijven, en ja in Aussie doen ze dat ook wel.
Maar voor hun is het compliment ook goed, want ik moet tenslotte hun kinderen veilig naar school brengen en ophalen.
Daarna was het tijd om te gaan naar the city, ik had afgesproken met een Engels meisje [van vorige week]
En we hebben heerlijke sushi gegeten, ohhh i love that!!!
Hier ga ik vaker heen;
Daarna hebben we een wandeltocht gehouden naar kingspark, mijn grote gut! Via bordjes die je dan uiteindelijk naar kingspark brengt kloppen voor geen meter! Eerst 4321 trappen omhoog lopen en vervolgens loop je met de bocht mee en je bent weer op hetzelfde niveau waar je ook begon. [Oke ze denken echt dat mensen hier moeten afvallen]
Naja verder gelopen op zoek naar iets wat omhoog gaat, en ja hoor daar was die dan! Een steile trap waar je niet achterom durft te kijken, je moest goed naar voren leunen om niet je evenwicht te verliezen maar we hebben het gehaald!
Mensen lopen hier met gewichten de trap of en af [gewoon voor de lol, leuke sport!] Ga ik ook maar doen haha.
Het was heerlijk weer, in de winter loop in gewoon in me korte broek. Dan ben ik benieuwd hoe warm de zomer word!
I LOVE kingspark, je ligt gewoon heerlijk in het gras [zonnetje erbij,ijsje erbij. Mensen zitten aan warme chocomel en wij aan een lekker koud ijsje] met uitzicht over Perth city!
Net of je naar een schilderij kijkt.
Wat zullen we doen? Lopend terug of lui met de bus? Nou dan kiezen we maar voor de bus, en de bus was gratis! In Nederland moet je ervoor betalen en hier is het GEWOON gratis???

Vandaag heerlijk met de auto langs de kust gereden, yeahh ik ben al helemaal gewend aan het links rijden.

-Oja ze verkopen nu al kerstspullen in de supermarkt [zie foto]

Heel veel liefs uit het altijd zonnige Perth.
xxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Juli 2012 - 09:42

    Gonnie Ribberink:

    Hallo Denise, Wat lijkt het me er heerlijk.
    En fijn dat je het zo naar je zin hebt. Echt leuk om te lezen. Heel veel plezier nog. Liefs Gonnie

  • 22 Juli 2012 - 12:12

    Frieda En Harry:

    hai denise we hoeven echt niet te vragen hoe het met je gaat zo te zien heel goed en wat schrijf je leuk verslag leuk om te lezen en wat een mooi weer daar hier begint het ook een beetje warmer te worden pfff eindelijk mar nog niet om naar het strand te gaan maar dat gaat hopen we snel veranderen werd tijd hoor het is nu zondag middag 2 uur en bij jou nog vroeg in de ochtend denk ik je slaapt den k ik nog wij wensen je nog heel veel plezier daar en geniet er van tot de volgende keer groetjes harry en frieda

  • 23 Juli 2012 - 22:01

    Yvonne:

    Nou volgens mij gaat het wel goed ,met je als ik hèt zo lees groetjes Yvonne x

  • 24 Juli 2012 - 06:31

    Kellllllls:

    HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAH denies echt geweldig hoe je schrijft! mevrouw bulstronk. ohohhhhhh ik weet niet of ik je nog wel durf te zien hoor :p Gelukkig dat de kids weer naar school zijn! much better isn't it!!!!!

    Vanavond weeer skypieeee. kan niet wachten over je spoooky story!!!! :o

    Loveyou babe!

  • 31 Juli 2012 - 19:24

    Piet En Ingeborg / Soest:

    Hallo Denise. Wat kun jij leuk schrijven!!!!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Een klein beetje jufrouw Bulstronk mag wel hoor. Als je maar niet zo'n enge pukkel krijgt.
    Wij hebben ook een weekje prachtig weer gehad en daarna weer echte hollandse regen met onweer.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje.
    Veel liefs van je overbuurtjes Piet en Ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 26565

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: