Roadtrip & Relaxte dagen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van denise - WaarBenJij.nu Roadtrip & Relaxte dagen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Roadtrip & Relaxte dagen.

Blijf op de hoogte en volg denise

13 Maart 2013 | Australië, Sydney

G’day mates, daar zijn we weer!

Mijn verslag over de roadtrip Perth to the north;
Aangekomen in Perth op naar de camper bedrijf, nou niet zomaar eentje hoor, nee een hele hippe! Aangezien op de camper ook HIPPIE stond. Helemaal leuk! Na wat papierwerk te hebben ingevuld en uitleg over ''hippie'' konden we eindelijk gaan! Spannend spannend allemaal..

Daar gingen we in ons hippie bussie, genaamd GEER, involg noemde we de bus GEER.
Geer had het maar moeilijk te voorduren, want het was HEET! in de 40 graden, dus Geer zuipte ook aardig waardoor we veel moesten tanken. En in de outback is het niet echt heel goedkoop. Nee het is gewoon schandalig duur!
Tom-tom op de route gezet voor de eerste stop en tevens ook de eindbestemming voor een nachtje slapen op de camping.
Camping!!? Ik op een camping haha. Nou we gaan het beleven hoor!
Iedereen moest heel erg lachen om ons, wij in een hippie camper.
Het leuke van de camper was, schakelen! Ohmygrutjes.. Ik ben alleen maar automaat gewend in Australie en nu moet ik ook nog schakelen, terwijl ik aan de andere kant zit? Dus met me linker had schakelen?
Oké even wennen, aangezien er ineens op de weg een mannetje stond.. Uhh toch geen politie he? Ik heb helemaal niet hard gereden? Nee gelukkig het was geen politie maar wegwerkers.. Onee hoe moet ik stoppen in deze schakelauto? Het is alweer zo lang geleden en net als een automaat stond ik op de rem, dus pats boem geer was uitgevallen.
De route was zo geweldig mooi! Na 5,5 uur rijden waren we eindelijk angekomen in Geraldton op zoek naar onze campingplek.
Daar stonden we dan.. En nu? Oke laten we ons bed in elkaar gaan zetten. Wij totaal geen idee hoe dat moest.. Dus maar andere mensen aangesproken [onze buren van de camping] Hadden we beter niet kunnen doen want de volgende ochtend moesten we bij hun op de thee [meer hier over, later in me blog]
Er zat ook een Nederlands stel op de camping dus die wouden ons graag helpen, zo gepiept zo gedaan! Ja het waren natuurlijk ervaren kampeerders.
Daarna hebben we wat gegeten en sunset op het strand gekeken [oh wauw ik heb nog nooit zo'n mooie zonsondergang gezien]
Toen was het tijd om te slapen, maar het was heet! En daar lagen we dan in het busje. Al met al toch de nacht doorgekomen en de wekker ging om 6:00 uur weer af. No worries, het is al aardig licht en de vogels fluiten je wakker. Goodmorning dag 2 en we kunnen weer verder met Geer.
Stoelen buiten gezet om lekker te gaan ontbijten zodat we stipt om 7:00 weer weg konden rijden..
6:45 uur.. Klop klop, de buren waren wakker en kwamen aan met een kopje thee. Ow maar we hebben net al ontbeten? Neee kom even bij ons een kopje thee drinken lekker koel in de camper zeiden ze. Nou heel even dan omdat jullie zo gastvrij zijn. Hele verhalen en toen ze zeiden dat we wel even konden slapen in hun camper brak het ijs helemaaaaal. Wat denken ze wel niet? We moeten zo weg, en jullie hebben het over slapen? Rare mensen, waarop ze ook zeiden dat ze de avond ervoor een enge film hebben gezien, genaamd ''wolf creek'' dat over backpackers gaat in Australie die vermoord worden. Nou lekker dan? Wij moeten nog aan onze roadtrip beginnen haha.
Gelukkig hebben we de thee weer overleefd en kunnen we verder. Op naar een hele lange rit van maar liefst 8,5 uur aan 1 stuk door.
Dat was echt een lange rit en Geer bleef maar doorzuipen waar door we om de 2 uur moesten tanken. Op een gegeven moment kwamen we bij een petrol station aan, waar het aangaf dat het maar liefst over de 50 graden was! Halleloejaaaaa, wij zijn echte bikkels. Want we rijden zonder airco [kost alleen maar meer benzine]
Zoveel dode kangoeroes gezien langs de weg, emu's die omver zijn gereden of koeien/geiten die levend langs de weg staan en wij in de zenuwen zaten of ze ook wel daar bleven.. Ze kunnen ook in 1 keer de weg over rennen, maar dat is geen pretje als je met 110 rijd.

Onderweg nog een paar keer wezen stoppen voor onder andere, Geer bijtanken, drinken inslaan etc. Toen we weg gingen rijden vanaf 't petrolstation hoorde we een klap. Waarom we in koor tegen elkaar zeiden '''huh wat is dat?'' haha stond de schuifdeur van het busje nog open waardoor de water tank eruit viel. Ow oeps, wat de warmte wel niet met je kan doen.
Aangekomen in Coral Bay, Yessss halleloeja we zijn er! Bezweet en al aangezien het meer dan 50 graden was. op naar de camping.. Wat zullen we nu weer aantreffen? We zijn snel naar het strand gelopen om een frisse duik te nemen, dat was echt wel even lekker! Toen ik verder het water inliep zag ik me toch een groot beest in het water, gillend en al wist ik niet hoe snel ik water uit moest.. Alleen ging dat niet zo makkelijk [Rennen in het water is toch best zwaar, maar o zo goed voor de been spieren. Of ik die al niet heb gekregen met al dat gewandel.. Heuvel op heuvel af] Oke ik zal maar maar niet van gespreks stof veranderen.
Never ever never ga ik nu het water meer in, ik plas bijna in me broek van angst. We zijn wel in Australie! Daar kom je natuurlijk hele andere beesten tegen,[ookal vergeet ik het soms] de volgende dag hoorde we van het snorkelbedrijf dat het vast een klein reefsharkje was! Hemeltje lief zeg!Daarna nog een pijlstaart rog gezien.
Maar hoe moet dat de volgende dag dan? Als we gaan snorkelen? Achhh dat komt vast en zeker goed.
Daarna hebben we de sunset gezien [i love sunsets]
Het is ook allemaal niet te beschrijven hoe mooi alles is, je[jullie] ziet wel een foto maar je ervaart niet hoe het echt is. Daarom heb ik besloten om ECHT te gaan genieten van me trip, ja ECHT WAAR. Want voor je het weet is het voorbij en dan moet je het met foto's doen.
Daarna was het etenstijd, en hebben we de kampeerspullen buiten gezet en hebben we gekookt. Klein kooktoestelletje zat in een koffertje verstopt. Even uitvogelen en het werkte! Op het menu stond: Soep [wat meer op drap leek] Sla,komkommer, tomaat. Ja echte backpackers-eten.
Ohh wat een sfeer op de camping zeg, afwassen bij de wc's. Buiten op je campingstoeltje zitten en ondertussen lek worden geprikt door die verschrikkelijke muggen!
De nacht was ook zo heet, het koelde niet af en er stond ook geen briesje. Ramen open [bang dat er misschien wel een slang of sping naar binnen kwam] De nacht leek niet voorbij te gaan wat een bloedhitte!!!
Volgende ochtend de wekker ging weer om 6:00, we waren als eerste op natuurlijk want we gaan snorkelen! Het water was zo blauw!! Je kon zelfs je tenen zien. Wauw wat was dat cool en op z'n Aussie AWESOME! Mooie vissen, mooi koraal! Het water was ook heerlijk warm. Ik vond het super leuk! De vroegen aan het snorkelbedrijf of we ergens rekening mee moesten houden, nee het was veilig, alleen oppassen voor het koraal want daar kan je wonden van krijgen als je er langs heen gaat. Oke en wat betreft haaien,schildpadden? Nou die zijn er allemaaaaaaal.
Te mooi om waar te wezen, i love this paradise!
De reis ging weer verder, we gaan nu naar Monkey mia. Een lange rit van 8 uur. Ook hier kwamen we veel dode kangoeroes,emu's [struisvogels] koeien tegen. Soms langen ze gewoon midden op de weg waardoor we helemaal moesten uitwijken
Nog even door Denham heengereden, niet zo bijzonder dus zijn we snel naar Monkey mia gegaan.Monkey mia bestaat maar uit 1 resort, ja echt maar 1. Een van de dingen waar dit ‘plaatsje’ bekend omstaat is dat er elke morgen dolfijnen in de baai komen. En dan heb ik het over tot op 1 meter afstand van het strand. Dat gaan we allemaal meemaken de volgende ochtend! Het plan was om eten te maken, onze buren hadden voederbakken voor de emu's klaar staan waar wij niet zo blij mee waren. We gaan lekker macaroni maken, jum jum dachten we zo! Druk bezig met uien snijden, tomaten. Vinden de emu's ons eten wel erg lekker ruiken en voor het wisten aten ze uit de pan! We waren natuurlijk super bang, van die grote beesten die op ons af komen en die ook nog eens van ons eten aten!!!! Potjandorrie daar gaat de macaroni! We vonden dat niet zo leuk en gingen daarom snel onze camper in vluchten, duren dicht, ramen dicht! Zaten we daar gieren, en brullen van het lachen. Ik weet niet meer wat we moesten doen. Het was meer huilen van het lachen en huilen van angst.
Weljaaa de hele emu familie kwam eraan en iedereen at uit de pan! Wij nog steeds bang in de camper. Er kwamen wat mensen ons redden en jaagde de emu's weg. Haha al die mensen hadden ook wel niet gedacht... En jullie gaan kamperen in het wild? Nou inderdaad we hebben om een kampeerplek gevraagd maar niet met wilde beesten om ons heen. Oke emu's weg, poging 2! We hebben nu geen eten dus laten we alles maar opruimen en ja hoor daar kwamen ze weer aan met z'n 6e! Wij weer snel de camper in vluchten, deur dicht snellll! Onee ik krijg me deur niet dicht want de handdoek hangt ertussen. Zaten we dan weer in de camper, 1 emu keek helemaal naar binnen bij ons. Helemaal gek geworden! Oweeeee, en nee we hebben geen eten binnen dus maak dat je weg komt mal beest!
Onze buren kwamen ons weer redden en zei vervolgens tegen ons dat de emu's angst ruiken. Ohh maar ik dacht juist dat ze ONS eten ruikte? haha.
Dus niet bang zijn en gewoon gaan zitten dan gaan ze vanzelf weg, en anders in je handen klappen of ksssssttt roepen. Uhh ''Kssssttt?'' Het zijn toch geen katten waar je kssssst tegen zegt.
Oke geen eten, dan maar naar het restaurant.. Ik had al gelijk geen trek meer. Daarna heerlijk wezen slapen in de camper! We durfde haast onze ramen niet open te zetten, bang dat de emu's hun kop naar binnen staken. Dat risicooo vind ik toch wel ANGST-AAAAAN-JAGEND!!
Wekker ging de volgende dag weer om 6:00, goodmorning en toen we even uit ons raampje keken kwamen onze leuke vrienden [ahum emu's] uit de bosjes] Oneee he? Niet weer? Worden we wakker en het eerste wat we zien zijn EMU'S!
Maar laten we de pret niet bedrukken want vandaag gaan we dolfijnen zien.
Om 7:00 worden de dolfijnen gevoerd,daar moeten we bij zijn! Helaas dacht iedereen hier zo over. Zoveel mensen stonden allemaal te wachten op het voeren en de dolfijnen kwamen echt dichtbij. Ik vond dit al helemaal geweldig! Ik heb in Mexico al met ze gezwommen, maar het is een super ervaring! En wat denk je, werd ik tijdens het voeren ook nog uitgekozen om een vis te voeren aan een dolfijn! Ik keek om me heen of ik het wel was, maar ik was het dus echt! Hap slik weg was het;
Daarna zijn we weer verder gereden naar shell beach, geen strand van zand maar alleen maar schelpen! En dit was ook erg mooi, en helder water!
In de verte zagen we Geer weer staan [voor de mensen die dat vergeten zijn, Geer is ons nieuwe busje, zo noemen we hem]
Geer heeft het maar te voorduren, lange afstanden, hoge temperaturen.

Wat Geer&Goor ook altijd zeggen: Lachen,gieren,brullen [Oja dat is het zeker]
Ik heb er geen kracht er meer voor [Nou dat was wel een beetje op het laatst, van al dat gekampeer, lange afstanden]
Met gierende banden [ja onze banden hebben het overleefd!]

Op naar Kalbarri national park. Weer helemaal genoten! Super mooie kloven en geweldige uitzichten! Al was het ontzettend warm, maar de wandelingen waren het zeker waard! Het was klimmen en je zag de mooiste plekjes. Op een gegeven moment zijn we gaan zitten en konden we alleen maar genieten en om ons heen kijken. Zoveel rust! Toppunt van genieten!! Af en toe was het wel even stijl en wisten we niet meer hoe we terug moesten. Window view wat erg gaaf was! De wandeling liep nog veel verder maar het was bloedje heet en we vonden het wel tijd om weer terug te gaan naar Geer. Anders moesten we nog meer hellingen klimmen en aangezien we voor de donker weer uit het national park wouden.
En daar zijn we weer op de camping, lekker een Aussie barbie. Alleen de worsten werden maar niet gaar en toen het al bijna donker werd konden we ook niet meer zien of ze nou gaar waren of niet. Met ons bord liepen we naar het strand om nog een keer zonsondergang te zien. Onee ook dat nog eens, VOGELS! Dit laat ik me niet een 2e keer gebeuren. Eerst de emu's die snoepte van de macaroni en nu vogels die van me worstjes gaan eten.
Ik was gewoon even 10 seconde klaar met dat kampeer-gedoe! Lopen naar de douche, ook als je in de nacht naar de wc moet. Spullen inladen, spullen uitladen, kleren overal, bed onder het zand. Geer die naar ui rook, nog even en we lagen met onze hoofden in de afwas.
Maar al met al was het erg leuk! & als ik er op terug kijk. Heeft kamperen ook wel wat, een stukje gezelligheid.. Omdat je midden in de natuur staat met je camper.
De reis ging de volgende dag weer verder, want we gaan Kalbarri verlaten voor Perth. Ja we gaan terug naar Perth! Tussen door zijn we nog naar een mini wildlifepark geweest, waar je voor 2 dollar voer kon kopen en alle beesten kon voeren. Er was zelfs een krokodil [de krokodil was even groot als het bad waar hij in lag] Dus veel zwemmen zat er ook niet in voor hem.
Daarna kwam een vrouw met een zak naar ons toe, en tadaaaa daar zat baby kangoeroe joey in. Wat een schatje zeg! Even foto's gemaakt en we gingen weer.
Eindbestemming Perth!

Wat een geweldige trip! Zoveel mooie dingen zien, vooral het snorkelen was echt geweldig.
Australie heeft zoveel mooie plekken, elke keer sta ik weer verbaast te kijken! & vooral de campertrip was erg lachen.
Je rijd met de auto super lange afstanden en komt op hele mooie plekken, en staat dan met de camper [Geer] ergens in een park.

I love traveling, en ik wil nog veeeel meer gaan zien.

Met het vliegtuig terug naar Sydney, had ik de rij stoelen voor mezelf en werd ik vermaakt met films en muziek. We hadden ook nog even turbulentie en zag door me raampje dat het aan het bliksemen was, uhh dit wil ik liever helemaal niet zien? Schuifding dicht en slapen maar.

Aangekomen in Sydney, was ook me lieve vriendinnetje kelly er. We hebben weer ouderwets gelachen!
Lekker naar het strand geweest, barbie op het strand en daarna heerlijke drankjes gedronken. Ook hebben we een verkleed party gehouden, als verrassing zei ik tegen Kelly.. Kom dit gaan we doen? Uhh wat gaan we doen? Ja we gaan een Chinese pak aan trekken! Oke leuk voor de foto! Nee we gaan met de pakken door het park heen lopen. Dit was zooooo grappig,we kwamen niet meer bij van het lachen. Mensen waren de hele tijd foto's aan het maken van ons. Mensen wouden met ons op de foto. Of we hadden hele fotoshoots dat we overal maar moesten gaan poseren, oke 5 dollar per foto haha! Sommige mensen dachten dat we in het park werken. Nou 1 ding is zeker.. We zagen er wel heel cool uit ;)
Vervolgens hadden we een Chinese high tea, waarop ik toch een happy birthday liedje voor Kelly moesten zingen. Ow ow wat een lol hadden we weer zeg.
In de avond zijn we lekker uitgeweest in de stad, en achteraf moeten we altijd zo hard lachen om onze acties. Dat iedereen ook moest lachen hoe we deden. Ja gewoon lekker gek! Daar houden we van. Het leven is al zo serieus;
uurtje of 6 waren we thuis en toen konden we heerlijk gaan slapen na een leuke dag! We hebben een walk gedaan van Bondi naar Clovelly, we hebben een gratis busritje gekregen, we zijn jaja met de taxi [wat een luxe] naar de dutch shop gegaan om heerlijk te genieten van bitterballen en broodje kroket!
S'avonds hebben we films gekeken en zoals wij zeggen;gekkigheid kent geen tijd.
Vervolgens afscheid genomen van Kelly. Daarna kwam Amber hier een nachtje logeren en zijn we naar het strand geweest en daarna uit gegaan.
Daarna moest ik er zo van bijkomen dat ik die dinsdag de hele dag heb geslapen, dus helemaal uit me ritme!
Afgelopen weekend gewerkt en s'avonds met Kelly [die was weer terug voor een dag] En met haar moeder en Ronald sushi wezen eten.
Leuk om hun ook weer gezien te hebben! Daarna met Kelly naar verschillende bars geweest waar het weer gekke pret was!

Dit was het dan weer voor nu. Werkweek is weer begonnen;
Nog even en dan is het weekend oyeah! Zondag is S't patriksday, een Iers feest wat wordt gevierd.

Bedankt weer voor het lezen, ook al was het een beetje te lang misschien!

Laat even een berichtje achter, vind ik altijd leuk! =)
Maakt me dag weer goed haha

Heel veel liefs & knuffels uit Australie.


Tot de volgende [Wanneer die verschijnt dat is nog een verrassing]

Xxx

  • 13 Maart 2013 - 19:31

    Yvonne:

    Wat een leuk verslag erg goed geschreven weet alleen niet wat emu voor dier is ,zal best wel eng beest zijn dikke kus xx

  • 13 Maart 2013 - 22:28

    Gonnie:

    Hoi meis,
    Wat hebben jullie weer veel beleefd en lol gehad met Geer.
    Doodeng al die beesten, ik loop al hard weg voor een kakkerlak.
    Fijn om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt en wat heb je al veel mooie plekken gezien.
    Geniet nog lekker van de tijd dat je daar nog bent, Nederland zal straks wel erg klein lijken.
    Veel liefs en een dikke knuffel van ons. Xxx

  • 13 Maart 2013 - 23:09

    Gerrit & Jeanet:

    Wat hebben Wy weer genoten van jou reisverslag. Jy hebt weer genoeg mee gemaakt.wat een gedoe met die beesten. Zou niets voor my zyn.ik kwam de caravan niet uit haha.mooie foto's zaten erby schitterend.lieverd Wy kyken met groot plezier naar jou volgende reisverslag uit. Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 789
Totaal aantal bezoekers 26535

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: