Relax leventje in Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu Relax leventje in Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Relax leventje in Australia

Blijf op de hoogte en volg denise

12 September 2012 | Australië, Brisbane

En ik ben er alweer 2 maanden, tijd gaat zo snel hier!
Ik wist nog wel een paar maanden geleden, toen was ik zo druk met me visum regelen, ticket, verzekering, noem maar op.
Het afscheid wist ik nog op de dag van gister, en nu zit ik hier alweer 2 maanden. Tijd vliegt wanneer het leuk is!
Laten we weer beginnen met een nieuwe story in Aussie Waussie Paussie;

Weekendje Lancelin weer overleefd, en de werkweek kon weer beginnen [gaap gaap]

Maandag was de oudste nog steeds vrij en had ik afgesproken met een andere aupair uit de straat [Koreaans meisje] Want haar oudste kind was ook vrij. Dus hebben we de film bridget jones gekeken terwijl de kinderen aan het spelen waren konden wij even in de ''relax modus''
Het was een beetje ''ik moet nog wennen aan de eerst dag van de week'''
Dinsdag ben ik met Naomi naar GrandCity geweest, een overdekt winkecentrum. We hadden zin in een pizza, pizza van 9,50 dollar. En de meneer betaalde met 50 dollar cent terug.. Dus ik dacht; heee ik betaalde met 20 dollar, dus ik moet nog 10 dollar terug krijgen. Nou al snel kreeg ik het terug. Toen dacht ik dus later; Ohh grote gutjes ik betaalde wel met 10 dollar oepsie. Dus dat was een gratis pizza. Ga ik vaker doen, dan is het stukken goedkoper.
Later liepen we maar terug naar de parkeerplaats. Oh hellupppppp waar staat mijn auto, wij zoeken zoeken tussen de berg met auto's. Handig dat ik een apparaatje aan me sleutel heb, met 1 klik en we konden kijken of er ergens de lampen van de auto gingen branden. Yesss gevonden.
Heel gedoe om die grote,on-overzichtelijke parkeerplaats uit te komen, oww help tegen het verkeer in. Sorrie ik ben Nederlander en ik niet snap;
S'avonds ben ik naar een ander Nederlands meisje gegaan Esmeé, handig dat ik geen tom-tom in de auto heb, dus ik moet alles maar op de gok doen. Na bloed zweet en tranen was de bestemming bereikt.
En ik mocht gelijk mee eten, lekker kippetjes met rijst. Nou super lief!
Het progamma farmer wants a wife (Boer zoekt vrouw) gekeken.
Hilarisch dat het was, ik vind de Australische veeeeel leuker, teminste niet van die slome, kaaskoppige slungels.

En toen was het alweer donderdag, en een dutch meeting stond op de planning.
Eerst kwam Esmeé hier eten, we gingen pannekoeken pakken. Na ongeveer 4 mislukte pannekoeken ging het uiteindelijk goed.
Toen met de auto richting Wembley want daar ergens in een cafe was de meeting. Wij zoeken, zoeken geen naam van het cafe dat we hadden. Auto maar ergens neergezet en beetje rondgelopen. Gelukkig hoorde een meisje ons Nederlands praten, en was onderweg naar het cafe. Gelukkig iemand die het wist!
Het was gezellig, alleen maar ouwe vrouwen. Maar toch best grappig om te zien dat er best veel Nederlanders nog in Perth leven.
We gingen als laatste weg, ja jonge vrouwen blijven natuurlijk tot het einde. En iedereen was al weg.
Nanda naar huis gebracht en toen moesten Esmeé en ik nog de weg terug vinden.
Daarna had ik Esmeé nog thuis gebracht, we hadden best wel zin in iets te eten, maar we dachten toch dat alles dicht zou zijn. Toen we voorbij de Mac Donalds reden, Oh ja hoor 24 uur open. Wij aan de Happymeal, Komen we aangereden hoor je gelijk een stem wat je wil bestellen, uhh nou wacht even we zien geen menukaart. Nou dan maar aan een happymeal. meneer wist niet wat mayonaise was. Na allerlei dingen te hebben genoemd zoals, Fritesaus-mayo-dippie saus-No ketchup but the other one- White saus. Nou hij nam ons niet serieus en wou bijna zn luikje dicht doen. Terwijl wij echt Mayonaise wouden. Na veel gebaren en mayonaise in verschillende talen te hebben genoemd, ging er een lampje bij hem branden. Héhé je snapt het! Wij helemaal blij.
Een hele rij auto's natuurlijk achter ons.
Maar toen moesten we nodig naar de wc, help en alles was dicht, rarara dan maar een bosje opgezocht haha.
Toen maar naar huis gereden en wat bleek, domme Denise was haar sleutel vergeten [ja ik weet het, in Nederland overkomt me dat ook regelmatig] En iedereen sliep al, en aanbellen vond ik ook niet zo'n goed idee aangezien ik de kinderen dan wakker maak.
Dus probeerde ik maar met me telefoon te bellen, geen gehoord natuurlijk. Enigste keus was dat ik maar in de auto moest slapen. FREEZING koud was het, toen ik een paar uur later een sms kreeg ''had je gebeld?'' Ja natuurlijk had ik gebeld, ik slaap in de auto was me reactie terug. Al snel werd de deur open gemaakt; Die man helemaal lachen en zei: Meen je dit serieus? Involg gewoon aanbellen hoor. Ja bedankt dat ga ik involg ook zeker doen. Nee involg vergeet ik gewoon me sleutel niet!

Het weekend was ik met 3 andere Nederlandse meisjes naar Lancelin gereden 3 uur vanaf Perth. Erg gezellig gehad, ik was er al een keer eerder geweest maar om nog een keer te gaan, daar zeg ik geen nee tegen. Langs de weg allemaal dode kangoeroes en 1 levende gezien.
Sandboards gehuurd en we konden weer sportief doen, vervolgens zijn we weer met de auto naar de pinnacles gereden en toen ging de lange reis weer terug naar Perth.
Daarna ben ik met een Nederlands meisje uit geweest in Perth Northbridge, ik heb wel eens verhalen gehoord dat het gevaarlijk daar was. Maar het voel allemaal mee (misschien een goeie bar ingedoken?)
Volgende dag zijn we wezen shoppen, een muzikant was bezig met een dansje en wij stonden helemaal vooraan. Toen ik net een filmpje wou maken kwam hij naar me toe en verwees hij dat ik met hem moest dansen, maar toen me hoofd naar links-rechts-achterom-omhoog ging was het even een paar keer slikken. Dus ik deed net of ik druk was met filmen, en die man wou maar dat ik naar voren kwam oh god echt voor lul. Dus zo stiekem als het kon zijn we maar weggelopen!

Het leventje hier is nog altijd genieten! Vaak loop ik even naar het strand of te kunnen relaxen.
Of ik spreek met een andere aupair af om even wat te drinken.
Toen ik laatst met de trein wou, was het een beetje hurry hurry want hij kwam er al aan. Dus ik snel een kaartje kopen en verbaasde me waarom het kaartje er niet uit kwam. Waarop een jongen zei: Je komt 70 cent te kort, de jongen begon er geld in te gooien. (Wat lief, wie doet dat nou in Nederland?) Maaaaar stom stom de trein was er al en ik moest toch echt instappen. Want ik had afgesproken met een meisje. En aangezien me batterij van me mobiel leeg was moest ik echt op tijd zijn om elkaar niet mis te lopen.

Ik heb in een winkel hele leuke sportschoenen gezien, misschien dat ik ze maar ga aanschaffen, want het eten hier is ook zo lekker! En dat betekend dus dat ik ook wat meer vetjes krijg.
Dus hardlopen langs het strand is niet verkeerd dacht ik zo.
Ach ik blijf toch wel in beweging hier, met de kinderwagen heuvel op heuvel af. [goed voor de beenspieren]

Dit was het dan wel weer. Ik vergeet misschien heel veel, maar ik heb soms echt geen tijd om hele verhalen te gaan typen.

P.s. Ik ben nog steeds niet bevriend met de katten hier, en dat word ik ook niet.
Ik ben al een echte kok aan het worden, ik probeer steeds nieuwe dingen uit. Tot op een dag Terry[ de vader] zei: Er komen 3 collega's eten hier vanavond. O nee help! Dus ik had hem maar van te voren ingelicht dat ze eerst maar beter langs de Mac donalds konden.
Dus ik had maar macaroni gemaakt, terwijl de macaroni opstond snel de kinderen in bad gedaan maaaaaarrrrrrr inmiddels was de macaroni veelste zacht geworden. Ielll gatsie lijkt net op babyvoeding. Kinderen aten het op en vonden het lekker. En ik was al zo bang want strand kwamen en gasten eten en die zouden dan ook wel niet denken..
Dus ik bracht de kinderen naar bed en verstopte me daarna ook maar snel in me kamer. De volgende dag hoorde ik dat ze het erg lekker vonden. GELUKKIG;

Nouuuu allemaal! Dit was het wel weer.

Tot snel en heel veel liefs uit Australiaaaaa

  • 19 September 2012 - 10:34

    Janet:

    Hee meis,
    Wat een leuk verhaal weer haha
    Altijd leuk om te lezen!
    Dat je in de auto moest slapen haha ahh zieligg..
    Ik mis alleen het sydney stuk?
    Hoe was het? :D:D
    xxxxxx

  • 19 September 2012 - 11:13

    Nicoline:

    Weer een super leuk verhaal, maar ik mis net als je moeder dat Sydney verhaal. Komt dat later??

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er lekker van.

    gr. Nicoline

  • 19 September 2012 - 14:54

    Denise:

    Me moeder? Volgens mij heeft me moeder dat tekstje hier boven niet geschreven :p
    Sydney blog komt eraan! Maar deze moest ik er nog even snel tussen proppen haha.

    Tot de volgende blog!

  • 19 September 2012 - 15:08

    Janet:

    Dat was idd niet je moeder, it's me Janet Juffer! haha

  • 19 September 2012 - 15:12

    Denise :

    Hahaha ja ik dacht al, me moeder typt niet zo :p Maaaaaar me Sydney blog komt eraan, even weer terug denken wat ik heb meegemaakt haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 26527

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: