Life is better at the beach koh phi phi paradise - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van denise - WaarBenJij.nu Life is better at the beach koh phi phi paradise - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van denise - WaarBenJij.nu

Life is better at the beach koh phi phi paradise

Blijf op de hoogte en volg denise

27 Juni 2015 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Krabi daar ben je dan, Max en ik hadden de bus genomen naar het centrum en daar op zoek naar een hostel, Krabi is niet zo heel erg boeiend.. We hebben wat bij een Turks restaurantje gegeten en daarna een Chang biertje gehaald bij 7 eleven. 7 eleven zie je overal en kom je om de paar meter wel tegen, vooral de tosti's daar zijn zo lekker!!
Bij de pier stonden gekleurde palen waar muziek uit kwam, daar hebben we een beetje gezeten en kwamen een paar zwerfhonden ons gezelschap houden. De zwerfhonden hier doen geen vlieg kwaad, ze komen gewoon bij ie liggen of half op je schoot.
Oke dat hoeft dan ook weer niet haha.
Volgende ochtend in Krabi zat ik even op de laptop van Max (op het trappetje buiten) toen ik van achter werd geknuffeld door een hond, eerst een poot op me rechter schouder en daarna zijn andere poot op me linker schouder. Gezellige bedoeling allemaal, maar hier is dat blijkbaar normaal..
We werden later opgehaald door een busje die ons naar de ferry bracht. In de bus hebben we nog een Australische meid leren kennen en een jongen uit Nederland. Dus met z'n 4e de boottocht gedaan, na 2 uur aangekomen in Phi Phi had Jen (Australische meid) al een hostel geboekt dus wij besloten om daar ook heen te gaan alleen was het hostel vol, dus ging ik met Max en Wout op zoek naar een ander hostel. In de hitte met onze zware backpacktassen, ik kreeg echt een hekel aan me backpacktas! Fack zo zwaar, en die tas steekt gewoon boven me hoofd uit. Eenmaal een hostel gevonden,voor 5 euro per nacht (cheapcheap) deelde ik een kamer met 5 mannen, oke dat wordt wat! S'avonds zijn we met z'n alle uiteten geweest en naar het strand gegaan. Overal strand barren en vuurshows! Welkom op party eiland Phi Phi. We hebben beetje op het strand gehangen en naar de banana bar geweest (nee anders dan in Amsterdam) hier rookt iedereen een jointje en vervolgens zitten ze er stoned bij. Banana bar zit op het dak dus als de politie komt (die ze niet hebben maar toch) dan gaat het alarm af en verstopt iedereen zijn joint) dan worden en geurkaarsen aangestoken en is er niks aan de hand. Het duurt ook even voordat je boven bent want je moet met een lange lap omhoog dus genoeg tijd om alles te verbergen.
Wat een eiland zeg, en wat een gefeest! Buckets (emmers met alcohol waar je uit kan drinken) touwtje springen, limbo dansen, 2 minuten hangen aan een rek en je wint een fles drank, bier drinken uit een snorkelpijp. Noem maar op! Je kreeg eerst een shotje en daarna moest je touwtje springen, ik ging de jongens filmen maar moest ook meedoen, kut! Touwtje springen met drank op gaat helemaal verkeerd haha. Daarna gingen we limbo samen en hebben we nog een dansje gedaan, wat een sfeer! Het begon te waaien en het kwam ineens met bakken uit de lucht, iedereen ging gewoon verder dansen want de temperatuur bleef warm.
Volgende dag wilde ik vroeg me bed uit om een beetje het eiland te verkennen, iedereen sliep nog om 8:30. Maar hey s'avonds een vrouw sochtends ook een vrouw, ik werd door de mannen ook steeds happy early bird genoemd. Ze konden niet geloven dat ik laat me bed in ging en met een paar uur slaap vrolijk vroeg wakker word. Uhhh ja geen probleem voor mij,ik heb geen last van Hangovers ;) toen ik terug kwam werd iedereen een Beetje wakker en zijn we met z'n alle wezen eten. Voor vandaag hebben we een boot tour geboekt, super gaaf! The beach geweest (film van Leonardo) monkey beach geweest waar je apen kan voeren (helaas geen go-pro bij me, alleen me normale camera maar die kon ik niet meenemen omdat we zwemmend naar monkey beach moesten) en ook naar de rest van de eilanden. Voor de volgende keer een handige tip!
Verder konden we een beetje kanoën en tuppen. Je zit eigenlijk op een zwemvest en kan je relaxt op het water zitten met een cocktail of een Chang biertje. De crew gooide elke keer blikjes Chang of cocktails het water in. Super chill!
Tussen door konden we snorkelen, maar toen het weer omsloeg en de golven heel hoog werden (angst in de ogen van de crew) aangezien tsunami 10 jaar geleden op het eiland was) we zaten met z'n alle op het dek, de golven werden hoger en hoger en iedereen was zeik nat! Zout water happen lekker hoor.
Wat een super leuke tour was het zeg! Om een uurtje of half 8 waren we weer terug op het land. Even snel omgekleed en zijn we met z'n 3e naar een bar geweest waar we de rest van bootgroep zouden meeten, in de bar kregen we ook onze foto's te zien die waren gemaakt. Echt heel voor lul op een groot scherm sta je dan in bikini en iedereen van de bar kan het zien. Oke doe maar gewoon niet haha.
Met een grote groep zijn we daarna naar een flightbar geweest, je kan dan in een boksring kickboxen tegen iemand anders en de winnaar krijgt een Bucket. Aaron de Amerikaan wilde het wel en sloeg erop los. Hahaahha wat een held! Hij was zo goed en sloeg de andere gast tegen de grond aan. Maar hij heeft wel een gratis Bucket gewonnen ;) Aaron was na een tijd onverstaanbaar.. Amerikanen met drank op kan je gewoon niet meer verstaan.
Daarna ging Wout het opnemen tegen een andere gast, en ook hij had gewonnen. Maar het liep niet goed af, wout sloeg zijn schouder uit de kom. We gingen met hem naar de dokter (ik ben wel vaak met gewonde op stap zeg haha)
Ik zag onderweg dat de voet van Aaron mega dik was!! Wtf heb je gedaan, hij was zo fanatiek aan het trappen dan zijn hele voet opgezwollen en blauw was. Oke Aaron jij moet ook naar de dokter. (Voel me echt een zuster zo als enigste meisje) Maar zo eigenwijs wilde hij het niet, ik stuurde hem naar binnen toe maar niemand nam hem serieus. Hij liep met z'n Bucket naar binnen en dansde erop los, oke dat heeft ook geen zin en hij werd naar buiten gestuurd. Aaron kon niet meer lopen en hij slofde maar met 1 been. De Amerikaanse jongens wilde een tattoo laten zetten en lieten er een ontwerpen, nee joh doe dat nou niet jullie krijgen spijt. Je hebt drank op en morgen denk je Kut! Oke ze luisterde Naar me en waren me toch wel dankbaar. Aaron waren we kwijt geraakt en lag ergens op het strand dus ben ik met de andere amerikaanse jongen wat wezen drinken. Op de terugweg naar het hostel toe kwam ik me roommates tegen, eiland is ook zo klein dat als je elkaar kwijt raakt, je binnen no-time elkaar weer ziet. (Ze hebben namelijk ook geen wegen op koh phi phi, dus alles moet je lopend doen)dat maakt koh phi phi zo gezellig.
De volgende ochtend ging madame weer vroeg haar bed uit, even een strandwandeling gemaakt en wat strandjes bezocht. Daarna toen iedereen wakker werd om 11 uur zijn we gaan ontbijten en ben ik sochtends naar een vieuwpoint geweest met een Nederlandse jongen. Wat een hell was dat zeg!! Super stijle hellingen op en het was onderhand 40 graden, het zweet droop van me gezicht af en me haar was zeiknat. Iehhlll! Ik kon echt niet meer, wat een wandeling zeg, het was zo stijl en heet. Maar het was het meer dan waard! Wauw zo gaaf!!!! Uitzicht over heel koh phi phi. Een man vertelde over de tsunami en als er een alarm afgaat dat iedereen naar deze berg moet. Uhh nou volgens mij ben je dan te laat want voordat je de berg hebt geklommen ben je een uur verder.
Maar we hebben de zware klim gedaan, we zijn trots en daarna terug gegaan naar de rest.De badkamer in het hostel was zo vies dat alles zeiknat was, als je ging douchen liep het water onder de deurkier door. Uitgebreid douchen en haar föhnen zit er dus niet in met backpacken. 1 minuut douchen omkleden en dan weer gaan, want je moet snel achter elkaar douchen. s'avonds zijn we weer naar banana bar geweest want iedere avond om 7 uur draaien ze een actie film en ligt iedere en daar op matrasjes/kussens een film te kijken, en dat boven op een dak, Perfectos!!
Ik werd lek geprikt door de muggen hier en me benen zijn nu helemaal kapot gekrapd. Ik besloot om terug te gaan naar het hostel, in het hostel was een jongen half stoned een film
Aan het kijken, en moest om alles lachen.. Hij wilde graag mijn slippers lenen want hij moest even naar de supermarkt.. Uhhhh oke?
De hele kamer stonk naar joint en mannenlichaamgeur, ik was kapot van het weinig slapen en het gereis met me zware backpack. Elke keer je backpack opnieuw inpakken, het reizen, het blijven zoeken naar hostels ook al zitten ze vol, drukke planningen hele dagen lang. Hostels waar je amper een oog dicht doet. Ik had voor die avond een hotel geboekt in een bamboe hutje aan het strand. Sochtends was ik er al geweest maar toen liep ik via het strand erheen, je kan er alleen via het water komen( en smiddags is het eb dus dan kan je het makkelijk vinden) maar nu was het vloed en ik dacht myhemel hoe kom ik daar?? Ik liep over een verlaten strand en dacht nee ik ga terug naar het hostel en slaap daar gewoon (had immers ook betaald voor het nachtje hostel) en me spullen lagen daar ook nog. Nee ik wil naar Viking resort en wakker worden in een bamboehut met uitzicht over het strand. Een bewaker van een hotel heb ik gevraagd hoe ik er kom en hij wees de weg een beetje. Rechtdoor het strand over, een trap op, trap af en dan weer een trap op en dan via het water. Het was donker en omdat het hostel naar joints rook voelde ik me ook een beetje licht in het hoofd haha. Er stond een prullenbak op het pad maar ik dacht dat er een mens stond. Ik durfde niet verder te lopen, want het was donker en alleen een klein lampje scheen. Ik
Pakte me zaklamp en zag dat het hele
maal geen mens was maar een prullenbak. Ik ben gaan rennen,trapje op en een trap af. Ohhh waar ben ik!? Ik zie een eng pad omhoog, een trap van boomstronken, ik klim omhoog en glijd elke keer uit. Jongens wat doe ik!? Maar ik naar me bamboe hutje. Ik klim omhoog en kom uit bij een verlaten strand met afgesleten verrotte bootjes, ik moet een beetje door het water lopen en zie hutjes. Yesss ik ben er! Via stenen en boomstronken moet ik omhoog klimmen, ik kan me nergens aan vasthouden alleen aan een slap touw wat er hangt. Het is mega donker en ik vind me hut. Bij de deur staat een emmer met water, eerst voeten wassen en dan naar binnen haha. Ik ga slapen, onee eerst een douche nemen en nog even in me hangmat liggen. Daarna tijd voor dromenland, maar word elke keer wakker door muggen. Verdomme maak dat je weg komt, ik doe een muggennet om heen maar het lijkt of ze er doorheen komen,ik kan echt niet in slaap komen want ik heb jeuk als de malle!! Volgende ochtend wordt er op de deur geklopt en denk kut wat is er? Welke idioot klopt er vroeg op de deur. Tot ik apen geluiden hoor, omg kleine apen zitten op me balkon en hangen in me hangmat. En eten me zak chips leeg die ik buiten heb laten liggen. Ik ga snel terug me bed in en hopend dat de apen niet inbreken. Na een tijdje hoor ik niks alleen nog de zee klotsen, ik wandel langs het strand en het is echt prive! Ahhh ik mis me kamergenoten maar ga nog even hier ontspannen.. Schommels op het strand en hangmatten wat een leven. Ik lig enorm relaxt en besef dat ik echt een lucky girl ben dat ik gewoon in Thailand ben!! Reizen maakt je zo gelukkig en een ander persoon. Ik pak me spullen in en wordt bij het uitchecken voorzien van koffie en een muffin. Daarna moest ik even wachten want me prive bootje kwam me zo ophalen. PRIVE boot? Hoeveel gaat dat wel niet kosten, ik ga wel lekker lopen dat heb ik gisteren ook gedaan. Nee de boot was al onderweg en was geheel gratis. Ik zit op de boot maar midden op het water raakt de boot lek, een houtenplank aan de zijkant zat niet goed vast. Maar ik zou droog overkomen werd me beloofd haha. Gelukkig ik ben droog en me spullen ook, terug in het hostel dachten de mannen dat ik zojuist terug kwam van het stappen. Haha nee joh wat denk je? En dan zo fris en fruitig terug komen hmmm?
We gingen bij een eet tentje op het strand eten, en genoten nog even van het mooie eiland! Daarna ging ik op zoek naar slippers want ze zijn gewoon al voor de 3e keer gejat, bij een tempel, massagesalon en hostel. Het is echt grappig want als je een supermarkt ingaat of restaurant dan moet je je schoenen uitdoen. Dus iedereen loopt daar op blote voeten ook in hostels trouwens. Het hostel is echt gezellig. Ondanks dat ik met 5 mannen in een kamer slaap en dat de douche stinkt vermaak ik me prima! In de avond zijn we weer naar de vuurshows gegaan, hoe bizar dat dronken mensen gaan vuur touwtje springen en onder een vuur stok limbo dansen. Wat een relaxt sfeertje overal zitzakken op het strand en muziek, ik wil hier blijven!!
S'avonds dacht ik dat ik sliep maar een gast uit de kamer was zo dronken dat hij tegen de spiegel aan het praten was, dus gewoon met zichzelf. Ik schrok me kapot en zei dat hij maar beter kon slapen want spiegel gaat heus niet terug praten. Daarna vertelde hij zijn hele levensverhaal dat zijn ex het had uitgemaakt omdat hij voor Thailand koos. Ohhh please zullen we hier morgen over praten? Ik viel in slaap en om 7 uur in de ochtend werd ik gewekt door hem, "ga je mee kanoën?" What the fuck hoe laat is het wel niet? Nee 7 uur?? Jullie noemen mij happy early bird omdat ik iedere ochtend vroeg eruit ga maar 7 uur? Ik draai me om, nou eigenlijk nog 5 keer en wordt om een uurtje of 10 wakker. Iedereen slaapt nog, ik ben gaan ontbijten en ja hoor de lekkerste pannenkoeken met muesli en smoothies. Daarna ben ik met Max naar de vieuwpoint gegaan want hij was daar nog niet geweest, oke leuk voor de 2e keer lekker klimmen. Ik merk dat me benen niet meer willen en ik zweet, temperatuur hier is zo waterig dat als je niks doet ook nog zweet. Ik wil niet meer ik val flauw maar ik zet door, Max stopte vaak om een foto van een bloem te maken of wat dan ook. Oke dat is niks voor mij en loop door, ik kan geen bloem meer zien laat staan nog een zweetdruppel.
Ik moet nodig naar de wc, en word gebracht naar een klein hokje gemaakt van golfplaten. Maar waar is de wc?? Ik zeg tegen een Thai dat er helemaal geen wc is? Jawel hoor kijk maar naar dat gat. Iehllll plassen in een gat hoe dan!!??? Oke weer een ervaring rijker! Daarna weer naar beneden gelopen en zijn we even naar het strand gegaan! Afkoelen, love love! Hebben we wel verdient.
Daarna terug gegaan om onze backpacks te pakken en on afscheid te nemen van de rest. Wauw Phi Phi je bent geweldig en ik ga je missen, wat een super tijd op dit eiland!! De rest blijft hier nog even en Max en ik nemen de ferry, aangekomen in Krabi heb ik daar afscheid genomen van Max, hij ging klimmen in Krabi en ik ga richting het oosten met de bus om daar de eilanden te bezoeken.
Ik word in een busje gedropt, het busje stopt ergens in het bos wat een busstation moet zijn daar ontmoet ik weer andere backpackers en dan worden we overgeplaatst naar een andere bus. Ik word echt gek van me backpack, hij is zo zwaar en iedere keer moet ik met dat ding slepen, opdoen en afdoen. Van een jongen had ik geleerd dat je beter je backpack op tafel kan zetten dat is makkelijker en minder zwaar om dan om te doen.
Van 5 uur in de bus zitten komen we aan in Surat Thani, in Surat Thani staat de nachtboot klaar die me naar koh tao vaart. In de boot staan rijen met mini bedjes, me voeten steken daarom ook een stuk het bed uit. Een jongen speelt uit verveling gitaar, dat is het probleem je kan niet even oordoppen indoen want dat ding maakt geluid als een gek. Met een meisje naast me zingen we maar wat mee met de muziek en vallen daarna in slaap.
En dd volgende ochtend worden we wakker in paradise Koh Tao.. Maar het is 5:30 in the morning alles is dicht en ik heb nog geen hostel geboekt, ik heb geen idee waar ik heen moet en wat leuk is.. Ik vraag aan een taxi of hij me kan brengen naar bungalows op het strand maar dan word ik afgezet...............

Vervolg komt eraan!

En natuurlijk me beste tijd in Koh Phangan eiland.
Tot snel. Dikke kus X

  • 27 Juni 2015 - 12:26

    Anneline:

    Wow Denies, je maakt zooooveel mee! Echt heel gaaf! En ik ben echt heel jaloers! Maar ook super knap dat je dat allemaal doet in je uppie. Nog veel plezier daar! xxx

  • 27 Juni 2015 - 15:45

    Caminofrans:

    Test

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 26510

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: