Jungle trekking en scootertocht hippie town Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van denise - WaarBenJij.nu Jungle trekking en scootertocht hippie town Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van denise - WaarBenJij.nu

Jungle trekking en scootertocht hippie town Pai

Blijf op de hoogte en volg denise

20 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Volgende dag stond jungle trekking op de planning, om een uurtje of half 7 in de ochtend werd ik opgehaald. Ik werd wakker en onderaan de trap lag een gast te slapen met een chang biertje in zijn hand haha oke, welkom in het backpackersleven.
Ik ging even ontbijten en net toen ik een hap wilde nemen, begon hij te kotsen! Gatverdamme me eetlust is gelijk verdwenen..
Daar kwam de jeep aan en er zat een Nederlands stel in en een jongen uit New York. We werden afgezet bij een vlindertuin, oke dit hebben we toch niet geboek?! Een klein rondje te hebben gelopen zijn we maar weggegaan. Na een uurtje kwamen we aan bij een olifantenkamp, ik zei nog tegen de andere ohh kijk dit is tenminste een kamp waar de olifanten vrij kunnen rondlopen. Bij een paar huisjes werden we afgezet, voor de huisjes zaten de lange nek vrouwen, zo bizar om te zien! Met al die ringen om hun heen..
Daarna konden we olifant gaan rijden, we kregen geen zitje maar moetsten er op gaan zitten. Ohhh wat hoog!! En wat prikken zijn haren in me benen, ik had gelijk jeuk overal!
De vrije olifanten die zo fijn konden rond lopen was dus een grap, ze zaten gewoon met kettingen vast en konden amper een poot vooruit zetten, zo zielig!
Toen een olifant zijn eigen gang ging en wilde eten, wederom een niet luisterende olifant. Haalde een Thai zijn mes tevoorschijn en stak hij de mes in zijn hoofd. OMG wat gebeurd hier!! Ik wil eraf en de andere ook, ik vond het zo zielig en had gelijk geen zin meer in de olifanten tour.
We zijn maar gaan lopen en verderop mochten we de olifanten wassen, echt zo gaaf!
Een Thai riep me en ik moest voor een olifant gaan staan en binnen 4 secondes was ik dan oook zeiknat haha bedankt.
Na het wassen en het waterfestijn kregen we een lekkere lunch en daarna werden we per jeep naar een waterval gebracht waar we vanaf movchten glijden. zo hoog en zo glibberig maar toch heb ik het gedaan. Weer een ervaring erbij ;)
Daarna nog wat gezwommen en kon het wildwaterraften beginnen, door alle stromingen heen en het bijna omvallen van de boot was het super! Nooit gedacht dat ik zoiets zou doen.
Ineens werd het donker en begon het keihard te regenen en onweren, daar zaten we dan in een bootje, we gingen snel schuilen onder een rots, heel erg opgekropt lag ik daar onder een rots met alleen me hoofd die droog bleef. We sprongen in het water en lieten ons meedrijven door de stroming whoop whoop!
Na een uur raften kreeg ik mega pijn aan me armen niet normaal, maar we moesten verder en eindelijk na 1,5 uur kwamen we aan het einde. Toen werden we overgeplaatst naar een bamboo raft, een klein kindje stond voorop met een peddel en moest ons vervoeren naar de overkant, ik voelde me schuldig dat ik daar lekker zat met me volle gewicht haha.

Na de jungle trekking konden we een douche nemen, in een vies oud hutje zonder tegels, nee je staat gewoon lekker in het gras. Schoon werd je dus niet.
Na een lange dag konden we lekker in de jeep gaan slapen en werden we terug gebracht naar het hostel. S'avonds ben ik met 2 jongens nog wat wezen eten, we gingen op de scooter maar net toen we weg wilde rijden lag Scot op de weg. Ik hield snel alle auto's tegen en hebben we de scooters maar terug gezet en zijn we gaan lopen. Wat een rot dingen zijn het ook, iedereen zie je met krukken lopen of hun arm in het gips.
In een Thais restaurantje wat wezen eten, ik bestelde Green Curry, ik nam een hap en verbrande mijn smoel, fuck dit is wel heel erg spicy! Ik rende snel naar een kan water die ergens op een bar stond, gloeiende gloeiende!
Terug in het hostel hebben we met z'n alle een film gekeken en toen ging ik maar slapen want morgenochtend vertrekken we vroeg naar Pai.

Me wekker ging om 6 uur, ik ging nog even snoozen maar moest er toch echt uit. De mannen zaten beneden al aan de koffie, dus heb ik ook even een bakje meegedaan en daarna konden we vertrekken met onze rugtas. De straten van Chiang Mai zijn super druk en iedereen rijdt maar kris kras door elkaar, ze zeggen hier No police no rules. Ja dat is echt zo!
Een auto stak dwars over, ben je helemaal gek?! Ik stond vol op me rem en maakte bijna een salto vooruit.
We rijden steeds verder de bergen in, en komen langs plaggenhutjes en stijle afdalingen. Met de scooter is het echt gevaarlijk, je ziet hier ook bjina geen scooters alleen maar auto's.
Na 3 uurtjes rijden, zag ik in de verte iemand op de grond liggen, Holiemolie de Duitser zat helemaal onder het bloed en zijn scooter compleet uit elkaar. We hebben de scooter ergens neergezet en zijn met 2 scooters verder gegaan op zoek naar een ziekenhuis. Nergens een ziekenhuis hier, eerst volgende zou een uurtje rijden zijn! Mygod hij bloed als de malle we moeten snel zijn. In een klein dorpje waar niemand engels sprak en we met handen en voeten moesten uitleggen dat we een ziekenhuis zochten. We werden via smalle wegen naar een klein ziekenhuisje gebracht met 1 kamer. Daar werd hij behandelt en hoefde maar 50 bath te betalen (1,30 euro) haha. Dat is nog eens goedkoop!
Aangekomen in Pai, oh wat mooi en relaxt is het hier! Vol met kleuren en leuke restaurantjes met een super mooi uitzicht. Jammer dat we maar 1 nacht hebben geboekt, ik kan hier zo een hele week verblijven!
We sliepen in hostel Monkeys en de slaapzaal bestond uit 26 bedden, waarvan ze maar 10 waai ventilators hadden. Iedereen wilde natuurlijk een ventilator, het was s'avonds zo heet (35 graden) het koelt hier dus ook niet af.
Toen ik van vermoeidheid in slaap viel werd ik na een uur zwetend wakker , het was echt zo vies dat ik maar een douche heb genomen, douches zijn hier ook echt luxe, NOT. De douche hangt in een toilet en er is geen licht, kak wat een leven dat backpacken, lekker basic allemaal!
Na een koude douche ben ik weer terug gegaan naar bed.
Boven de slaapzaal is een gezamelijke chill ruimte dus alle hippies gingen trommelen en muziek maken, ja hallo er liggen ook nog mensen onder jullie. Dus ik deed me oordopjes maar in me oren en ging wat muziek luisteren.
Even later is het stil, en ik heb het nog steeds bloedheet. Ik besluit om een ventilator te gaan zoeken, de andere die al slapen zullen het vast niet merken, tot dat ik de stekker uit het stopcontract trek wordt er iemand wakker. Ohh nee snel rennen haha!
Na een paar uur kreeg ik weer een hitte aanval en me ventilator stond nu gericht op iemand die naast me lag. Ja schiet lekker op zo!De volgende dag ben ik wat gaan touren op de scooter, de Duiste jongen bleef nog in Pai vanwege zijn verwondingen en kapotte scooter en de andere ging naar een andere dorpje. Dus niet moet ik helemaal alleen terug? Ik werd zenuwachtig en ging maar vroeg weg want ik moest me vliegtuig halen naar Krabi.
Ik voelde de angst en wilde bijna niet gaan, ik voelde me zo niet veilig alleen en besloot ik maar om een lang shirt en een sjaal te kopen. De sjaal kan ik over me haar doen en gezicht (boerka effect)
Zo voel ik me wat veiliger, anders zit ik echt 5 uur lang in angst op de scooter.
Overal zag ik auto's langs de kant geparkeerd staan en dacht wat doen ze hier? Ik kon niet te hard rijden anders zou ik ook uit de bocht vliegen.
Langs afgronden en jungle waar geen mens te bekennen was! Heel ver weg zag ik een bewoonde wereld en kon ik opgelucht adem halen, Yessssss ik leef nog! Ik deed de warme sjaal van me hoofd en me lange kleren uit. Oke nu kan ik weer veilig als blond meisje verder scooteren.
Ik volgende de borden Chiang Mai, het was zo druk op de weg dat ik ect geen ideen had waar ik heen moest. Na een tijd reed ik op de snelweg met me scooter haha. Echt hilarisch! Iedereen lachen en dacht bij mezelf oke domme toerist dat je bent! Maar dat krijg je als er niks aangegeven staat.
Afscheid genomen van me scooter en me backpack gepakt bij het hostel, heb ik een tuk tuk genomen naar een klein viegveldje. Op de borden stond me vluchtnummer dus ik besloot in te checken, een Thai controleerde me ticket en ik liep naar me vliegtuig toe dacht ik. Tot ik achter me hoorde, no no no no Miss??? Ik draaide me om en zei Yes? Nee dit was het vliegtuig naar Bangkok en ik moest de volgende hebben/ HAHAHAHAHA wat een blunder. Maar aangezien het een klein vliegveld is waar ze maar 1 gate hebben.
Ik kreeg een nieuwe ticket en moest nog even wachten, na 3 kwartier konden we inchecken.
Naast me zat een Duitse jongen die ook naar Krabi en Koh Phi Phi ging, samen zijn we in Krabi op zoek gegaan naar een hostel voor een nachtje zodat we de vogende dag met de ferry naar Koh Phi Phi konden.

Wat een tijd in Koh Phi Phi !! Wat een paradise <3
Super naar me zin gehad met hele leuke mensen.

Maar dat verslag de volgende keer maar weer..

Momenteel zit ik in Koh Tao, ook een super mooi eiland wauw!!
Ik voel me sinds vanavond niet zo lekker, ik zit onder de muggenbulten en van veel muggenbulten kan je ziek worden en de koorts krijgen.
2 Amerikanen die ik in Koh Phi Phi had ontmoet zitten nu ook in Koh Tao en kwam ik vandaag tegen op de scooter (ja ik heb weer een scooter gehuurd ;) )

Ik ga zo maar slapen en hopelijk voel ik me morgen weer fit!
Sorry voor alle typfouten, ik praat hier alleen maar engels dus dan gaat me Nederlands een beetje achteruit.

Een dikke kus uit Koh Tao XX

  • 20 Juni 2015 - 15:53

    Sonny:

    Top verslag. Ik heb veel respect voor je wat je allemaal durft xxx sonny

  • 20 Juni 2015 - 17:46

    Gerrit:

    Mijn super HELDIN!!!!!!
    Ik heb heel veel bewondering voor alles wat je doet.
    Maar ......., tijdens het lezen den ik ook vaak. Wat neem je veel risico.
    Tot nu toe is alles gelukkig nog goed gegaan, maar niet te overmoedig worden.
    Hou je koppie erbij en pas goed op je belangrijkste spullen.
    Hopelijk voel je je heel snel weer beter.
    Heel veel plezier en kijk al weer uit naar je volgende foto's en verslag.


  • 20 Juni 2015 - 17:55

    Mams:

    Lieve schat wat ben jij een heldin,heb je verslag met angst en beven gelezen.Soms wil je dat allemaal niet weten wat jij meemaakt.ik vind het zo knap van jou hoe jij dat allemaal doet.ik heb heel veel respect voor jou.Ik ben trots op jou dat jij mijn dochter bent.maar ik zal ook heel blij zijn om jou weer in me armen te kunnen sluiten.ik tel de dagen .lieverd geniet nog van al het moois.dikke kus.xxxxx

  • 20 Juni 2015 - 18:56

    Hennie Verwaaijen:

    Lieve Denise,

    Jeetje meisje wat maak jij allemaal mee en wat onderneem je allemaal

  • 20 Juni 2015 - 19:04

    Hennie:

    Ik vindt het zo knap wat je allemaal doet!! Geniet nog van de tijd die daar nog zit. En pas goed op. jezelf. Dikke knuffel

  • 20 Juni 2015 - 20:16

    Frieda:

    ha Denise wat weer een leuk verhaal en wat eng daar in je eentje op de scooter maar daarna weer leuke momenten en wat maak je weer veel mee en wat zie je weer van alles haha ik hoop dat je niet ziek word mag nie je moet nog vanillestokje doen en zien veel plezier pas goed op jezelf en tot het volgende verslag doeiiiiiii

  • 20 Juni 2015 - 20:19

    Frieda:

    sorry Denise typ foutje ik bedoelde geen vanillestokje ik bedoel van alles doen haha

  • 20 Juni 2015 - 21:43

    Gonnie:

    lieve Denise,

    Wat maak je toch leuke, enge en mooie dingen mee.
    Lees met een lach al je verhalen stoere scooter meid.
    Geniet van alles wat je nog gaat doen en tegenkomt en hopelijk voel je je snel weer iets beter.
    Héél veel reisplezier nog en doe voorzichtig meis.

    Liefs en een knuffel!

  • 21 Juni 2015 - 18:11

    Michael Van Der Laan:

    He zusje wederom weer een gaaf verslag, wat maak jij mee joh, nou geniet nog lekker tot volgende week

  • 21 Juni 2015 - 23:46

    Con & Jack:

    Meis, meis wat een trip ben jij aan het maken! Je zou bijna denken 'als je Thailand kan overleven, kan je alles aan'. Hihihi het is weer een super leuk en boeiend verslag geworden, we hebben zoveel bewondering voor je schat dat je dit allemaal maar mooi doet. Hopelijk ben je een beetje opgeknapt en kan je je wereldtrip probleemloos vervolgen. Dikke x van ons en we blijven je volgen ....

  • 22 Juni 2015 - 19:43

    Ingeborg De Vries:

    Lieve Denise
    Wat een spannende dingen heb je weer meegemaakt!! Leuk om allemaal te lezen. Deze belevenissen pakken ze je nooit meer af. Pas goed op jezelf en geniet.
    Veel liefs van Piet en Ingeborg

  • 24 Juni 2015 - 20:11

    Chantal, Pascal, Esmee,:

    Hoi,
    Genoeg meegemaakt, zoveel mooie ervaringen.
    Leuk leesplezier je verhalen, geniet nog heel eventjes van het land,
    We zien je snel weer terug in Nederland,
    Groetjes Chantal, Pascal, esmee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 26515

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: