Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van denise - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg denise

06 September 2012 | Australië, Sydney

LOVE YOUR DREAM;
AND YOU CAN DO EVERYTHING...

Woensdagochtend ging me vlucht naar Sydney, dacht dat Kelly ook op de woensdag zou gaan maar door een misverstand kwam Kelly de volgende dag pas.
1 mierenbende bij de gate, aangezien er 4 gates door 1 deur moesten. Was het zo druk in de wachtruimte dat het net op ikea uitverkoop leek.
Dus kijkend naar het schermpje stond dat de vlucht naar Sydney mag gaan boarden. Dus ik in de rij wachten om me ticket te laten zien, zei de mevrouw dat dit de vlucht is naar Melbourne. Wellhell voor niks in de rij staan wachten. Ach wel weer tijdverspilling om iedere seconde een stapje verder te mogen gaan.
Terug naar me plaats, regelmatig zag ik mensen weer uit de rij komen die blijkbaar ook niet naar Melbourne moesten. Stomme stomme airport zet het dan ook een keer duidelijk er neer.
Eindelijk konden we boarden en had ik een fijn plekje bij het raam.

ladies and gentlemen we arrived in sydney, it is now 22 degrees we hope you had a nice flight and enjoy your stay!
Ohhh wauw en toen we gingen landen leek het net of we in de zee belanden. Maar daar was gelukkig net op tijd de landingsbaan.
Ohh yeahhh baby ik ben in Sydney!
Wat is Sydney GROOOTTT en waar is de uitgang? oke op zoek naar een trein. Want ik had afgesproken om bij Pauline te gaan slapen [Hostfamily waar ik eerst zou aupairen en Pauline had ik al eerder ontmoet in Nederland]
Met de trein naar Central en toen vervolgens met de trein naar Chatswood waar Cassie [Duits meisje die nu aupair is bij Pauline] me op kwam halen.
Halleloejaaaa 27 perronnen heeft Sydney-Centraal, daar is Amsterdam niks bij.
En daar Stond Cassie met Naveen en Kayleigh [ 2 lieve kindjes]me op te wachten. Kreeg gelijk een dikke knuffel van Naveen.
S'avonds had Cassie afgesproken met 2 andere meiden en vroeg of ik mee ging. We zijn wat wezen drinken in Manly beach.
Volgende dag ging ik ook maar om 7 uur opstaan, gelijk dikke knuffels van Naveen ontvangen toen in boven kwam. Wat een lieffff mannetje!
Daarna hebben we de kinderen naar school gebracht en zijn we naar Chatswood-centrum geweest, wat een hoop leuke kleren hier en helemaal niet duur. Dus ik heb gelijk maar een nieuw shirtje gekocht;
Daarna hebben we de kinderen opgehaald van school, alleen het was aan het regenen. Dus ik met Naveen op me arm zo snel als we konden een schuilplaatsje gezocht. Hij vond regen blijkbaar erg leuk en kon alleen maar lachen, waardoor het voor mij ook niet meer uitmaakte dat ik doorweekt was.
Na het eten[ wat frietjes ] heeft Cassie me afgezet bij de bushalte en kon me reis verder naar Sydney aiport om Kelly om te halen. Maar aangezien ik met de bus midden in de stad uit kwam en half verdwaald was tussen allemaal zakenmensen en chinezen wist ik het niet meer. Na een hoop gevraag waar het station is, werd is als een stuiterbal naar links en rechts gestuurd. Ik moest ergens naar beneden maar toen kwam ik uit bij de wc, dat bleek goed want naast de wc had je een gangpad naar een shoppinghall en in de shoppinghall moest ik met de roltrap omhoog. Oke heel duidelijk allemaal! Maar geen goeie weg om naar een Station te gaan? Maar Kelly was al in de trein naar Centraal dus ik hoefde ook alleen maar met de trein naar Centraal te gaan en we zouden elkaar daar ontmoeten.
En daar zagen we elkaar dan, na een maandje weer! Want de vorige keer hadden we elkaar ontmoet in Brisbane.
Bepakt en bezakt gingen we op zoek naar een hostel, maar eerst gingen we ergens eten. En hadden we wel zin in Sushi. Lekker sushi train! Voor mensen die dat niet weten; het is een lopende band waar bordjes met sushi voorbij komen. En je mag zoveel eten als je wil en elk bordje dat je neemt is 3 dollar! Echt geen geld dus.
Hmm en lekker dat het was'Love sushi!

Toen even in me Lonely planet gekeken handy handy, waar er een hostel zat.
Einde van de straat zat er 1, gelijk maar voor 2 nachten geboekt. Eerste nacht sliepen we in een 2persoons kamer met een eigen badkamer, en we werden lekker gemaakt dat de badkamer met bad in de slaapkamer was! Wat een luxe dachten we toen, lijkt wel een hotel! Maar niks was minder waar, een klein kamertje met een vieze oude kast en onze prive badkamer was gewoon in de gang en zonder BAD! Het raam dat geen raam was, het leek wel een gevangenisraam maar dan open. En de wc hadden ze er mooi naast gemaakt [erg handig gedaan] Dus je plasje was zo bevroren.
Even omgekleed en we gingen naar een bar waar een Nederlands feestje was. Nou erg Hollands dus! Het leek wel een verjaardag, wie snijd de cake aan?
Daar gaan we toch niet tussen staan? Al snel stonden we weer buiten in gesprek met wat andere mensen die hier aan het backpacken waren. Erg leuk om verschillende verhalen te horen wat ze allemaal hebben gezien.
Toen zijn we maar naar een barretje gegaan waar live muziek was. Een Chinees had volgens mij de avond van z'n leven, hij ging helemaal uit z'n dak. En wij ook maar mee blerren en gek doen op onze manier.
Na ons wijntje wouden we uitgaan maar er was niks, of we wisten gewoon de weg niet. Nee het utigaan gebeuren was de andere kant op. En dat vonden we nou net te ver om te gaan lopen!
We hadden maar wat eten ingeslagen en zijn naar het hostel gegaan, daar hebben we in de gezamelijke ''tv room-keuken'' een film gekeken. En hebben een toetje gegeten zonder lepel, ja onze vinger was de lepel.
Het leven van een backpacker is geen luxe.
En toen gingen we maar slapen om de volgende dag weer vroeg ons bed uit te gaan.
Uitchecken want onze volgende nacht zullen we doorbrengen genaamd the Church met 32 mensen in 1 kamer.
hilarisch dat het was, een kamer vol met stapelbedden. koffers, kleding, onderbroeken, etenswaren noem maar op, alles lag door de kamer.
En nu nog 2 bedden vinden, ja natuurlijk we moesten bovenin slapen. En hoe kunnen we ooit op ons bed gaan klimmen?
Gelijk contact met wat rare gasten gemaakt, die ons verzekerde dat het slapen hier toch niet gaat lukken. Ow? was onze reactie.
Nee mensen snurken hier, of zijn net iets te intiem, komen laat terug, slaan met de deuren, de hele nacht staat de lamp aan, geschreeuw. Ohhhhh nooooo dit wordt de ergste hostel-nacht. Nog erger dan die ene nacht toen we op de bank moesten slapen in het hostel in Noossa.
We moesten onze bed opmaken, maar het matras was zooo vies. En die jongens zeiden dat je het niet vies kan noemen want hun vonden het vergeleken met andere matrassen schoon, ielllll jakkkkk!
En sommige sliepen hier al maanden, kan je toch niet voorstellen.
Nou laten we maar snel onze spullen pakken en gaan, even een dagkaartje gekocht zodat we de hele dag voor 26 dollar konden reizen met de bus,trein en ferry.
Het was nog een hele klus om een bus te vinden naar De opera house, En toen waren we er eindelijk, we stonden daar dan oog in oog met de opera house en harbour bridge. Best leuk om dat in het echt te zien inplaats van plaatjes.
Een aboriginal gezien die muziek aan het maken was, en waarmee we op de foto mochten Jaaa dat willen we wel;
Daarna richting opera house gelopen en wat foto's gemaakt, het opera house heeft allemaal ''badkamer'' tegels, heel apart om dat in het echt te zien.
Toen gingen we met de bus naar Manly om daar een walk te doen van een paar kilometer.
Eerst weer uitvinden welke bus naar Manly gaat, na lang wachten [ondertussen 2 broodjes gegeten en energy drank gedronken] Zitten, staan en telkens aan de busschauffeur vragen welke bus we moesten nemen. Eindelijk een bus gevonden die ons op weg naar Manly bracht maar we moesten wel ergens overstappen op de goeie bus. Normaal zie je altijd in de bus de volgende halte of een kaartje met haltes maar de bussen hier kennen dat niet. Net of je het maar moet weten!
We reden steeds hoger en hoger, en vonden toch dat we helemaal uit onze route gingen.
Dus zijn we er maar uitgestapt om daarna stijle trappetjes naar beneden te nemen.
Daar waren de borden waar we heen moesten en de walk kon beginnen. De walk zou 10 km zijn die we in 3 uur moesten afleggen, nouuuu de walk was wel meeer dan 10 km! Ik denk wel het dubbele.
We hebben wel heel veel mooie dingen gezien, Dit is één van de mooiste wandelingen die ik ooit gedaan heb met adembenemende uitzichten.
Elke keer liep je weer een stukje en dan was het weer wauuw moet je dit zien.
Toen we eenmaal op de top stonden, begon het al donker te worden. Maar toen we naar beneden keken zagen we alleen maar bomen, en de ferry was nog zo verrrrr weg. Dat we bang waren dat we straks in het donker moeten lopen.
Nog even een stop gemaakt bij aboriginal art, die ze hebben gemaakt in de grond [zal wel een betekenis hebben, niet echt in verdiept]
En het was nog zo ver lopen, en het begon ook al wat kouder te worden.
Maar we moesten en konden het! De ferry kwam al wat in zicht! En we waren zo blij dat we er eindelijk waren! Met de ferry richting de city, erg leuk was het om zo de opera house te zien en de harbour bridge.
Daarna hebben we wat gegeten en zijn we met de bus terug gegaan en zijn we uitgestapt in het winkelstraatje. Sommige winkels waren nog open terwijl het al 20:30 uur was; Allemaal leuke winkels en ik heb nog een oranje jurkje gekocht voor 10 dollar. Cheap cheap cheap.
Toen zijn we maar naar het hostel gegaan en hebben we daar een film gekeken.
En toen time for sleep in the church! Mijn bed stond net onder een felle lamp, en omdat ze al zeiden dat het licht hier toch niet uitging was het voor mij onmogelijk om te slapen.
Dus hebben we met z'n 2e in 1 bed geslapen, hahaha ik was iedere keer bang dat ik eruit viel want we lagen heel hoog.
Mensen kwamen terug van uitgaan en begonnen te zingen en te praten.
Niet normaal, vooral dat gesnurk!! Ohh noooooo zo irriiiiii!
Onze hoogslapen stond naast een deur, en mensen die s'nachts terug kwamen en half dronken waren dachten dat ze wel even via die deur konden. Neee dat ging dus niet!
Ik heb iedergeval weinig geslapen, ja om 5 uur misschien. Toen iedereen stil was en eindelijk de lamp uitging.
Vandaag stond Defqon 1 op het progamma, vroeg hebben we onze wekker gezet en RA RA RA het was stil in de kamer, maar wat doen wij, wij maken lekker herrie. Wat hun kunnen kunnen wij ook daaaaaag.
Lamp aan, rits open van de koffer, lekker praten. En wat een bende in de kamer, kon me spullen niet meer vinden en me deo was weg. Toen had ik maar even de deo gebruikt van de jongen onder ons.
Hoe moet je ooit je spullen terug vinden tussen deze zwijnenstal? Zag ik opeens een precies dezelfde mobiel op andersmans bed liggen. Ja dat is lekker? Dat zal toch niet? Even checken en nee gelukkig ander achtergrondje. Nog even naar de supermarkt geweest om een ontbijtje te halen.
Later had ik even Cassie gsmst of ze in de stad was en of ze mijn truitje mee wou nemen en me doorshampoo.
Toen wouden we nog naar de skytower, maar dat koste 25 dollar. Beetje te veel weer, want we moesten ook nog naar Defqon.
Eerst naar een bottleshop om drank in te slaan, en toen op weg naar Defqon.

Op het perron zeiden we dat we naar Defqon gingen en dat Dutchies gratis mochten, hij keek ons met een opgetrokken wenkbrauw aan en gaf ons 2 trein kaartjes voor defqon?
We wisten niet of dat nou geldige gratis trein kaartjes waren maar we deden het er maar mee.
Toen we eenmaal in de trein zaten moest Kelly een beetje nodig naar de wc, maar deze trein hadden geen wc. Nee we moesten wachten. Ohhh en de trein reis duurde zo lang, dus begon kelly maar heen en weer te rennen in de trein.Nee hielp ook niet! Oke aangekomen op het station rende Kelly zo hard als ze kon naar de wc, oneeee een lange rij! Dan maar ergens achter een bosje, geen bosjes te bekennen, onee dan maar achter een auto. Nee kon ook niet, te druk met mensen.
En toen we de lange rij zagen voor de bus, was dat even slikken. Als we daar achter moeten sluiten dan zijn we zo een uur verder en dan heeft Kelly al in haar broek geplast onee jurk.
We zagen wc's staan maar dat was helemaal vooraan de rij, dus drongen we stiekem voor en kon kelly naar de wc. En zo stonden we helemaal vooraan en konden we snel de bus in duiken.
Aangekomen bij Defqon, gabbers, hippies, rare mensen met verschillende kleuren kleding aan, heel apart gekleed zijn ze, maar ook oranje kleding zagen we. Dus we konden iedereen eruit pikken die Nederlands was, erg leuk!
Muziek was helemaal niks, hardcore! Er was gelukkig ook house muziek dus hebben we ons daar maar vermaakt! Het was grappig om het mee te maken, maar toen het donker begon te worden gingen we maar. Mensen die wat hadden gebruikt, en raar volk. Daar passen wij helemaal niet tussen, maar Dutchies mochten gratis dus ja dan moesten we het ook gezien hebben!
Met de bus terug, alleen maar politiemannen in de bus. Dus veiliger kan niet haha.
Terug naar het hostel om onze spullen te pakken en nog even op de computer onze vliegticket te checken. Maar mijn vliegticket stond er niet bij. Wat heb ik fout gedaan? Hoe kan dat?
Dus moest ik op zoek naar een nieuw ticket, en ja lastminutes zijn heel duur. Goedkoopste ticket die ik kon vinden was 350 dollar voor een enkele reis. Maar zoveel geld had ik natuurlijk niet meer. Achh geen getreur laten we onze spullen pakken en een hostel zoeken in Bondi Beach. Jongen die in het hostel werken kwam ook uit Soest, maar ik was te druk met een vliegticket regelen dus me gedachte waren helemaal daar.
Spullen gepakt en met de trein! de treinen hier zijn zo apart. Je kan de banken omdraaien, dus als je niemand tegenover je wilt hebben dan draai je de bank gewoon om. Of als je niet achteruit wilt zitten kan je hem ook omdraaien zodat je dan vooruit zit. Handig systeem moeten ze in Nederland ook doen.
Aangekomen bij de volgende bestemming. moesten we nog met de bus. Het mannetje van het perron snapte niks van de bussen en we konden het beter zelf uitzoeken. Toen we vroegen of we het lopend konden doen, zei hij dat het te gevaarlijk was omdat we tassen bij ons hadden. Ohmygod in welke achterwijk zijn we nou weer beland? Dus zijn we met de bus gegaan naar het hostel.
Nog even aan het strand gezeten en we gingen ons bedje opzoeken, hopen op een betere nacht!
Nouuuuuuu hebben wij weer hoor, we kwamen onze kamer binnen zat daar een vrouw in het donker op de grond met een klein lampje aan(volgens mij een klein heater apparaatje) Wij deden het ligt aan waarom ze zei: SSSsssst light off, waarom wij gelijk in de slappe lach belanden.
Toen we vroegen welke bedden vrij waren begon ze raar te reageren en wisten we gelijk dat ze aan de alcohol zat.
Toen we het licht uitdeden en in onze hoogslaper wouden klimmen, begon ze toch ineens enge geluiden te maken. Kelly zei al: Oh god die maakt zichzelf straks nog af.
Waarop ik snel de kamer uitrende haha, wij naar de receptie. En zeiden tegen de jongen: oh my god, what's in our room, a crazy woman!! she makes strange sounds and sit on the ground, look to a light thing.
so we can not sleep, she's scary or not? Waarop hij ons gerust stelde dat de ''gestoorde'' mevrouw hier al maanden slaapt, en dat ze paranormaal begaafd is en dat ze geesten ziet en helemaal in zichzelf zit. Dus niet gevaarlijk, jullie kunnen gerust slapen.
Uhh nou dan geloven we je maar, als jij het zegt.
Toen we weer in de kamer kwamen zei ze: Sssssssst close the door.
En haar gezicht keek de hele tijd maar naar een muur, waarop wij dachten wat er zo mooi was aan een muur die je toch niet kan zien in het donker. Eng eng eng.
Eenmaal in ons bed, kregen we weer de slappe lach [het bed was zo niet stevig dat het helemaal mee beweegde] Kelly en ik maakte elkaar maar bang met verhalen, dat ze straks misschien wel naast ons bed staat of dat ze misschien wel op ons bed klimt haha.
We konden gewoon niet slapen want vanuit ons bed zagen we haar op de grond zitten met haar lampje. Een gezicht dat recht in het lampje keek en ze iedere keer rare geluiden maakte.
Oke we gaan we met onze rug de andere kant op liggen, het geluid stopte en het lampje ging uit. Oh god waar zal ze nu zijn? Naast ons bed? Nee ze ging ook slapen.
Later werd ik nog een keer wakker en zag ik haar rechtop in het bed zitten, maar gelukkig ze was haar deken aan het goed leggen.
De volgende ochtend werd ik vroeg wakker, want de zon scheen de kamer binnen en ik had geen tijd omdat ze mobiel leeg was. Het douchen hier is een beetje improviseren, maar al met al was het allemaal gelukt. Haar fohnen moest ik doen in de gang. Ja erg praktisch was het niet. Maar daar was dan ook de enigste stopcontact die ik kon vinden.
Onze spullen gepakt en we zijn naar het strand geweest, een leuke wandeling weer gedaan, en wat een hoop surfdudes! Kan ik hier geen hostfamily zoeken? We liepen verder over de boulevard, waaaa leuk fotomomentje, grote golven die tercht kwamen op de rotsen. Het was gelukt een hoge golf kwam op ons af en we konden nog net op rijd wegrennen, alleen Kelly niet echt.
We hebben groepen met wilde dolfijnen gezien alleen jammer genoeg geen walvissen of haaien.
Op een gegeven moment hoorde we een jongen roepen, dat ze weg moesten want de golven werden nu wel hoger, en dan zouden de rotsen onder water komen te staan. Dus een goed idee om ook maar te gaan.
Weer terug gelopen en we zagen een mannetje die de vorm van een australische vlag had geschilderd met daarin vlaggen van anders landen of wat symbolen. We vroegen waar onze Dutchie vlag was en stelde voor dat wij het mochten schilderen. Met de kleuren rood-wit-blauw konden we aan de slag. We kregen natuurlijk een plekje helemaal onderin maar hij viel wel lekker op, even onze voorletters erin gezet. Dus als we terug komen [hopen dat het er nog is] dan kunnen we zeggen hey dat hebben wij geschilderd. Zo grappig toen we aan het schilderen waren, iedereen dacht ook echt dat wij dat hadden gemaakt, want dat ventje was aan het bellen ergens op een bankje. Haha, wel een leuk gezicht dat mensen bij ons stonden om te kijken hoe goed we waren *ahummm* Toen we wegliepen zeiden mensen van: Have you made it? Yessss Of cours nice huhhhh. Signature?? haha.

Daarna nog even aan het strand gelegen en was het tijd om onze koffers te pakken, maar ik had nog steefds geen vliegticket naar huis en jetstar kon me ook niet helpen.
Dus gingen we maar naar het vliegveld om het daar uit te zoeken, zaten we dan in de bus met onze kleine kofferjes en een hoop tassen. Komt er een vrouw de bus in en vertelt ons even dat de plekken waarop we zaten niet voor ons waren maar voor mensen zoals haar. [nou mevrouw deze plek is ook niet voor jouw, deze plek is voor mensen met een gebroken been of die een stok hebben of zwanger zijn, wat afgebeeld stond op een plaatje] En wij hebben zoveel bagage bij ons en een hele lange rit dat het onmogelijk is om te gaan staan, en aangezien we iedere bustrip al hebben gestaan mogen we nu wel een keertje zitten.
Toen we aankwamen werd me koffer gepakt en buiten neergezet door een vreemde man die eigenlijk zelf hulp nodig had. Maar toch lief, aardige mensen hier allemaal!
Hij zei dat we beter met de bus naar the airport konden ipv de trein, bus was 5 bucks [dollar] was en met de trein 16 bucks. Oke waar kiezen we dan voor? Ja voor het goedkoopste. We waren al super vroeg op het vliegveld, en zo kon ik even me ticket regelen. Snel op internet gekeken. Goedkoopste ticket was 239 dollar en die nam ik ook maar, hostmum had ik al ingelicht dat me ticket niet gevonden was en dat ik een nieuwe moest kopen. Maar op me creditkaart stond niet genoeg voor een ticket en ik had wel contant geld maar alle banken waren natuurlijk dicht waardoor ik het ook niet kon storten. Gelukkig wou ze het even voorschieten. Maar toen ik in me mail keek was het geen 8 AM maar 8 PM, dus ik moest nog een hele dag wachten!!!! En kelly ging al vroeg in de ochtend weg.
Oke snel de organisatie gebeld om te zeggen dat ik perongelijk 8 PM heb geboekt inplaats van AM. Ik mocht het wijzigen voor 190 dollar. Ja dikke doeiiiiii, voor 190 dollar kan ik de harbourbridgeclimp doen. Nouuu we gingen eerst maar eten achter de douana, spullen door de scan en Kelly haar koffertje werd eruit gehaald, meneer zat lekker met zn handen te wroeten en kwam een nagelshaartje tegen die ze moest inleveren. Of ze kon hem laten opsturen maar een nieuw schaartje zou dan goedkoper zijn. Alle winkels gingen al dicht, dus besloten we maar ergens te gaan eten. Daarna was de plan dat we tot s'ochtends vroeg zouden wachten op het vliegveld. Toen zagen we een paar massagestoelen staan voor maar 2 dollar- en dat voor 5 min. Dus hebben wij daar maar gebruik van gemaakt, hadden we wel verdient.! En konden we eindelijk even ontspannen, en los gemaakt worden.
We waren een beetje bang dat we het vliegveld af moesten omdat de laatste vlucht om 22:10 zou gaan, en het vliegveld blijft dan heus niet de hele nacht open. Toen kwam er een bewaker aan en vertelde dat over 10 min het vliegveld dicht ging. Shit shit shit en dan? We kunnen terug naar the city maar dat kost ons 30 dollar aan een trein kaartje en dan nog geld voor het hostel. Wat moeten we doen? Aan een busmannetje gevraagd en hij zei dat er een heel cheap hotel bij het vliegveld was en dat hij ons daar wel even vlakbij kon afzetten, we liepen erheen en zagen gelijk een bord met 119 dollar for 1 night. Ja dikke doei, Kelly's vliegtuig gaat om 06:20. Dus het zou maar voor een paar uur slapen gaan. Wij terug en er was dus niks in de buurt, hotels die al dicht waren, daar hebben we dus niks aan!
Terug naar het vliegveld en op een bankje geslapen, freezing was het! 2 vesten over elkaar hielp ook niks. Of je dacht dat je in slaap viel maar toch door de kou wakker werd. Het vliegveld ging ook pas om 4:00 uur open. Toen het eenmaal 4 uur was [ naaaaaaaa zo lang wachten ] konden we naar binnen yeahhhh, verkramd van de kou waren we de enigste. Ik nog even na-vragen of ik misschien met de vlucht van 8 uur s'ochtends kon, maar nee dat kon niet! Ze doen niet aan omboeken. Echttttt superrrr raar, er is een plekje vrij en dan doen jullie niet even aardig om mij eerder te laten gaan? En als ik er voor wou betalen, nee dat kon ook niet. Dan moest ik een nieuwe ticket kopen voor maar liefste 450 dollar. Jaa doeiiii, bij elkaar opgeteld kon in dan business class vliegen.
Enigste optie was dan de vlucht te nemen van 8 PM. Toen Kelly naar haar vlucht ging, liep ik naar de trein om een hostel te zoeken in the city. Alle hostel waren nog dicht, het was pas 6 uur s'ochtends. Even in me lonelyplanet gekeken en 1 hostel kon je 24 uur per dag inchecken en was vlabij waar ik nu was.
Omgggg genaamd wake-up hostel, van de buitenkant een enorm gebouw en was nieuwschierig wat iik binnen aan zou treffen.De binnenant leek net op een hotel, super luxe hostel dit keer. Ik kon kiezen uit verschillende kamers en wou dit keer wel rustig kunnen slapen en nam de 4 persoonskamer van 40 dollar. In de lift begon het al met harde house-muziek waardoor ik al helemaal wakker was geschud. De gangen waren zo groot en het liep helemaal zig zag door elkaar, eindelijk me kamer gevonden en met zenuwen in me lijf, ja je weet maar nooit wat je dit keer aantreft. Ennn neee een hele lichte kamer en alle bedden waren nog vrij!! Jeeej wat een geluk. En als een blok geslapen, maar na een uur werd ik gewekt met de mededeling * ladies and gentlemen wake up in about 15 minutes there is a bus to the opera house and harbor bridge, a guide will do the tour. Don't forget your walk shoes, drinking bottle and of course your camera.
So wake up and i see you in about 15 minutes at the reception.
Helppppp laat me liggen, en toen ging er een lampje branden. Vandaar dat het hostel wake-up heet!
Na een uur ging er weer zo'n leuke mededeling af, maar toen was ik al in verre dromenland. Eindelijk me slaap ingehaald en kon ik me klaar maken om naar het vliegveld te gaan.
Aangekomen op het vliegveld kon ik me inchecken en vermaken in de leuke airportshops, de vlucht kon beginnen!
Veilig en wel aangekomen een taxi genomen naar het station en vervolgens de rit naar huis. En toen kon in fijn me bedje opzoeken om de volgde ochtend om 7 uur wakker te worden.
De volgende dag had ik Nikky de hele dag thuis en zijn we naar een andere aupair die een paar huizen verder woond. De kinderen konden met elkaar spelen en wij konden een dvd kijken.. En zo was mijn batterij weer helemaal opgeladen.

Dit was het avontuur in Sydney.
Ik ga maar weer even horen wanneer ik weer vrij ben, zodat ik me volgende trip kan plannen! Ik ben sowieso in December 3 weken vrij. Dus dan kan ik eventueel gaan reizen.

Bedankt weer voor het lezen, en ik hou jullie op de hoogte!
EN SORRIE VOOR DE LAP TEKST!!
Foto's zet ik allemaal wel een keer op een fotoalbum site, zodat jullie die ook kunnen bewonderen.

Laat even een berichtje achter =)

Bye bye bye! uit het verre Australiaaaaa.
xxxxxxxxx


  • 20 September 2012 - 19:41

    Gerrit:

    Hoi Denise,

    We zijn net terug uit Turkije en gelijk je Sydney verhaal gelezen.
    Je hebt er weer een spannend, griezelig en vrolijk verhaal van gemaakt. Soms lijkt het wel of je op een andere planeet bent. Samen met je hartsvriendin en slapie Kelly opnieuw veel beleefd en weer fantastische, maar soms enge avonturen meegemaakt. Maar het was weer super leuk om te lezen.
    Dat wordt eerst weer een paar dollardjes sparen voor de volgende trip. Kijk goed uit en heel veel plezier
    aan de andere kant van de wereld.

    Groetjes en een dikke kus van je vader!!!!!!!

  • 20 September 2012 - 20:58

    GONNIE:

    Hallo Denise,

    Wat maak jij super leuke en enge dingen mee samen met je vriendin.
    En wat zie je veel mooie dingen.
    In je uppie op het vliegveld en weer alleen teug naar een hostel, meid ik moet er niet aan denken om dat te moeten doen. wat ben jij inmiddels wereld wijs geworden. Nou meis, geniet er van. en ik zie al weer uit naar je volgende reis verslag. Dikke kus van ons!! Henk en Gonnie

  • 21 September 2012 - 10:04

    Kellllllls:

    hahahahhahahaha doe vooorlulllll!!!!!!
    wat een geweldig verhaal weer! ik ben vet veel vergeten. maar dat maakt niet uitttt. dan lezen ze het bij jou wel!!!! hahahaha ow het was geweldig!!!!
    hopelijk december nieuwe reis plannen!!!!

    LUFSSSSSS

  • 21 September 2012 - 21:42

    Jeanet :

    Hoi lieve schat. Wwwooouu wat een geweldig reisverslag heb je weer geschreven .jullie zyn echt grazy gekke meiden. Wat een avontuur hebben jullie in Sydney beleefd. Ik moet er niet aan denken. Ik zou het echt in me broek doen van angst. In december staat de volgende trip weer op jullie programma. Ben benieuwd wat dat zal worden. Geniet van de leuke dingen. Dat kunnen ze je nooit meer afnemen. Dikke kus

  • 22 September 2012 - 12:20

    Denise:

    Dankjewel allemaal voor de leuke berichtjes!

    En ik hou jullie natuurlijk op de hoogte wat ik allemaal mee maak hier.

    P.s. Hebben jullie me vorige blog ook gelezen? Die had ik een dag eerder gepost.

    Tot snel!!!

    Veel liefs xxx

  • 22 September 2012 - 23:08

    Chantal:

    Jeeeeeetje wat een bijzonder verslag, en wat kan jij leuk schrijven,
    Je maakt genoeg mee daar in Aussie!!!!!
    Ik kan me voorstellen dat je daarna wel weer even moet bijkomen, voor je volgende trip,
    Ongelooflijk niesje, wat jij daar allemaal doet.
    Ik ben trots op me zusje,
    Tot snel via Skype.
    Xxxxxxxxxxxxxxxxx je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 26511

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: