Grote verhalen& Melbourne - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu Grote verhalen& Melbourne - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Grote verhalen& Melbourne

Blijf op de hoogte en volg denise

12 December 2012 | Australië, Brisbane

Hallo lieve allemaal!!

Sorrie sorrie het is weer even een tijdje geleden dat ik aan me blog heb gewerkt.
Maar me laptop begaf het en ik was zo bang dat ik daar door al me foto's zou kwijt raken. Maar gelukkigggg het lag aan me oplader!
Ik zit hier nu al 6 maanden! De tijd zoeft voorbij, anders ging ik al bijna naar huis. Maar een half jaar is ook echt TE kort! Ik heb het idee dat ik vorige week nog in Nederland liep.
Het sneeuwt er aardig op los in Nederland, terwijl het hier lekker 30 graden is :) En ik iedere dag in me korte broek loop en op me slippers. Oneeeee me slippers zijn kapot gegaan, mijn allerrrr uber mooiste slippers waar ik zo blij mee was!

Even een samenvatting wat ik de afgelopen 6 maanden allemaal heb meegemaakt; Poehhh moet ik weer even me geheugen bandje verre weg terug spoelen!
Zoals jullie natuurlijk wisten ben ik begonnen in Perth als aupair, veel leuke dingen heb ik daar gedaan, wat ik nog niet heb vertelt is de WAVE ROCK!
Dat was 5 uur rijden voor een rock, stelt niet veel voor maar ach hier kan je makkelijk lange afstanden rijden. We zijn er ook maar 15 min gebleven om vervolgens weer 5 uur in de auto te zitten. En ja ik moest rijden;
Ik vind Perth ook echt heel erg leuk! En ik kom zeker nog een keertje terug om de west kust te gaan verkennen.
En nu zit ik alweer in Brisbane, het is hier ook zooooo leuk. Alleen ik zit ongeveer 1.5 rijden vanaf Brissie. Maar zo af en toe in het weekend naar Brisbane is altijd gezellie! Ook omdat me bestie Kelly hier zit. Dus vaak gaan we even sporten of een filmavondje houden!
In Nederland moeten we 20 minuten rijden met de auto en nu maar 3 min lopen.
Me hostfamily heeft een eigen koekjes bedrijf [Neee zeker niet verkeerd] Dus in me vrije uurtjes ben ik daar vaak te vinden, toch weer een extra centje ;)
Maar ik heb nooit echt vrije tijd gehad om iets anders te gaan doen, maar dat is alleen maar goed ook. Want anders geef ik toch weer geld uit.

Dit moet ik niet meer doen, vanaf nu zal ik jullie zo vaaaak als het kan op de hoogte houden van me avonturen, want ja nu vergeet ik de helft!
Bij dit gezin zal ik nog een weekje verblijven en dan vlieg ik over naar Sydney, daar heb ik een super familie gevonden met 1 heeeeeel schattig kindje! Heb er onwijs veel zin in.

Voor de rest ben ik ook nog een paar dagen naar Melbourne geweest, dat was een avontuur zeg! haha
Ik moest met de greyhound bus vanaf Toowoomba naar Brisbane airport [wat ongeveer 2 uur rijden is]
De bus vertrok om 5:45 in de ochtend, maar ik dacht dat ik wel even lopend erheen kon met me koffertje. Nouuu dat werd iets te krapjes, ik had nog maar 15 minuten de tijd om daar te komen, met grote stappen en kloppende oksels kwam ik te laat bij de greyhound. Hij was net weg gegaan.
Dus ik moest met de volgende bus, maar die ging pas om 8:30. Grote grutten dat kan niet want dan kom ik te laat voor me vlucht.
Enigste optie was om een taxi te nemen naar het volgende dorp waar me bus op me zou wachten. Nou niet dus, de bus was al verdwenen.
Dus moest ik maar gaan liften, de taxi vroeg bij de bezinepomp aan iemand of ik mee kon rijden en dat kon, jippie ik blij!
2 mannen van de landmacht hadden nog een plekje vrij in hun overvolle wagen. Toen ze zeiden'' where are you from?'' Waarop ik zei Holland, zei hij ''hoe gaat het?'' haha zo toevallig. Ze hadden vroeger in Nederland gewoond maar vonden het leven en werken in Australie veel relaxter.
Ze brachten me naar Ipswich [30 minuten met trein van Brisbane vandaan]
Daar kon ik de trein nemen naar Brisbane Centraal en vanaf daar naar de airport.
Ik zat al helemaal niet lekker in de trein, want ik wist gewoon al dat ik me vlucht zou missen!!
Aangekomen bij de airport, moest ik eerst nog tiger airways vinden. Zoeken zoeken maar de bali was al dicht. Dus ik moest wachten en wachten... Wachten duurt dan wel erg lang.
Even later had ik een nieuwe ticket gekocht voor de volgende vlucht en kon ik inchecken. Maar daar begon het weer! In totaal was me handtas en koffertje 13 kilo. Dus ik moest me koffer gaan plunderen, 2 truien over elkaar aangetrokken en afscheid genomen van me shampoo's en deo flessen. Kwam die op een gewicht uit van 10,2 kilo.
Ik zei dat ik me shampoo flessen wel weg zou gooien, maar toen ik voor de prullenbak stond dacht ik... Ja dikke doei waarom zou ik het weggooien? Zonde zeg, oke niemand die het ziet? Dan stop ik ze weer terug in me tas.
En toen woog me koffer weer 13 kilo. Niet erg slim van de mensen, maar goed hadden ze het bij de incheckbalie gelijk moeten weggooien.
Melbourne is een hele leuke stad, heeft iets weg van Nederland. Zoveel fietsen heb ik nog nooit gezien in Australie! En heel veel trams en vooral het weer was typisch Nederlands. S'ochtends liep je in een trui terwijl s'middags de zon door kwam en je in een korte broek liep.
The great ocean road stond op de planning, zoooo gaaf was dat!
Port Phillip Bay naar Apollo Bay, natuurlijk the Twelve Apostles, maar nu waren er nog maar 7. De andere 5 zijn ingestort jammer genoeg.
Het was een erg leuke tour, ik zou hem zo weer gaan doen, dus wie weet ;)
Ook nog naar the skydeck geweest, erg mooi om over Melbourne uit te kijken. Dus me hoogtevrees weer overleefd haha.
Opzich had ik het ook wel weer gezien, het weer was ook zo vervelend. Koud-zon-bewolkt-regen. Maar toch de moeite waard om het te hebben gezien.
Kan ik dat ook van me lijstje af strepen.
Het weekend dat ik terug kwam nog heerlijk aan Southbank gelegen, alleen het ging wel erg hard dus ik was een halve tomaat.
Aangezien ze hier alleen factor 30-50 verkopen, heb ik het idee dat ik niet bruin word.

Dit zal me laatse verslag worden uit het heerlijke Brisbane.
Ik ga het ontzettend missen, het wonen hier is ook zo super! Boven op een berg waar je een giga uitzicht hebt.
Maar de grote heuvels hier ga ik zeker niet missen, iedere keer met de kinderwagen stijl omhoog lopen in het warme weer is geen pretje! Wel goed voor je beenspieren, maar nee geef mij maar platte Nederland.
Maar voor me gevoel kan ik hier weinig doen, ik begin me dan ook zo af en toe te vervelen. Dan ben ik stiekem ook wel blij dat me tijd hier op zit.
Het leven in Sydney zal wel anders worden. Ik kan niet wachten!

Ze kennen hier geen sinterklaas, dus heb ik de Nederlandse traditie maar in de huize gebracht. Pepernoten gebakken en pieten mutsen gemaakt.
Alleen vonden ze de pepernoten maar rare koekjes, dus kon ik alles opeten. Niet dat ik het erg vind hoor.
Ook was de kerstman hier in het winkelcentrum, dus het leek me leuk om een kerstfoto te maken in me zomerkleding. Nee dat zou je nooit kunnen doen in Nederland;
Maar de grote grap was, dat de rij vol stond met gillende baby's,kindertjes.
Dus ik dacht... Moet ik daar tussen staan? Doe helemaal voor lul. Dus heb ik zo lang staan wachten tot dat de rij kleiner werd, maar dat was niet het geval. Nog maar 3 rondjes in het winkelcentrum te hebben gelopen stond opeens 1 iemand in de rij, een man en vrouw die ook met de kerstman op de foto gingen, fieuwww niet de enigste.
Dus ik sprong over het hekje heen, om zo snel als het kan een foto te schieten met de kerstman. Net op tijd! Want daarna stond de rij weer vol met gillende koters.
Foto is te zien op me facebook ;)

Dit weekend was ik naar Brissie geweest, een zeer leuk, geslaagd weekendje.
We sliepen in het hostel ''somwhere to stay'' Dit vond ik dan ook wel 1 van de gezelligste hostels waar ik ben geweest, maar het hostel in Noosa & Nomads in Sydney waren ook wel 1 van de gezelligste!
Iedereen bij het hostel was buiten in de tuin aan het relaxen, muziek aan bij het zwembad of we zaten in de movie room een filmpje te kijken.
Een gratis bus van het hostel bracht je naar Southbank-bibliotheek-de supermarkt of naar de greyhound bus.
Wat een luxe wat een luxe!
Er zaten ook nog een paar Nederlanders in het hostel, dus dat maakt het al helemaal gezellig!
S'avonds zaten we met z'n alle bij elkaar om te gaan kaarten, en andere gekke spellen te spelen, wat was dat lachen zeg! Alleen mochten we geen drank spel doen. Oke je mag dan wel drank drinken in het hostel maar een drank spel? Hmmm beetje vreemd.
Op een gegeven moment besloten we om met z'n alle naar the lookout te gaan om daar te gaan zitten.
Geweldig dat het was, met een grote groep van 25 man zaten we daar in het park met een giga uitzicht over Brisbane. Dus gingen we het spelletje zummi zummi spelen. Met z'n alle in een kring zongen we uit volle borst, LET'S PLAY 1 TIME ZUMMI ZUMMI! En dan krijgt iedereen een nummer en moet je op de maat van het geklap 2 keer je nummer zeggen en 2 keer iemand anders nummer. Dus het is een spel van concentratie. Maar dat gaat niet zo makkelijk als je een drankje op hebt ;)
Het klinkt een beetje moeilijk het spel, maar je moet het gewoon gedaan hebben. Zegt een Franse jongen naast me, ik ben bang dat straks de politie komt. Moet je horen hoe hard we zingen. En ja hoor hij had gelijk, na 20 minuten stonden boven op de heuvel 2 politiemannen met 2 zaklampen op ons gericht. Iedereen gooide zo vlug als het kon de drank flessen in de bosjes. Want ja, drank drinken in het openbaar mag natuurlijk niet.
Oke dit valt wel erg op, we zongen super hard en nu doen we net of er niks aan de hand is.
We moesten het park verlaten, geweldig om te zien. De hele groep stroomde leeg. Net of eem festival was afgelopen, neee zo druk ook weer niet maar het gaat om het idee.
Nouu daar stonden we dan op straat, de helft van de groep ging weer terug om hun drank uit de bosjes te vissen. En ze besloten om bij de kerk te gaan zitten. Meen je niet? Met drank bij een kerk gaan zitten? Om daar verder Zummi Zummi te gaan doen. Dat klinkt wel erg hilarisch, in Nederland ga je van ze lang zal ze leven niet bij een kerk zitten met drank.

Deze week is het een andere week, we hebben een logee erbij. Een kindje van 1 jaar. Dus ben ik nu een oppas van 4 kinderen HELPPP!!
2 gillende baby's om me heen, dubbele poep luieres, dubbele ''ik heb geen honger dus ik veeg alles maar in me gezicht baby's ''
Ik kom handen te kort!
Tijd om me koffertje te pakken, want ik vertrek al bijna naar Sydney jeeeeej!!

Me volgende verslag zal ik typen in Sydney, dan laat stel ik jullie op de hoogte van me nieuwe avonturen.

Veel sneeuw plezier! En tot me volgende verhaal!

Heel veel liefs uit Aussie!
Xx

  • 12 December 2012 - 08:49

    Kell:

    super leuk schat!
    ik ga je missen maar we zien elkaar met oud en nieuw:D!!!
    Dikkekussss je bijna buurvrouw

  • 12 December 2012 - 22:54

    Gonnie:

    Hallo meis,

    Wat heb je af gelopen tijd weer ontzettend veel dingen gedaan en meegemaakt.
    Heel veel succes en veel plezier in Sidney.

    Wacht met veel plezier op je volgende verhaal.
    En ons niet meer zo lang laten wachten met je verhalen.

    Veel liefs van ons!!
    Henk en Gonnie


  • 14 December 2012 - 18:28

    Frieda:

    Hallo denise wat weer een leuk verhaal je gaat nu weer verder naar je volgende avontuur je hebt weer een heleboel leuke dingen gedaan alvast heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal grtjs frieda

  • 16 December 2012 - 15:41

    Ingrid Nieuwland:

    Wat een ervaring zeg, geniet maar lekker.Zijn nu lekker aan het borrelen met je papa en mama.
    tot horens.

  • 28 December 2012 - 10:00

    Sonny:

    Leuk verslag Denies!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 26532

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: