Sunshine Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu Sunshine Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast

Blijf op de hoogte en volg denise

23 Augustus 2012 | Australië, Brisbane

Hello party people!
This is Captain sunshine speaking
Welcome aboard Qantas Airways
After take-off we'll pump up the sound system
Cause we're going to Brisbaneeeee.

I'm gonna pack my bags and leave this town
Grab a flight
Fly away on Qantas Airways
Flyin' high
Brisbane sky;

Whoah! I'm going to Brisbane
Whoah! Flying to the eastcoast
Whoah! We're gonna have a party
Whoah! In the sunshine coast

SUNSHINE COAST! Brisbane stond op de planning met me lieve vriendinnetje Kelly.
Eindelijk kon ik haar zien na 3 maanden!
Me vlucht ging op dinsdag 14-08 om 7:30 naar Brisbane, me kleine koffertje mee! Best knap van mezelf dat ik niet zo veel mee nam. Ik kom ook me grote roze koffer meenemen maar dat is wel te veel van het goeie! haha.
Om 5:00 uur ging me wekker want ik werd om 6:00 uur opgehaald door de taxi.
En daar stond ik weer helemaal alleen op het vliegveld.. Waar kan in inchecken? Oh hier is het zelf-service, lekker makkelijk!
Ik besloot maar even een croissant te halen, ja tuurlijk 9 dollar lichter voor een simpel gevalletje.
En daar ging ik dan de lucht in na 20 min vertraging. Een lange vlucht van 4,5 uur naar de andere kant van Australie!
Wat een luxe was ik gewend met Emirates, genoeg beenruimte, lekker eten, goeie films en muziek, brede stoelen. En hier zat ik super krap, klein beeldschermpje, vliegtuigstoelen die zo niet lekker zaten. Het leek wel of ik op een houten stoel zat, nee dat viel wel mee!
En we kregen zelfs te eten in het vliegtuig. Als je een vlucht boekt vanaf Nederland naar Turkije krijg je helemaal geen eten of drinken. Dus ik keek al raar op.
Omelet was niet zo lekker, dus die heb ik maar vriendelijk laten staan. Alleen de yogurt en de koekjes en 't broodje heb ik maar opgegeten.
Time to sleeep, nou het ging meer zo.. slapen, wakker worden, slapen, wakker worden en proberen te slapen maar het lukt niet!! HELPPPPP!
Dan maar een film gekeken!

it is time for landing; Welcome in Brisbane people!
Snel de uitgang vinden en daar stond me bestie we wachten! Daar konden we gaan richting Sunshine coast Noosa!!!
Het was ongeveer 2 uur rijden met de auto, maar we hadden genoeg om bij te kletsen!
Ik had een Holland-auto bordje meegenomen en op de auto geplakt, zo kon iedereen zien dat we van Nederland kwamen.
Nou dat was te merken ook, mensen keken ons aan; Pas op straks verdraai je je nek nog haha.
Jongens die in de auto zaten en een briefje met hun telefoon nummer gaven. Kan allemaal! Haha het begon al goed!
Raar ventje die ging zwaaien toen we voorbij reden. We kwamen niet meer bij, waar ben ik beland haha. Wat een rit zeg!
Aangekomen in Sunshine coast! En op naar ons hostel! Toen we aankwamen was alles roze [ow wauw wat mooi, past wel bij ons]
We zijn daarna boodschappen wezen halen jaja bij de aldi! Hoe leuk is dat.
Ik in het karretje en Kelly rijden, het zag er wel grappig uit. Mensen keken ons alleen een beetje vreemd aan. Maar ach wat maakt het ons uit.
Lekkere boodschapjes gedaan, kip sate stokjes- knoflookbrood- energydrank- kersentaart voor het dessert- aardbeien. En chocolaaaaaa! Jum jum!
Op zoek naar een barbeque aan het strand [wat een leven]
Kippetjes erop, brood erop! En bakken maar!
Even een fles passion pop ingeslagen, en we konden chillen;
Later hebben we aan het strand gelegen, het schijnt dat je de melkweg kan zien [en die hebben we gezien ook] En wat een hoop sterren beautifulllllll!
Zo gek als we waren, zijn we met onze voetjes in de zee geweest. Freeeeezingg!!
En toen kwamen er 2 jongens [Uit Frankrijk maar wonen in Abui Dhabi]die eten gingen maken, en mochen we er gezellig bij zitten. Erg gezellige avond gehad en hebben nog wat gedronken.
Tijd om te gaan want we hadden de volgende ochtend met ze afgesproken om 9:00 uur voor ontbijt aan het strand.
Terug in het hostel, ER IS MAAR 1 BED! En ze zeiden dat er 2 bedden waren, nou lekker dan! Waar moeten we nu slapen?
Dus hebben we gezellig op de bank geslapen, en het was koud! Niet normaal!! We hebben ook amper geslapen! Want iedere keer lagen we in de kreukel, of mensen schrokken zich een hoedje want toen ze de woonkamer in liepen zagen ze daar 2 meisjes liggen op de bank. En mensen stonden om 6:00 uur al op en liepen door de woonkamer! Welcome backpackers haha.
Onze spullen gepakt en zijn we verder gereden met de auto, even wezen omkleden op een parkeerplaats en boodschappen gehaald voor het ontbijt met de Franse boys.
Toen we aankwamen sliepen ze nog, ja dagg! Wakker worden, jullie moeten pancakes maken voor ons.
En ja hoor na ongeveer 10 minuten en 5 seconde kwamen ze hun caravan uit onee, backpackers busje.
Heerlijke pancakes gegeten, gezwommen en het heel erg leuk gehad! Daarna zijn we naar een national park gegaan, maar hun waren meer bomen-dokters. Dus elke keer ging het zo: ow wat mooi, wat een mooie bomen, oh he dat is een blabla booom met een heel geschiedenis verhaal erachter. Ik bedoel een boom kan wel bijzonder zijn, maar om nou bij dezelfde boom te stoppen en er wonderbaarlijk naar staan kijken. Nou nee dat is een beetje te veel van het goeie. Ik wou liever wilde dieren zien, en een beetje actie. Oke doorlopen was de enigste optie!
Weer 3 stappen verder en ze moesten weer stoppen, en wij elke keer maar denken waarom ze gingen stoppen. Al die bomen zijn hetzelfde?
Hele wandeling, en wij maar lol maken. Ik denk dat ze ook wel niet hadden gedacht, oke die nemen het ook niet serieus!
En toen we een stukje verder liepen keken we achter ons, onee 1 van de Franse jongen was weg! Na 5 minuten wachten was die er nog niet. Wij stiekem toch een beetje bang, de andere Franse scheet ook een beetje in zn broek, ja misschien is die wel aangevallen door een slang of een hele grote spin of misschien wel door een grote roofvogel. Je weet maar nooit in Australie! Naaa 342 keer z'n naam geroepen te hebben, geen gehoor! Och nee toch misschien leven er wel kannibalen in het bos; Ohh ik maak mezelf alleen maar bang haha.
Nee hij komt wel weer terecht, FINALLY! Hij was blijkbaar gestopt bij nog meer bomen of misschien wel aan het knuffelen met een ''o zo mooie boom'' We kunnen verder.
En nog meer bomen, nog meer groen, nog meer bladeren! Wat saaaaai.
En wat hadden we omgelopen, we hebben denk wel 6 uur gelopen.
Ohh als we nu een vis konden vangen hadden we hem opgegeten!
GELUKKIG eindelijk hebben we de bestemming bereikt en konden we languit liggen op een bankje. En wachten op de sunset!
Daarna afscheid genomen van ons Franse vrienden. En gingen wij er ook maar vandoor. Op naar het hostel, we hebben een hostel uitgezocht vlakbij het strand! We kregen een welkomstdrankje, champagne en wat informatie wat we konden doen. Nou wat leuk allemaal zeg. Ik heb de helft niet kunnen volgen omdat we er meer doorheen aan het praten waren.
Oke tijd voor een warme douche en we kunnen lekker eten, pizzaaaaaa bij een gezellig restaurantje! Later kwam er nog een mannetje bij ons zitten die we hebben leren kennen in het hostel en at ook gezellig een pizza mee. Vervolgens nog aan het strand gezeten, maar het was erg koud dus zijn we maar terug getrokken naar het hostel!
Super luxe, we hadden een 4 persoonskamer. Maar we waren de enigste 2!
We hebben ongeveer tot half 10 uitgeslapen, want we waren aardig moe!
Oke het is even wennen, want je loopt zo je kamer uit in je slaapkleren maar komt onderweg allemaal jongens tegen. Ow haiiii Doe voorlul! open we hier dan in ons slaapgeval.
Vervolgens hebben we ons koffertje ingepakt en zijn we naar het strand geweest! Perfect dagje strand gehad, het was super lekker weer! Gezwommen in de zee en vooral mensen gekeken.
Wat een aparte mensen lopen hier rond. Een engelse zo wit als melk [wanneer gaat je gips eraf?]
Een ander stel die bang was voor de zon, en alleen maar onder een parasol zat
Ja en vooral leuke beachboys; nee grapje ik zeg niks!
Toen hebben we lekker een milkshakie gehaald, en vervolgens maar een ijsje!
HETALLERLEKKERSTEIJS! Jam jam jum jummie ijs!
Om je vingers erbij af te likken;

We gingen verder met de auto, op naar een ander hostel bij de rivier!
Eerst maar even boodschappen gehaald voor het avondeten, pannekoeken stond op het menu! Ja bij de coles heb je een Nederlandse stelling en ook poffertjesmeel! Zoooo lekker, en wat boffen we! Hoeven we dat niet te missen.
Het eieren verhaal zal ik maar niet vertellen haha.

Hostel gevonden bij de rivier! Eerst maar een douche genomen, hoe erg was dat. Er waren er maar 2 en als er één ging douchen was het bij de andere koud,en wat was het douchehokkie donker zeg!! ach we moeten het er maar mee doen! Dat is het leven van een backpacker!
We sliepen met nog 1 andere jongen op de kamer, met een tulband op onze hoofd liepen we de kamer binnen, hij had ook wel niet gedacht! Oke gaat het goed met jullie?
Heel toevallig zaten er nog 3 andere Nederlandse jongens in het hostel, en gezellig dat het was! Het leven van een backpacker vind ik best leuk!! Zou ik ook wel willen doen!
Altijd leuk Nederlanders onder elkaar.
Met potten en pannen van het hostel zijn we naar de barbeque geweest aan het strand! Wat hebben we toch heerlijke pannekoeken gemaakt, alleen we missen stroop! Maar dat kennen ze hier niet.
Passion pop kom maar op! Nou de alcohol werkt niet, zeker nep of niet?
Dan maar een slok van de melk genomen, en echt waar na 1,2 3 seconden waren we verandert in 2 gekke doordraaiende kermisattracties! We stonden op de barbeque, sprongen in bomen, deden ons Nederlands oranje bril op, oranje haarband in! Mensen moeten echt iets gedacht hebben! Crazy Dutchies or not^
Tijd om naar het hostel te gaan, wan we zouden stappen en de Nederlandse jongens zouden ook mee gaan.
Daar gingen we dan, de jongen uit Noorwegen ging ook met ons mee.
Toen we aankwamen, was ik me id vergeten! Ja lekker slim, moesten we weer terug.
Wat een avond zeg! Wodka-Redbull was maar 3 dollar vanavond! Super goedkoop, dus daar hebben we aardig gebruik van gemaakt.
We hebben weer zoveel meegemaakt, Kell zei tegen me: Denies ik moet je iets laten zien, ik dacht oh god misschien wel een leuke jongen of ja wat anders.
Nouuuuu daar stond ik dan oog in oog met een meisje? Onee jongen. Een jongen met super lang haar!
hij had volgens mij ook gebruik gemaakt van een stijltang. We zeiden gelijk: Ow wauw beautifulllll, i love your hairrrrr. Haha even op de foto natuurlijk! Als je de foto ziet kom je niet meer bij! Hilarisch was het. Nouuuu hadden we dat maar niet gedaan. Want we kwamen niet meer van hem af.Hij liep de hele tijd achter ons aan, en elke keer gingen we vluchten maar hij bleef maar bij ons, Ohh helpp! Even met een andere jongen praten dat gaat hij vanzelf wel weg! We hadden een naam voor hem, genaamd ''haartje'' hij kan zo in een Andrelon reclame.
We hebben ongeveer wel met 3492 jongens gepraat, maar ik weet hun namen niet meer oeps.
Het was een geslaagd avondje! En we hebben weer veel meegemaakt.
We zijn natuurlijk tot het einde gebleven, de tijd vliegt wanneer het gezellig is! Nou dat was het zeker,ik kwam niet meer bij! Wat een gekke avond. Everybody just have a good time;
Every day I am shuffling, talalala lalala, en wij maar dat gekke dansje meedoen! Gelukkig hebben we dat niet gefilmd! Wil het echt niet terug zien. kan me alleen weinig meer herrineren van die avond..
Maar goed ook misschien, want mensen kwamen niet meer bij van het lachen hoe we deden.
Kwam er een mal rap nummer voorbij, trokken we ons vest aan, capuchon op en gas erop.
Shame shame shame#

Anyway; je moet gewoon plezier maken in je leven.
Ja de Australische jongens zijn beetje apart, ben ik gewoon met iemand aan het praten. Komt er een jongen en gaat hij zichzelf voorstellen aan diegene waar ik mee aan het praten ben. En blijft gewoon erbij staan.
Dus vervolgens loopt die jongen weg waarmee ik aan het praten was.
Oh my god waar ben je mee bezig? haha. Heeeeeeel apart sommige jongens!

Terug naar het hostel! Onee ons kamergenootje slaapt al! Ssssst nu moeten we heel zachtjes doen, nou dat gaat sowiezo niet lukken.
We hebben met onze kleren aan geslapen, of we dat nou bewust hadden gedaan of omdat we zo moe waren. Ik weet het niet meer!
Wat een nacht, de Noor was maar aan het snurken en de muziek ging al om 06:00 uur aan bij de bar buiten. Oneeee toch! Laaaat me slapen please!
En elke keer draaide ze weer hetzelfde nummertje, oke dit maakt me echt chagrijnig. Doe op z'n minst even wake-up muziek. En ook niet om 6 uur s'ochtends! Willen ze ons soms eruit hebben!!?
Nou dan gaan we er maar uit, en besloten om nog een nachtje hier te blijven anders moesten we al uitchecken en nu konden we iets langer blijven liggen.
En weer gingen we naar de supermarkt, op onze blote voeten liepen we door de supermarkt. Wat zullen we vandaag eens eten. Een box croissants voor maar liefst 5 dollar!!! En er zaten er ook og 12 in. Cheap cheap ! Meenemen dus.

Doe voor schut, toen we naar de auto liepen kwamen we een jongen van gisteravond tegen. zo snel als we konden namen we een sprint naar de auto, ook dat nog!
We kwamen niet meer bij van het lachen; Ohh als ik eraan terug denk! Dan krijg ik zo weer een dikke smile op me gezicht haha.
Op naar een eilandje, zoooo mooi! Het leek wel op Hawaii, Nou dat hebben we er maar van gemaakt, met onze hawaii slinger om en ons hoedje op.
Zo konden we een beetje bijslapen van onze drukke dagen.
Wat een perfect leven! Puur genieten van alles, zelfs van de kleine dingen!
Als je de kans krijgt, naja ik zou gewoon gaaaaaaan! Dan moet je naar Australie! Ik ben iedergeval verliefd, ik bedoel op het land Australie.
Nee niet op een Australische jongen hoor, wees maar niet bang!!!!
Ik heb al een paar keer een verkeerde nummer gegeven, achh die zien we nooit meer TE-RUG*

S'avonds zijn we nog even naar dezelfde bar geweest, maar hier was niemand. Toen een taxi genomen naar een ander barretje ook maar 5 mensen hier toen met wat andere mensen naar een andere club gegaan, daar was het wel drukker! Alleen we werden gek van een man die de hele tijd zei: Oh jullie meiden moeten oppassen hier, ik ben politie geweest en als er wat is dan roepen jullie mij maar. Ohh heel aardig hoor maar kan je ons nu even met rust laten, we zitten niet ergens in een achterwijk. Toen besloten we maar te gaan, want er waren beetje rare figuren daar. Taxi terug genomen, ik was blij dat ik erin zat! Rare mensen op straat haha. En wij gewoon verder zingen in de taxi.
We konden helaas de keuken van het hostel niet meer in, want er was een backpackers koppeltje ontstaan, wat een plak was dat! En wij vanuit ons raampje kijken wat er ging gebeuren. De Noor sprong ook uit zn bed, want hij was ook nieuwsgierig. En later kwamen er nog andere mensen kijken, het leek wel een bisocoopfilm. Laten we maar lekker slapen want morgen worden we weer vroeg wakker ben ik bang!

Vandaag gaan we naar City Brisbane, alleen waren we erg moe van alles! Even door Brisbane gelopen naar een top geweest waar je over Brisbane City kon uitkijken.
En s'avonds zijn we wezen stappen, opnieuw een leuke avond gehad.
Maar de volgende morgen moesten we al om 06:00 uur weg want me vliegtuig ging al om 8:30 uur naar Adelaide, en van Adelaide naar Perth.
Eeen lange reis te gaan! Maar ik kon heerlijk slapen in het vliegtuig en we kregen super lekker te eten; En opnieuw een lange reis in me eentje.
Ik wist een jaar geleden echt niet dat ik dit zou doen, helemaal alleen op reis, vond het maar een eng idee. Maar ik geniet! En vind het helemaal niet erg. En ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb.
Wanneer je alleen reist maak je zoveel contacten maar ik had er niet zoveel zin in, want ik wou alleen maar slapen in het vliegtuig. Ik moest me slaap inhalen van een paar dolle dagen!

Aangekomen in Perth, eindelijk zeg!! Taxi was te duur want ik was al bijna blut. Dus maar besloten om met een speciaal airportbusje te gaan, die me naar het station bracht.
Aangekomen op het station stond het hele station op z'n kop. Ze waren aan het verbouwen. Dus er reed geen trein van the City naar waar ik woon. Na wat gezocht, gevraagd, gezocht te hebben kwam ik aan bij een bus die me naar een ander station bracht. En vervolgens over te stappen op een trein die me naar bestemming bracht. Zie je wel ik kan heus wel voor mezelf zorgen!

Wat een vlucht, wat een dagen!
Ondanks vedrietige dagen in Nederland, heb ik gelukkig veel afleiding gehad!
Dat deed me erg goed;
THANKS KELL!!!!

Foto's staan op me facebook, en de mensen die geen facebook hebben. Ik probeer ze hierop te zetten.
En anders via een ander progamma!

Oja ik ben helaas me blackberry verloren of is gestolen. Ik denk eerder gestolen want ik had hem iedere keer bij me.
Daar zat gelukkig een Aussie simkaart in. Van de week koop ik even een nieuwe kaart en dan geef ik me nieuwe nummer!

Oja hier nog me adres voor mensen die dat wouden;

52 leake street
Peppermint grove, WA 6011
Australia

Bedankt weer voor het lezen en ik hou jullie op de hoogte!

Heeeeeel veeel liefs uit Australiaaaaaa!
xxx
Bye bye;

  • 24 Augustus 2012 - 13:36

    Rene Ribberink:

    Geniet er maar van want je zit zo weer onder Moeders vleugels en d.w.z. tandjes poetsen en voor 01.00 uur binnen zijn, hahahahaha!

  • 24 Augustus 2012 - 13:39

    Nicoline:

    Hoi Denise,

    Wat een super leuk verhaal. Jij en Kel moeten echt een boek schrijven. Zo hilarisch die verhalen van jullie. Ik heb weer heerlijk gelachen. Ik zie het helemaal voor mij hoe jullie daar uit jullie dak gaan. Geniet er lekker van.

    gr. Nicoline

  • 24 Augustus 2012 - 14:25

    Kelly Van Santen:

    jankend jankend heb ik dit liggen lezen. niet dat ik verdrietig was. nee van het lachen! ohgod. eerst in de huiskamer. moest me echt inhouden. ze zullen ook wel niet gedacht hebben. wat zit zij nou te lachen tegen dr laptop. en daarna in mn bed. weer inhouden want iedereen slaapt. ik lees het morgen nog wel een keer. kan ik lekker uitbundig lachen zoals we samen altijd doen whahahha.

    heb het echt super gehad schat!!!!! hopelijk kom je gauw naar brissie. weg bij die gekkies:p
    LOVEEEEEEEE

  • 24 Augustus 2012 - 16:42

    John:

    Hoi Denies

    Wat een verhalen. Ik kijk er iedere keer weer naar uit.
    Je schrijft erg komisch. Leuk om te lezen hoe het daar gaat in Australie.
    Australie staat nog altijd op mijn lijstje.

    Veel plezier daar!

    xx

  • 24 Augustus 2012 - 22:47

    Gerrit :

    What a story!!!

    Denise & Kelly de clinic clowns van Australië.
    We hebben effe moeten wachten op het volgende hoofdstuk maar .......
    je verhaal heeft me van begin tot het einde geboeid en je weet dat ik lezen erg saai vind.
    Maar dit soap verhaal was super!!!! Weer een hoop meegemaakt en lol gehad.
    De lange vlucht naar Brisbane was het dubbel en dwars waard.
    Blijf genieten & have fun!!!!!



  • 26 Augustus 2012 - 00:52

    Jenny:

    Lieve Denise,

    Haha gekke meiden zijn jullie toch. Wat heerlijk dat je even lekker kon ontspannen bij Kell. Blijf genieten. Dit is een 'once in a lifetime-tijd'. Jullie zijn kanjers!!

    Dikke zoen van ons, Charley en Jenn X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 26519

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: