Hello Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van denise - WaarBenJij.nu Hello Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van denise - WaarBenJij.nu

Hello Perth

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg denise

09 Juli 2012 | Australië, Perth

Mijn eerste bericht uit Perth!


Daar ging ik dan dinsdag 3-07 naar schiphol! Ik had opzich niet zoveel stress met me koffer, maar op de laatste dag besloot ik toch om meer kleren mee te nemen. Beter niet kunnen doen, want ik deed zelfs kleren in me laptoptas & kleren in me handtas.
Toen was het toch echt tijd om te gaan!Ik had helemaal geen besef dat ik dan echt naar Australie zou gaan, dreams come true yeah!
Op weg naar schiphol, ik vloog met emirates. Ik hoorde dat je daar 30kg mee mocht nemen en dat de service heel goed is in het vliegtuig. Dus ik wou persee met emirates [Ik ben ook super blij met de keus] Maar dat komt verder in het verhaal.
Me koffer was 30,2kg dus dat was mooi!
Na het inchecken was het nog even tijd om gezellig met zn alle te gaan drinken. & weer kadotjes gehad, jeempie past niet meer in me koffer.
Maar toen... Toen was het tijd om te gaahaaaaaan.
Afscheid genomen van me lieve familie, vol met tranen natuurlijk, maar daar ging ik dan helemaal alleen naar de andere kant van de wereld.
Meneer van de douane wou gelijk weten waar de reis naar toe ging en met wie ik ging en wat ik ging doen. Ja sorrie maar hier heb ik geen tijd voor, want straks mis ik me vliegtuig haha.
Aangekomen bij de gate kon de controle gelijk beginnen, me schoenen moesten uit, me vest moest uit, laptop moest uit me tas [wat overigens ook vol zat met kleren]
Geweldig, zegt de man van de douane: Potverdorrie wat heb jij allemaal wel niet bij je.
Dus ik kwam met me verhaal dat ik toch echt alles bij me moet hebben! Och vrouwen was zn laatste reactie..

En toen was het moment aangebroken..
We konden het vliegtuig in, zwaar bepakt liep ik naar het vliegtuig toe.
Mijn gutttt wat een groot vliegtuig, hoe kan dat ding de lucht in gaan, ga je dan denken.
Mijn plaats was gevonden, lucky me! By the window.
Toen iedereen zat kregen we een warm doekje voor onze handen, wauw zit ik hier soms in een chinees restaurant?
Emirates heeft een camera voor en onder het vliegtuig.
Dus je kon alles zien!
Oke 1 ding is zeker ik heb voor het eerst me eten opgegeten in het vliegtuig! Delicious <3
& je kreeg zoveeeeeelll. Aardappelpuree met stukjes kipfilet ; bakje met sla, tomaat, paprika, komkommer en feta kaas ; wit bolletje met ham ; chocola ; toastkoekjes en chips met een sausje. Ik dacht lekker sausje erbij! HOTHOTHOT mijn hemel verbrande bijna me mond.
En toen als laatst kregen we ook nog choco-kers taart! Pff dat kon er echt niet meer bij!
Time to sleep....
Naja slapen lukt dus niet echt, want je weet op een gegeven moment geen houding meer.
En we waren nog maar ergens bij Turkije, normaal gesproken gaan we nu landen als ik op vakantie ga. Maar geen Turkey dit jaar maar Aussie!!
Pff eindelijk we vlogen boven Dubai, maar we mochten nog niet landen dus hebben we nog gezellig 20 min boven dubai gevlogen. Ook dat nog!! Bedankt!
Ohja ik had dus me schoenen uit gedaan in het vliegtuig maar ik kreeg ze niet meer aan, zulke dikke voeten had ik gekregen van het zitten.
Maar al snel trok het weg gelukkig!
Oke even zoeken waar ik heen moest maar als snel had ik het gevonden en kon ik nog even gezellig bij de winkeltjes kijken.
time to boarding.. Op naar de langste vlucht van circa 11 uur mygod! Ik vond het van Amsterdam naar Dubai al veelste lang.
Eenmaal in het vliegtuig kregen we een toilettas met een tandenborstel-tandpasta warme sokken en een oogmasker. Very handy =)
Bij deze vlucht waren de lichten uit, dus kon je lekker slapen! En ja dat heb ik ook zeker gedaan! En een film gekeken paranormal activity 3. Niet echt lekker om daarna nog te gaan slapen ;)
Om 07:00 werden we gewekt voor het ontbijt, je hebt van die stickers met of je wel of niet wakker gemaakt wil worden voor het eten, handyhandyhandy. Maar niet gebruikt.
Zelf het ontbijt was luxeeee. Warme croissantjes en warme broodjes met jam. Vers fruit, verse jus, en een omelet. Je kreeg zeg maar iedere keer een menukaart en dan kon je kiezen uit 2 of 3 dingen.
Oke ik had net me eten op, en echt een uur laten kwamen ze al met een pizza aanzetten. & daarna nog een keer met de lunch! Maar die heb ik maar een keer overgeslagen.

Er zaten Australische mensen naast me in het vliegtuig en vroegen waar ik heen ging [ I love that people, Aussies schijnen heel erg spontaan te zijn, love it!] Naja ik zei dat ik naar Peppermint grove ging. En hun eerst reactie was: Whaaaaattt nooooo seriously?!!?
Uhh yes whats wrong?
Naja het schijnt dus dat peppermint grove de rijkste buurt in Australie is. Yeahh lucky me =)
Oke ik was het zat ik wou eruit alles deed zeer.
En toen was het zover we konden landen. Even snel door de stenge controle. Ja ik heb stroopwafels bij me..
Eeen hond die aan je koffers gaat ruiken en je kon doorlopen. Zie mezelf toch echt niet bij het progamma van boarding security.
En daar stonden ze mijn hostfamily..
Leuk ontvangen door de kinderen met dikke knuffels en we gingen naar het huis.
Het was natuurlijk donker dus ik heb niet echt veel kunnen zien helaas.
Nog even een rondje door de wijk gereden en toen waren we er.
Ik was best moe en ging al snel daarna slapen.
Om vervolgens de volgende morgen 07:00 uur op te staan. De ouders vroegen of ik het leuk vond om het rondje school te doen zodat ik dat straks ook weet hoe ik moet rijden.
En vanaf 09:00 uur tot 15:00 uur was het chillie time en heb ik nog even geslapen.
Daarna zijn we naar de library geweest want de kids wouden daar gaan wii-en. Inplaats van boeken lezen kan je daar dus gamen [welcome to Australia]
S'avonds heb ik met de moeder nog even een Aussie advocaat serie gekeken.
Volgende dag was ik vrij om me eigen ding te doen. Yeahh! Zo kon ik de buurt even verkennen. En jaaa de mensen hier zijn echt rijk! Wat een huizen.. Het schijnt dat je hier gewoon 9 miljoen voor een huis betaald.
Ze hebben hier bijna allemaal een zwembad in de tuin of een tennisbaan.
Maar goed als ik rechts de straat uit loop ben ik bij de rivier [waar je dolfijnen en kwallen kan zien] en als de straat links uitloopt dan ben je bij het strand.
Ik was al half verdwaald hier met lopen, tig heuvels opgelopen; wel goed voor me beenspieren!
Even een kijkje wezen nemen in Cottesloe center, en daar een drankje gedronken. Mensen zitten hier ook serieus in winterjassen, met sjaals en dikke truien. Nouu ik had het behoorlijk warm, want het zonnetje scheen.
Hier schijnt bijna altijd de zon, iedergeval in de week dat ik hier nu ben.
S'avonds hadden ze patat met kip opgehaald, jummiejum!
Gezellig met z'n 3e wezen eten, want de kids zaten een film te kijken in de woonkamer. Evenn rust zonder kinderen haha.
En daarna de kinderen naar bed gebracht, en toen konden wij een film kijken. De vader had een film gehuurd alleen hij was op een gegeven moment niet echt vrouw vriendelijk..this is not a woman movie.. Nah al gauw hadden we hem afgezet en hebben we maar een australische politiefilm gekeken onder het genot van een kopje thee met chocolaaaa.
En toen was het alweer bijna weekend!
Zaterdag had ik afgesproken met Lana een meisje uit Soest die ik nog nooit eerder had gezien alleen contact via facebook.
Maar zaterdagochtend gingen we eerst koffie drinken bij de buren, die hebben ook een aupair. Dus kon ik gelijk kennis maken.
Was heel erg gezellig, en later kwam er nog een andere aupair.
En toen kwam Lana me ophalen om vervolgens naar de tattoo shop te gaan, ze liet niet 1 maar 2 tattoo's zetten. But she did! & ik was de getuigen en heb alles met eigen ogen meegemaakt.
Na ongeveer 1,5 uur hadden we wel trek maar me hostfamily vond het leuk om uit eten te gaan in Fremantle.
Dus hebben we lekker pizza gegeten daar, hoe leuk was dat! Gezellig avondje..

Het vervolg van het weekend komt eraan eind van deze week.
Ik heb zoveeeel meegemaakt! Maar het is teveel om allemaal hier neer te zetten.
En ik hoorde dat mensen al nieuwsgierig waren hoe het met me ging.
Dus hier me eerste verhaal uit wonderfullll Australiaaa.

Foto's zet ik bij me volgende verhaal.

Lot of lovessssss <3!!

  • 09 Juli 2012 - 17:45

    Femke:

    Heey denise !

    Ik dacht laat ik maar even reageren op je reisverslag. Zozo dus je bent wel lekker verwend daar in dat vliegtuig ! wist niet dat je dat allemaal kreeg ! Vind het wel knap dat je zo helemaal alleen reist ! :P Doe ik je niet na hoor ! Zo leuk, dolfijnen en bergen en ga zo maar door. lijkt me echt heel mooi daar. ga je ook foto´s plaatsen ? Ik ga je volgen ! Geniet ervan meis ! Liefs klasgenoot Femke

  • 11 Juli 2012 - 01:57

    Kelllllll:

    you did it ohohohhhh you did it!
    Ben trots op je chick!

    Lekker genieten en leuke dingen meemaken.

    Zie je gauw!

    <3 Lufffff

  • 11 Juli 2012 - 18:59

    Bea:

    Hallo Denise,
    Wat een gezellig verhaal. Ik ga je komende tijd volgen in Australie. Lijkt mij helemaal leuk. Succes daar en tot een volgend mailtje.
    Groetjes Bea.

  • 13 Juli 2012 - 21:29

    Jzck & Con:

    Heeee lieverd, wat een ontzettend leuk verhaal, jij gaat het redden daar.
    Zijn trots op je en volgens mij heb je het daar nu al helemaal naar je zin !!!
    Lekker zo dicht bij het strand geweldig om in zo'n mooie buurt even te mogen wonen.
    Kijken nu al uit naar je volgende verslag !!!!

    XXX Jack & Con

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australia

Australie is awesome!!!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Alice springs & Welcome home

13 Maart 2013

Roadtrip & Relaxte dagen.

06 Maart 2013

Living the dream;

02 Januari 2013

Happy new yearrrrrrr

21 December 2012

New life Sydney
denise

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 26516

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Backpacken Thailand

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Australia

Landen bezocht: