First week Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van denise - WaarBenJij.nu First week Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van denise - WaarBenJij.nu

First week Perth

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg denise

14 Juli 2012 | Australië, Perth

Hello people how are youuuuu??

Iedere winkel die je binnenstapt zeggen ze dat, in de supermarkt of gewoon op straat.
Als je dat in Nederland zou zeggen zullen ze je vreemd aankijken.
Maar hier in Aussie kan dat gewoon!

Waar waren we gebleven....
Oja bij vorige week zondag! Het is wel weer even terug denken wat ik allemaal heb meegemaakt!
Ik heb al zoveel gedaan & het lijkt net of ik hier al een maand ben.. Maar ik ben er nu pas een week, onee 10 dagen.
Zondag gingen we met Terry de vader en kinderen naar een piratenschip hier ergens in de buurt [3 kwartier rijden]
We zijn eerst naar de manege gegaan want de oudste wou op paardrijden. Daar stond ik dan oog in oog met een paard, de kids vonden het geweldig en konden zich wel uren vermaken terwijl ik echt het al na 3 minuten had gezien [wat een stank kwam van die beesten af!]
& toen hebben we een rondje gereden in Perth-city, wauww in de verte heeft het wat weg van New-York, de hoge wolkenkrabbers [het zijn er niet veel maar het gaat om het idee]
Kingspark gezien met uitzicht over the city. Kon niet echt goeie foto's maken want we zaten in de auto.
Aangekomen bij het piratenschip kreeg ik super veel last van me buik, Terry was eten & drinken voor ons aan het halen. En daar zat ik dan, pijn in me buik en niemand die me kon helpen haha. Maar even later kwam hij terug en zag me daar heel zielig zitten en wist al gelijk dat het niet goed ging. Na 5 minuten moest ik toch echt overgeven [ja sorrie voor als je nu aan het eten bent.]
Ohh hell dat was eruit! & hij had nog wel eten en drinken voor me gehaald, nou als ik dat nu zou op eten dan was ik bang dat het er weer uitkwam! Oke ik leef weer en we konden weer verder, ze vonden me echt een die hard girl! Ja dat ben ik ook een beetje haha. In Australie vervoeren ze je gelijk naar het ziekenhuis ook al loop je een beetje te hoesten. Nee hoor met mij gaat het goed!
We zijn kort daarna naar huis gereden en hebben een route gedaan langs swan river, en uiteraard een dolfijn gezien, geen foto kunnen maken want me camera was ver te zoeken!
Daarna ging ik met Lana wat drinken en eten bij the beach,WELCOME to the good live <3
alleen eten was er niet van gekomen, gezellig avondje & met de aussie boys en ''de bacpacker'' Die zat helemaal zielig alleen dus heb ik even gevraagd of hij er bij kwam zitten [zo zielig anders] In Nederland had ik dat natuurlijk nooit gedaan, maar kom op we zijn hier in het sociale Aussie!
Het was gelijk alweer laat, en de volgende dag moest ik natuurlijk om 07:00 uur opstaan, dus gingen we maar om 13:30 uur naar huis.. Wat is het hier dood op straat, geen 1 auto op mens op straat te bekennen! Maar toen belde de hostmum waar ik was, want ze was een beetje bezorgd. Wel lief. Mijn moeder beld me ook altijd op als ik wat later thuis ben haha.Enigzins was ik het dan wel gewend.
Oneeee me wekker kon ik de volgende morgen echt niet uitstaan, het liefst wou ik me nog 172 keer omdraaien. Maar helaas time to wake up!
Met me vermoeide hoofd deed ik me kastdeur open en trala daar zat de vieze kat in me kast! Op MIJN kleren nog wel! Hoe durft hij? Snel weggejaagd en me kleren in de was gedaan bahhh disgusting..
Het ontbijt is zo heerlijk hier, vers fruit, en ze hebben hier chocopasta en hagelslag en soort van pindakaas. Dus dat hoef ik niet te missen!
Weet je wat ik wel mis?! Me kleren die ik niet heb meegenomen.. De keus is nu zo klein wat ik aan moet, het maakt het misschien wel makkelijk maar had ik maar dat jasje meegenomen of dat shirtje. Achhh don't worry er zijn hier TE veel leuke winkels en helemaal niet zo duur!
& ik mis me bed, waar ik uren in kan rond draaien zonder er uit te vallen en hier lig ik maar zielig in een 1 persoonsbedje..
Ik dwaal helemaal af.. Waar waren we gebleven! Oja de maandagochtend [begin van een nieuwe week]
De kids hebben vakantie en ik moet de hele dag voor vermaak zorgen, niet de hele week hoor maar 3 volle dagen!
Dus maandag zijn we naar het park geweest en de playground. Picknickspullen mee en we konden chillen!
2 aupairs kwamen ook nog langs, dus ik heb me weer vermaakt.En daarna heb ik heerlijke wraps gemaakt!
De volgende dag zijn we maar naar de library geweest om te wii-en en vervolgens naar the river geweest en een lekker ijsje gegeten. Ze hebben hier ook serieus de verwarming aanstaan in het restaurant. Nog even en het ijs smolt van me stokje.
S'avonds heerlijke macaroni gemaakt, ik begin al aardig een kok te worden en de kinderen aten heel goed. Volgens mij voor het eerst dat ze hun bord leeg aten yeahhh!!

Woensdag had ik een day off, dus tijd voor mezelf om de boel weer een beetje te verkennen, eerst de kids naar een vakantieopvang gebracht. Aussie zijn ook zo behulpzaam hier.. Als je al even om je heen kijkt vragen ze al of ze je kunnen helpen. Nou bedankt meneer zo komen we een heel eind!
Daarna heb ik maar even een uurtje geslapen want ik heb niet eens 1 keer kunnen uitslapen [kan hier ook bijna niet met schreeuwende kinderen]
Daarna ben ik wat wezen drinken met een Duitse aupair hier. Was wel gezellig om even andere contacten te maken!
Me engels gaat nu ook stukken beter!
Daarna wou ik naar Claremont lopen (Surburb)met een heel groot winkelcentrum, met de auto leek het super dichtbij maar lopend is het toch echt te ver! Haha de grap is dat ik er ook niet ben geweest, helemaal verdwaald en al die heuvels hier. Ik heb beenspieren en blaren tegelijk gekregen.
Dan maar terug keren naar huis want het werd al donker en kouder.
Ja als ik de weg nog weet, niet dus! Na lang lopen en zoeken eindelijk gevonden. Ik was zoooooo blij!
Toen maar een kijkje genomen in de supermark hier, woow wat groot welke kant moet ik op? Hebben jullie soms een routekaart?
Werknemers hier vragen of ze me konden helpen en waar ik vandaan kwam. Nou ik kom van een winkelcentrum de ik niet heb kunnen vinden haha nee grapje. Ik kom uit Hollandia. En ik moest hem volgen want hij ging op zoek naar Dutch voedsel, echt vinden kon die het niet.
Andere supermarkt had het wel. Next time!
Toen hadden we nog even gepraat dat ik net de avond4daagse had gelopen naar Claremont centrum die ik niet kon vinden. Ging hij met zn mobiel helemaal zoeken hoelaat er een bus ging naar het centrum. Oke heel aardig van je maar ik ga nu echt niet meer terug!

Donderdag ben ik met de kids naar de concerthall geweest in the city. & we gingen met de trein [voor het eerst ojeeee]
Hoe werkt zoiets? Welke kaartjes moet ik nemen? Hoeveel zones? Hebben ze ook kaartjes voor kinderen? Ok het ging me goed af!
Hoor ik opeens een meneer achter me zeggen ''gaat het goed?''
Ohh heeee een Hollander dat is leuk! Zo kon ik makkelijk vragen of ik de goeie kaartjes had. Handy handy =)
Ohh hell we zijn in Perth-City en welke kant moeten we op? En ook nog eens met 2 kinderen! Ik had wel een plattegrond bij me (voelde me net een chinees in Amsterdam, maar dan zonder stom vlaggetje!
Oke even een slimme nerd wezen en ik wist de weg finally!
Wat een hoop winkels hier, en wat een leuke kleding-schoenen winkels. I love it!
Maar helaas geen tijd om te shoppen, en met kinderen is het ook niet zo ideaal!
& ze liepen te zeuren dat ze honger hadden, gelukkig had ik brood gemaakt. Waren ze weer even stil! Mennn kinderen kunnen zeuren als ze honger hebben.
De concerthall was echt te saai! Ik viel al bijna in slaap, ach voor de kinderen is het fun! Maar de schreeuwende baby's hielden me gelukkig wakker.
& toen was het alweer vrijdag...
time fly when you have fun!!!

* Wat heb ik vrijdag gedaan, let me think.. Oja toen had ik weer een vrije dag! Ik bof maar met me vrijheid hier.
Ik ben met 3 andere aupairs (Uit Germany, Denmark & Nederlandse naar Fremantle geweest [Een oud haven stadje & heeel erg gezellig]
Er was winterfestival en het leek ons leuk om er heen te gaan, je kon er ice skaten maar dat hebben we maar niet gedaan! Ohhh jummiejum =)! Dutch pancakes hadden ze, dus Veronique en ik moesten persee poffertjes nemen.
Oke ik hou het kort.. Daarna zijn we nog wat wezen drinken en gingen we maar terug!

Weekend!!! Aribaaaa Aribaaaaa..
Zaterdag heb ik voor het eerst auto gereden, it's so weird!! Je rijd aan de andere kant van de weg & je zit ook nog eens aan de andere kant in de auto.
Pff de zenuwen begonnen al op te zetten! Maar daar gingen we dan, ik ging met Terry want de moeder moest met de kinderen naar de kapper en de oudste had een verjaardagsfeestje!
Hij zei voor de grap toen we weggingen, I do not know if you see me byebye, Lekker veel vertrouwen erin haha.
De rem is zo gevoelig, als je hem al even intrapt sta je gelijk stil, gelukkig reed er niemand achter ons.
Het is zo vreemd om aan de andere kant van de weg te rijden, maar ik heb niet eens de neiging gehad om op de rechterbaan te rijden. Oke de klamme handjes zijn verdwenen!
you are a perfect rider kreeg ik te horen, niet slecht dus ;)
En we leven nog haha.
Morgen gaan we weer een uurtje rijden, nu alweer zin in!
Okee.. Vervolgens had ik daarna afgesproken met een aupair uit Engeland, het was gelijk heel erg gezellig! En het leek wel of me engels steeds beter ging, lucky me!
We zijn wat door de stad gelopen en we dacht jumm een sushibar dus ik liep al als eerst de trap af zegt ze opeens: Deniesss no come back this is not a sushi bar, but a sex shop. Ohh oeps. De sushi bar zat ernaast maar was gesloten! Next time.
Haha wat een fout was dat!
Toen hebben we maar ergens anders gegeten, lekker nachos met chipssss.
Daarna nog even naar de bell tower geweest en heerlijk aan het water een drankje gedronken! Hmmm het had iets weg van jillzzzie <3!
Het uitzicht was amazing! We hebben dolfijnen gezien en dat zo dichtbij!
Tijd om te gaahaaaan, want om 18:00 uur moest ik babysitten. Gezellig een filmpje gekeken en veel gesnoept! De andere 2 kinderen die hier kwamen vonden me gelijk al een lieve oppas. Want van hun aupair [die nu met vakantie is] mochten ze niet snoepen en die is heel erg streng. How cute, ik voelde me gelijk een goeie oppas!
Ik ga zo maar slapen, babysitten is voorbij en morgen weer een nieuwe dag!
& dan met een aupair naar kingspark, wat een gezelligheid hier in Australiaaaaaa!
Ik hou nu al van dit land, iedereen is zo relaxt, niemand die afspraken maakt je ziet wel per dag wat er gebeurd. Iedere dag is nu zo anders! In Nederland is alles zo normaal en je weet al wat je de volgende dag gaat doen, slapen, werken, ontspannen en slapen. Hier in Australiaaaaa is het zo anders! Je doet zoveel op een dag! I love love love it!
Geen stress hier, alles op zn tijd, RELAXT, dont worry!

Tot de volgende weer!
Cheerssss xxxxx

  • 15 Juli 2012 - 09:10

    Janet:

    Hee meis,
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar, super joh! Echt leuk om alles zo te lezen, je maakt er beste verhalen van! haha nee is alleen maar leuk!:D
    Have fun en geniet vooral van alles! Voor je het weet is het weer voorbij. Enjoy!!
    Liefssss Janet x

  • 15 Juli 2012 - 14:58

    Je Vader:

    Opnieuw een onwijs leuk verslag.
    Boeit van het begin tot het eind. Belangrijk dat je de site regelmatig bijhoudt. Voor de volgers leuk om je ervaringen te lezen.
    Vanochtend nog met elkaar geskyped. Was fijn om je life weer effe te zien en te spreken.
    Top dat je het de eerste weken al zo reuze naar je zin hebt. Je hebt al het nodige meegemaakt. Lijkt me verstandig om GPS op je telefoon te nemen. Kan je niet meer verdwalen, ha, ha, ha.
    Veel succes met autorijden aan de linkerkant.
    Have a lot of fun!!!!!!

  • 16 Juli 2012 - 18:05

    Oompie:

    Mooi verslag Nies, leuk om te lezen! Leuk om te lezen dat je het zo na je zin hebt, voor jou maar ook voor mijn grote zus, dan hoeft ze zich geen zorgen te maken! Geniet ervan en niet met een kangaroe thuis komen!!!!!!!

  • 16 Juli 2012 - 19:43

    Gonnie Ribberink:

    Hoi Denise, wat super dat je daar naar toe bent gegaan. En wat heb je al veel mee gemaakt. geniet er lekker van en als je het goed vindt blijf ik je verhalen volgen. heel veel succes daar. X Henk en Gonnie

  • 17 Juli 2012 - 07:46

    Sonny:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin heb denies!! Geniet er maar lekker van... kuszxxxx Sonny

  • 19 Juli 2012 - 20:04

    Smitjes:

    Hey hallo niesje gelukkig heb jij het wel erg naar je zin in aussie,het ziet er allemaal wel gaaf uit, niet te erg naar je zin krijgen, want we zien je graag wel over een half jaartje weer terug. Je kan straks wel een boek schrijven over alle mooie ervaringen. Heeeeeeel veeeeeeeeel dikke kusjes pas, chan,esmee

  • 20 Juli 2012 - 08:09

    Kellebellll:

    geweldig schat! echt grappig om het ook van jou te lezen nu! hoor natuurlijk al wel veel verhalen maar je schrijft echt leuk! lig helemaal dubbel steeds. en dat bier drankje heb ik ook gehad. dacht ook dat het een lekker drankje was. gadsieeeeee.

    Loveeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 26524

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: