Timtams - Daytrip - kramperennnnnnnnn - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu Timtams - Daytrip - kramperennnnnnnnn - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Timtams - Daytrip - kramperennnnnnnnn

Blijf op de hoogte en volg denise

22 Augustus 2012 | Australië, Brisbane

hello everyone,

how's life in Holland? It's raining today, that's sucks! I wanna go to the beach and lying in the sun. And everyone thinking that in Australia the sun always shines.. No that is wrong! It will be a sunny weekend, 25 degrees; Jeeeeej!
P.S. would be nice if you show a message on my blog Thank you, danke, merci, gracias, 감사합니다 ;)

Oké, terug van Sydney gelijk weer aan het werk. Iedere dinsdag spreek ik met een Koreaans meisje af [ze woond een paar huizen verderop] Want zij heeft dan ook de jongste thuis, meestal zetten we een dvd aan of maakt ze koreaans eten, en ze heeft me uitgelegd hoe dat nou zit met de Chinese taal. Want ik vond het maar raar, van die rare symbolen en wat het nou allemaal betekende.
[Om het kort te houden, ieder symbool heeft een eigen teken, en ieder ''nieuw'' woord word gevormd door combinatie van bestaande tekens] Dus dan heb je het woord telefoon - bestaat uit 2 tekens, eerste teken is electriciteit en de 2e teken spreken. Heeeeél apart allemaal. Ben ik even blij dat ik geen Chinees ben!
Genoeg over Chinezen, rijst, vlaggetjes, Tjap tjoy, ''en ik zie geen verschillen.''

Van het weekend ben ik met een Nederlands meisje naar Rottnest geweest, een eiland dat 40 minuten met de ferry vanaf Perth ligt.
Leuk feitje trouwens: Rottnestisland is ontdekt door een Nederlander die de Quokka's ( soort kleine kangpoeroe waarvan er honderden wonen) voor ratten aanzag en het ''rattennest'' noemde. Gedurende de jaren is het Rottnest geworden anyway.
Heeeél leuk allemaal! Vanaf Fremantle zou de ferry gaan, aangekomen op Fremantle even boodschapjes [natuurlijk tim tams jum jum] allerrrr aller lekkerste koekjes gehaald, wat na 5 minuten al op was. Ja van die koekjes krijg je gewoon echt zin in de volgende. Zoeken en zoeken naar de terminal! Wat gevraagd te hebben aan zo'n aardige man die met ons mee liep, zegt hij: ''Gohhh you should look, that is a very old boat. And many tourists come here to look to that''' Ojaaa wat prachtig, maar meneer we moeten nog een kaartje kopen dus wil je ons nog even de weg wijzen? Wat een drama allemaal, konden we bijna niet gaan want mevrouw zei dat de laatste boot om 14:10 weer terug ging, want de andere boten zaten helemaal vol. Dus dat betekend dat we maar een uurtje kunnen bijven? Hmm niet doen dus... Terwijl bij mij een lampje ging branden.. Ja maar er zijn 3 terminals in Perth, waarom nemen we niet een andere Terminal, wij weer terug. Ja jullie kunnen met de laatste boot terug en aankomen in Perth. Dom dom dom kon ze toch gelijk zeggen!
Gelukkig de boottocht overleefd aangezien we het hele timtam pakje op hadden gegeten en wellicht bang waren dat we misschien toch nog een beetje zee-ziek zouden worden.
Op naar het fiets bedrijf, Rosanne had 2 kaartjes voor gratis fietsen, nee mevrouw zei dat we dat hier niet konden huren en dat we maar terug moesten gaan naar de terminal waar we op gestapt zijn. Domme mensen hier, dus zij denkt dat we nog even 40 min heen en 40 min terug met de ferry gaan voor 2 gratis fietsen? En ook nog een nieuwe ferryticket moeten kopen? Dan zijn we goedkoper uit als we hier voor 16 dollar fietsen huren. Finally we can start our bike trip on this beautiful island!
onze mooie fietsen met HELM! Doe voor lullll [Maar dat is verplicht hier]
Ik moest er wel weer even in komen, na 3 maanden niet gefietst te hebben. Ik sprong op me fiets en knalde bijna tegen een bord aan, HELLLLPP hoe moet ik remmen? Ohh met me handrem natuurlijk, ben ik niet gewend!
Nouuuu en toen we de hoek omkwamen zagen we alleen maar heuvels, gohhh als dit geen sportief uitje is weet ik het ook niet. We moesten natuurlijk ook links op de weg fietsen beetje vreemd allemaal.
Wauw wat was het mooi, overal mooie plekken met super blauw water en hagelwit strand. Wanneer het wat warmer is kun je hier perfect snorkelen, de volgende keer maar!
Toen we eenmaal weer aan het fietsen waren, merkte Rosanne dat ze haar tas vergeten was.Wij weer terug naar het laatste stop plekje en ja hoor hij lag er nog! Gelukkig maaaaar.
Het was een beetje krap bij tijd en moesten helaas al weer terug onze fietsen inleveren, het hele eiland kan je in 4 uur fietsen. Maar dat hadden we helaas niet gered. Ook wel blij want we hadden zadelpijn en pijn aan onze voeten mijn hemel!
Rottnest is zeker 1 van het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien.. Ik heb zoveel mooie dingen gezien, maar het strand van Rottnest is echt zooo mooi!
Een goeie weekend-afsluiter!

Verder ben ik nog wezen lunchen met Arlie [Arlie heeft 2 kinderen, en geen aupair omdat ze zelf niet werkt] ze vindt het daarom altijd gezellig om met mij te gaan lunchen en betaald ook iedere keer! Wat ik dan weer niet leuk vind. Ze wist een leuk plekje bij het strand waar je over de zee uitkijkt, perfecte dag! Want het was me toch aan het waaien en regenen. Nouuu hier regent het niet, nee hier komt het met emmers uit de lucht. Ik had nog nooit zulke hoge golven gezien! Nog even en ik was bang dat we onder water kwamen te staan.

Ik heb op scholen maar wat rond gevraagd of ze nog een babysitter zoeken, altijd handig een extra centje! Zo kan ik wat meer dingen kopen [kleren kleren kleren, haha nee grapje! Het moet ook allemaal weer mee terug] En natuurlijk leuke tripjes maken. Woensdag kan ik iedergeval langs komen bij een restaurantje in kingspark, super spannend! Zo kan ik wat ochtendjes en op zaterdag of zondag wat bij verdienen.

Verder heb ik het nog erg naar me zin hier! Ik besef nog steeds niet dat ik zo ver weg ben, als ik dan op het nieuws het weerkaartje van Australie zie, dan besef ik pas dat ik er ECHT ben.
Ik ontmoet allemaal leuke meiden hier, en het auto rijden aan de linker kant gaat ook helemaal super!

Van de week zijn er 2 Nederlandse meiden weggaan [Esmee & Naomi] erg jammer! Met Esmee had ik van de week nog even afgesproken, is ze gezellig de hele dag hier geweest [Nog even een pak timtam koekjes opgegetenm, Tim tams are so jummie hunnie] en toen kwam het Koreaans meisje ook nog even langs; Gezellige boel allemaal. Maar Esmee vertrekt niet uit Australie, ze gaat naar de oostkust, dus die zie ik daar nog!
En gister Naomi weggebracht naar het vliegveld, alleen op de terug weg was ik half verdwaald, na wat rondjes te hebben gereden heb ik toch de weg kunnen vinden, gelukkig maar! De wegen waren niet verlicht waardoor ik de borden niet kon zien en aangezien je wel 4 autobanen hebt en iedere baan gaat weer een andere kant op. In Nederland was ik gelijk in de stress, maar ach hier is alles zo relaxxx en mijn woordje [no worries ;) ] Komt allemaal wel goed, zolang je een beetje richtingsgevoel hebt hahaha. Best een gek gevoel dat je hier dan een tijdje hebt gezeten en zo weer in Nederland bent. Ik was stiekem toch wel blij dat ik weer in me auto terug ging. Wil er nog niet aan denken dat ik ook al naar huis moet. Sorrie mam nu nog niet, dat is nog iets te vroeg haha;

* Morgen gaan we t/m maandag kamperen in Kalgoorlie, [de outback] Zo'n 7 uur rijden met de auto. Daar gaan we de eerste nacht slapen in een hotel en hopen dat we de ''super pit'' kunnen zien [Het is een 330 meter diepe, 1,3 km brede en 3,2 km lange mijn. Daarmee is deze mijn een van de grootste open groeves ter wereld] En de volgende dag gaan we weer 2 uur verder rijden in the middle of nowhere om daar ons tentje op te zetten, spannend spannend [Het schijnt dat daar goud zit, dus we gaan op goud jacht] Kans is natuurlijk super klein, maar je weet maar nooit ;) Ik mag nu ook wel een keer geluk hebben na al die tegenslagen haha.
Ik zal onbereikbaar zijn dit weekend en vanaf maandag weer op me laptop kunnen.

Volgende blog gaat natuurlijk over de zoektocht naar goud en het kramperen in een tentje.
Ik hoop dat er geen enge beesten zoals slangen en spinnen zijn!
Ow dat wordt wat, geen elektriciteit en water. Achja weer een ervaring rijker om het zo maar te zeggen ;)

Leuk als je even een berichtje achter laat, ik zie dat me verslagen best vaak worden bekeken, en ik word wel happy van al die leuke berichtjes uit Nederland =)

Tot snel lieve mensen!

ich sage tag mit die hand.
Lot of loves xxxxxx

  • 27 September 2012 - 18:37

    Mark:


    Wat een leuk verhaal weer, heb ze allemaal gelezen :)
    Jammer dat ze die timtam niet in Nederland verkopen ziet er lekker uit.
    Als ik de verhalen lees krijg ik ook zin om naar Australië te gaan
    Veel plezier verder en succes met kamperen ;)

  • 27 September 2012 - 18:37

    Mark:


    Wat een leuk verhaal weer, heb ze allemaal gelezen :)
    Jammer dat ze die timtam niet in Nederland verkopen ziet er lekker uit.
    Als ik de verhalen lees krijg ik ook zin om naar Australië te gaan
    Veel plezier verder en succes met kamperen ;)

  • 27 September 2012 - 21:20

    Gonnie:

    Hoi Denise,

    Wat ben je toch een super stoere meid. En wat zijn je verhalen leuk.
    Vorige week nog een documentaire gezien over een goudmijn in Australië. Echt waanzinnig!!

    Hoop dat jij wat goudklompjes vind zodat je nog leuke reisjes kant maken en lekker kan shoppen.

    Heel veel plezier in dat mooie en verre Australië.

    Liefs Henk en Gonnie

  • 27 September 2012 - 21:20

    Gonnie:

    Hoi Denise,

    Wat ben je toch een super stoere meid. En wat zijn je verhalen leuk.
    Vorige week nog een documentaire gezien over een goudmijn in Australië. Echt waanzinnig!!

    Hoop dat jij wat goudklompjes vind zodat je nog leuke reisjes kant maken en lekker kan shoppen.

    Heel veel plezier in dat mooie en verre Australië.

    Liefs Henk en Gonnie

  • 27 September 2012 - 21:20

    Gonnie:

    Hoi Denise,

    Wat ben je toch een super stoere meid. En wat zijn je verhalen leuk.
    Vorige week nog een documentaire gezien over een goudmijn in Australië. Echt waanzinnig!!

    Hoop dat jij wat goudklompjes vind zodat je nog leuke reisjes kant maken en lekker kan shoppen.

    Heel veel plezier in dat mooie en verre Australië.

    Liefs Henk en Gonnie

  • 02 Oktober 2012 - 15:39

    Sonny:

    Leuk verslag denies!! geniet er lekker van!!!

  • 07 Oktober 2012 - 15:15

    Gijs Joke En Kevin Egbers:

    Hai Denise,

    Wat een mooie verhalen en foto's!! wat heb je al veeeeel gedaan en meegemaakt. Super!
    Fijn dat je het goed hebt.
    Nog mooie tijd en heel veel plezier met alles wat je gaat doen.
    Lieve Groet Gijs Joke en Kevin



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 26520

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: