Lekker weertje! My stories from Aussie. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu Lekker weertje! My stories from Aussie. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Lekker weertje! My stories from Aussie.

Blijf op de hoogte en volg denise

09 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Lekker weertje meneertje;

Weet je wat ik wel zou willen zijn
Een bloemetjesgordijn, een bloemetjesgordijn
Van het plafond tot op het raamkozijn
Een bloemetjesgordijn, een bloemetjesgordijn
En alle dagen hangen lekker in het zonnelicht
Met bloemen op m'n hele lijf en ook op m'n gezicht
Weet je wat ik wel zou willen zijn, een bloemetjesgordijn....

Het weer is perfectosssss hier, dus ik ben daarom ook vaak aan het strand te vinden [ wat wil je als je er vlakbij woond ]
Maar nu is het weer tijd voor update!

Ojaa me vorige verhaal was afgelopen met ''dat ik ging kamperen''
Nooit gedacht dat ik dat ooit ging doen, maar i did it!
Auto volgeladen met teveel spullen [ik had ook maar 1 tasje bij me] Zooo zouden jullie denken? Normaal neem ik altijd me hele hutkoffer mee. Maar nu echt alleen een grote handtas!
Het was 7 uur rijden naar Kalgoorlie[ Kalgoorlie is echt een western stadje waar nog net geen cowboys met pistolen rondlopen,maar het heeft er wel weer veel van weg] daar hebben we overnacht in een hotel & vervolgens weer 2 a 3 uur verder gereden naar THE OUTBACK.
Nog even langs ''the pit''gegaan, een super grote open mijn.
Ja dat was echt the outback, echt wat je van Australie verwacht.
Zand, zand, zand en een paar bosjes!
& we reden maar over zandwegen op naar een plekje om te kamperen!
Het was echt apart, helemaal niemand, midden in the outback. En niemand weet dat je daar zit [Hoe leuk is dat?]
Even tentje opzetten en daarna kampvuurtje maken, gohhh ik kan wel bij de padvinders. [Beetje bomen kapot maken] Ja dat heb ik gedaan ja. Ook niet verwacht he? Je moet wat doen om voor een lekker warm kampvuurtje te zorgen.
Maar toen het eenmaaaaal nacht was........ Nee hoor geen spannende dingen gebeurd.
Het was FREEZING in de tent. Ik had 3 broeken aan, 2 truien en nog een vest. Maar ik kon amper slapen omdat ik bijna in een ijsblok veranderde.
En toen begon het helemaaaal mooi, najaaa begon ik was al half in slaap gevallen. Tot dat 2 vogels vrolijk begonnen te zingen en ook nog door bleven gaan ook.
Dan maar om 06:30 aan het ontbijt bij het kampvuur.
Nu kan ik een oordeel geven over kamperen, haha!
Zal ik het doen? Ja, Nee? Oke ik doe het!
Kamperen is leuk [Naja leuk, lees verder] het is ''gezelligheid'' Je maakt een kampvuur zit er vervolgens met iedereen eromheen* Het is primitief, vooral met koken. Maar ook dat kan lukken! Je maakt macaroni en zet vervolgens de pan in het kampvuur en klaar is kees.
Maar het is leuk, voor 2 a 3 dagen maar langer ook niet! Ik denk dat ik het alleen in Australie leuk vind. Gewoon omdat het kan ;)
Voor de rest zijn we goud gaan zoeken, met een metaaldetector op zoek* Piep piep piep, helemaal blij hij gaat af, kuiltje gegraven en niks gevonden. Gohh leuke bezigheid? Ja zo kom je de dag er wel mee door.
Na 10 min dacht ik bij mezelf, jaaa dikke doei! Ik ben druk met een kuil graven zonder resultaat. Dus ik ga wel andere dingen zoeken [ Zoals ouwe blikken & flessen, waren denk ik al 200 jaar oud] Vroeger hadden er mensen gewoond en zo apart dat je daar dan loopt tussen ouwe blikken en gebroken borden. In Nederland hadden ze er lang een museum van gemaakt.
Het was ook echt raar om daar te zijn, net of je op een andere planeet liep. Alleen maar oranje zand, het hield niet op als je ver vooruit keek. En ouwe bomen [na 1 trap en hij lag al om]
Stel dat je als enigste persoon op en planeet was, ohh bahh. Hoe moet ik dan ooit aan water komen als er alleen maar zand is en hoe moet ik aan eten komen als er geen beesten zijn. Ik had het daarom ook snel gehad met dat woestijn gebeuren.
Daar zaten we dan, op het dak van de auto terug naar het tentje [ Dat was misschien ook het enigste wat een beetje actie was ]
S'avonds deden we old-school een spel in het donker.
Volgende dag spullen weer inpakken en gaan met de banaan, terug reis van 9 uur naar Perth.

Het is schoolvakantie hier, dus de kinderen hebben lekker 2 weken vakantie en voor mij natuurlijk 2 drukke weken. Naja ik hoef maar 3 dagen te werken. Dus veel naar het zwembad, strand, speeltuin, rivier & naar een voorstelling geweest.
En in me vrije dagen, wezen lunchen [Oja nog met een aupair meisje naar de chocoladebar geweest] Alles is van chocola daar, je kan zelfs choco-fonduen, en choco-tapas. Moet niet gekker worden.
Ook nog heerlijk sushi - train gegeten, corona gedroken aan het strand, party party @ Fremantle [kregen we een gratis shotje, nou me keel was aardig weggebrand daarna]

Ik heb echt zoveel gedaan, tijdje geleden [had ik nog helemaal niet vertelt] Ben ik met Eva, naar het zuiden geweest. We hadden een auto gehuurd en dachten dat we wel even voor 2 dagen naar het zuiden konden. VEEELSTE kort! Het was 6 uur rijden, en hebben alleen the tree top walk gedaan,[ een loopbrug op 40 meter hoog ] Je kon ook nog een boom beklimmen met een ladder, maar je zat helemaal niet vast en tussen de treden zat maar een halfe meter. Beetje onveilig! Ik heb ook maar 11 treden gedaan en ben weer veilig naar beneden gegaan.
Daar hebben we in een hostel geslapen en de volgende ochtend weer vroeg vertrokken naar Margaret-river, we kwamen daar pas einde van de middag aan. Nog even snel naar de proeverijen gegaan, we hebben onder andere, kaas-wijn-& noten geproefd; Het kwam allemaal zo spontaan, we hadden maar een tijdbestek van 30 min en wouden zoveel dingen proeven, crossen door margaret river, afstanden lagen wat verder uit elkaar omdat het natuurlijk boerderijen zijn. [ Oké snel naar de wijnfactory, snel wijn proeven en we gaan naar de volgende, oké crossen naar de kaasfactory, hap hap hap allemaal soorten kaas gegeten en snel er vandoor gaan om nog langs de notenfactory te gaan]

Oja ook nog een boot tour gedaan, ik sliep bij Rosanne omdat het wat makkelijker was. Aangezien ik dan niet zo vroeg me bed uit moest.
Ik had voor de zekerheid maar 3 zee-ziek pillen ingenomen, nouuu wat schommelde de boot zeg, ik was blij dat ik een walvis tegen kwam!
Gids van de boot kwam al met een dekentje voor ons aan, zodat we het niet koud kregen. Mooi gelukt, want daarna zijn we in slaap gevallen ook.

Ik ben vast 100 dingen vergeten, maar dat komt de volgende keer wel als het me te binnen schiet!

* Ik doe nu ook sportttt ; baantjes zwemmen in de openlucht [Alle mensen hier zwemmen zo anders, schoolslag, rugcrawl en één of ander raar help-ik-verdrink-bijna techniek.
Nouuuuuu wij doen het gewoon lekker op z'n Hollands, mensen kijken je daarom ook raar aan van ;Wat doe jij nou weer voor een gekke zwemtechniek''

* De mensen hier zijn zooooo sociaal, dat was wel te merken in de supermarkt.
Ik had geen beltegoed meer, dus ik naar de supermarkt, maken ze gewoon even tijd vrij voor je, en waarderen ze je beltegoed op.

Het is hier heerlijk weer, té warm gewoon! Ik loop in me korte broek met korte mouwen, zie ik mensen voorbij lopen met dikke jassen aan en lange broeken. Dat ik denk van???? Heb jij het nou echt zo koud??

Laatst ging ik met een Nederlands meisje Sushi eten, we zaten aan het strand en hadden wel zin daar in. Via internet een dichtbijzijnde restaurant gevonden, eenmaal daar aangekomen, werden we naar achter gebracht. En het was SUPER LUXE! Zaten wij daar in onze strand kleren in een luxe restaurant. Gelijk kregen we een fles water, maar we schrokken echt van de prijzen! Een stukje sushi voor 30 dollar, of nog duurder!
Zoveel geld hadden we natuurlijk niet bij ons. Dus wij een smoes verzonnen dat we snel naar huis moesten en dat we misschien later wel terug kwamen. Maar mevrouw de Chinees zei dat we wel onze fles water moesten betalen. Ja doeiiii, die hebben we gekregen en we hebben niet eens een slok ervan genomen. Snel naar buiten en op zoek naar een ander restaurant. JAAAAAAA Sushi train jum jum jammie!

Nou lieve mensen dit was het daar weer voor vandaag!

In Nederland wordt het al kouder? Hier gaat het de goeie kant op, gelukkig!!!! Ik zal wel een beetje jullie kant opsturen ;)

thanks for reading my blog;

Xxxxxxxxxx

  • 09 Oktober 2012 - 21:33

    Gerrit:

    Denise,

    Je hebt de afgelopen maanden al vele miles afgelegd. Te voet, met de auto, boot of het vliegtuig.
    Hierdoor heb je in korte tijd al heel veel gezien en meegemaakt. Volgens mij bestaat Australië uit 2/3 woestijn of zand. Maar je bent al op vele fraaie plekjes geweest. Ik ben heel trots op je.
    Je hebt weer een nieuw boeiend hoofdstuk geschreven. Jammer dat je niet effe hebt doorgezocht naar goud. Dan had je voor m'n verjaardag een gouden ring kunnen smelten.
    Jippie, het wordt warmer in Perth. Lekker zwemmen en zonnen. Wordt je nog een beetje in de gaten gehouden door Baywatch. Niet te ver in het water, want de haaien zijn deze periode hongerig.
    Bedankt voor het leuke verhaal en heel veel plezier!!!!

    Veel smiles & 3 dikke zoenen

    Daddy Gerrit

  • 10 Oktober 2012 - 21:47

    Gonnie:

    Hallo Denise,

    Wat heb je weer veel dingen meegemaakt, en wat is het leuk om daarover te lezen.
    Jammer dat je geen goud hebt gevonden, had toch wel leuk geweest en hadden jullie lekker veel sushi kunnen eten in dat luxe restaurant.
    Heel veel plezier nog en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Doe voorzichtig!!

    Een hele dikke knuffel van ons uit Amersfoort.

    Liefs Henk en Gonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 26525

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: