578 muggenbulten erbij + de nachttrein naar Chiang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van denise - WaarBenJij.nu 578 muggenbulten erbij + de nachttrein naar Chiang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van denise - WaarBenJij.nu

578 muggenbulten erbij + de nachttrein naar Chiang

Blijf op de hoogte en volg denise

16 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na een stom tuk tuk ritje, heeft hij me afgezet bij het hostel, ik ging nog even me mobiel opladen want Tim uit Soest zou aankomen in Bangkok, dus op hem gewacht en later kwam een Nederlands meisje binnen en heb ik samen met haar wat gegeten en rondgeleid door Bangkok, ja ik voel me al een echte gids hier haha.
Toen Tim om 9 uur aankwam in het hostel moest ik hem helaas weer verlaten en heb ik een taxi genomen naar het treinstation. Daar stond ik dan als een zielig blond meisje met een backpack die nog groter is dan mezelf. Er stond niks aangegeven naar welk station ik moest dus ik zwaaide maar met me trein ticket en zei erbij :Chiang Mai, Chiang, Mai! Een klein vrouwtje hielp me en ik rende naar het perron, pfff eindelijk net op tijd. Whaaaaa moet ik hier gaan slapen? Alle treinbankjes waren omgezet tot bedden met een gordijntje, te leuk om hier een nachtje te gaan slapen.
Op een gegeven moment kwam de bewaking voor de kaartjes, ik helemaal in paniek waar is mijn kaartje? Een Chinees meisje die bij me stond.. Ohhhhhh noo ticket, ohhhhh gone. Ja GONE ja en ik had hem net nog in me handen! Ik stond op en ze lachtte met uit, ik ging snel weer zitten want ik dacht dat me gulp open stond. Nee het treinkaartje was geplakt aan de achterkant van me been, haha oke dat komt door alle hitte hier. Op een gegeven moment ging ik maar slapen, ik sliep onee ik werd wakker geschud en viel half me bed uit. Toen ik weer een beetje in slaap viel, remde de trein zo hard waardoor ik rechtop in me bed zat, stotend me hoofd tegen hem raam. Gast wat doe je? Ik wil slapen! Om een uurtje of half 6 werd ik wakker, ik keek naar buiten en zag alleen maar jungle en watervallen, wat een uitzicht zo wil ik iedere ochtend wel wakker worden, DAMN!
Ik wilde weer verder slapen, tot een groot, lachend Thais hoofd door me gordijntje stak. :'' Goodmorning miss you want a breakfast?''
Nou het liefst wil ik dat je zo fast weer verdwijnt, maar ik had honger, ik kreeg me bord. WTF patat als ontbijt? En vies nat wit brood met gesmolten kaas. Ik heb het maar vriendelijk weer terug gegeven, anders kom ik kotstend aan in Chiang Mai.

Aangekomen in Chiang Mai, taxi gepakt naar het hostel. In de taxi een Duitser ontmoet die ook een paar dagen verblijft in Chiang Mai. Aangekomen in het hostel heb ik gelijk maar een paar tours geboekt, jungle tour en ziplinen. Gelukkig was het hostel schoon en kon ik even normaal me haar wassen, ik ben nu heel makkelijk! Ik was me haar en doe een knot in of ik laat het gewoon zo zonder te fohnen, make-up heb ik ook niet meer op. Lekker makkelijk zo zeg! Maar als backpacker heb je daar weinig zin in.
In het hostel kwam in een andere Nederlandse jongen tegen die ik eerder had ontmoet in Bangkok. Alleen hij is op reis met z'n vriendin maar s'avonds ging hij altijd alleen de boel verkennen, want dan ging z'n vriendin slapen. Hmmm heel apart!
Ik ben ook maar naar de nightmarket geweest, allemaal rijdende straat karretjes met eten, verse smoothies. Jummm zo lekker!
Ik wilde terug gaan want het was al laat en de volgende dag moest ik vroeg me bed uit, dus ik liep en wist de weg niet meer. Alle straten waren omgezet tot marktkraampjes, ojeeee help me! Ik werd van links naar rechts gestuurd. Nou zeg dan liever niks, ben geen pingpongbal, maar oke ik ging maar naar een internetcafe om op de routeplanner te kijken. Ik heb het hostel maar gebeld en ze kwamen me halen met de scooter haha.

Volgende dag vroeg me bed uitgegaan voor ziplinen in de jungle, ik word opgehaald in een grote pooier bak met geblindeerde ramen. Oke moet ik hier instappen? Is het veilig? Ik stapte in en werd begroet door 3 Koreanen en nog 4 andere backpackers. Oke daar gaan we dan op naar de jungle!We werden klaargemaakt en kregen uitleg over veiligheid, na alle informatie werden we per jeep gebracht naar de tokkelbaan.
Aan het begin was het erg eng omdat je in spanning zat of alles wel stevig genoeg was, je bent immers in Thailand ;)
De tokkelbaan werd alleen maar hoger en hoger, sommige platforms waren zo small dat je met 17 mensen inclusief leiding op een platvorm staat. Freaky! Soms zaten we niet eens vast en hielden we maar de boonm maar goed vast. We liepen over smalle bruggetjes of over alleen een touw. MYGOD waar ben ik aan begonnen zeg, durf ik dit gewoon
?! Ja ik heb er schijt aan, ik ben geen pussy. Thailand maakt je hard en een ander persoon en dit moet ik gewoon doen!
Er waren ook platforms dat je met een vrije val naar beneden ging, niemand durfde als eerste te gaan dus brak ik maar het ijs en ging ik als eerste. Ik zat op het randje en toen kwam me hoogtevrees naar boven. Liever naar beneden want dat stond ik al veilig op de grond met beide benen.
Neeeeeee ik durf echt niet!!! Het is echt heel eng, ik deed me ogen dicht ,nee ik tril kan ik nog terug?
No no no way back hoor ik zeggen...... Jesus oke ik ga! Ik werd geduwd door 2 Thaise mannen whaaahwaaaa ik gil en binnen een paar secondes ben ik beneden. Wauw amazing! De andere die nog moeten zijn bang, en het duurt ook even totdat iedereen beneden is.
We gaan verder tokkelen, zo leuk is dit! Een Thai vroeg of ik de superwomen flight wil doen, ik keek hem verschrikt aan en zei NO! Een jongen uit Canada ging me voor en dacht oke dat durf ik ook wel, ik moest me handen los laten en sprijden net als of ik vlieg.
De instructeur ging achter met zitten en daar gingen we dan vliegend door de jungle.

Na alle spanningen en het overwinnen van me hoogtevrees waren we aan het einde gekomen, nog een lekkere lunch gehad en terug naar het hostel. Iedereen sliep in de auto terug, allemaal kapot moe van een tokkeldag.
Voor de rest van de dagen had ik een ander hostel geboekt, het hostel waar de Duitster ook zat. Ik kwam aan in het hostel en werd begroet door magere kippen die volgens mij alleen op water leven, en kippen met 1 poot? Oke hoe dan?
Bij de trap stonden wel 80 paar schoenen, het lijkt wel op een tempel. Ben ik hier wel goed?
Ik deed me schoenen uit en een ladyboy zat achter zijn/haar bureau, sawadeee hij/zij keek me aan en ik vroeg of er nog een bed vrij was? Ja het kon en ik dumpte me tas in de kamer, ging wat eten met mensen van het hostel en zijn daarna naar een Thais kickboxshow gegaan, hoe gruwelijk er werd vol op gemept en getrapt. Het maakt hier volgens mij niiet uit hoe hard het eraan toe gaat.
Zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben!
Op het laatst moet een man uit Zwitserland het opnemen tegen een hele dikke Chinees, er werd gegild en gekrijs en zei tegen de andere backpackers : Hoor je die vogel ook? Wat is dat? Ja ze wisten het ook niet tot we op een gegeven moment een vrouw aan de kant zo horen gillen. Het was de vrouw van de Chinees haha, en elke keer als de Chineens in elkaar werd gebeukt en gehoekt gilde zijn vrouw erop los. Oke blijf dan lekker thuis als het niet kan aanzien.

Oke lieve mensen ik moet helaas stoppen, sorry voor de typfouten. Maar de computers komen uit het jaar nul hierzo en ik moet snel typen omdat ik weinig tijd heb!

Tot de volgende keer, en dan een verslag over de jungle trekking!

XXX

  • 16 Juni 2015 - 07:02

    Sonny:

    Wederom een leuk verslag om te lezen!!!! Xxx sonny

  • 16 Juni 2015 - 07:25

    Gerrit:

    Denise,

    Op het balkon van het hotel in Kusadasi je leuke verslag gelezen.
    Wat een ervaringen en belevenissen maak je mee.
    Bij het lezen van het verhaal over de tokkelbaan krijg ik het al Turks benauwd.
    Heel veel plezier en genieten!!!

  • 16 Juni 2015 - 11:01

    Nancy Martens:

    Kei leuk om te lezen wat jij daar allemaal meemaakt krijg gelijk weer kriebels om te boeken ik blijf ernaar uitkijken voor je volgnde verhaal steek ik nog wat op voor ons volgende bezoek aan ons favorite thailand xxx voorzichtig en veel plezier

  • 16 Juni 2015 - 21:53

    Michael:

    he zusje wat maak jij een hoop mee geniet lekker tjau tjau

  • 18 Juni 2015 - 15:27

    Ingeborg:

    Lieve Denise
    Het was weer een geweldig verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 26504

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: